Subscribe Now
Trending News

مقالات

سلامتی

راز زندگی طولانی‌تر : مصرف آب و هیدراته ماندن 

راز زندگی طولانی‌تر : مصرف آب و هیدراته ماندن

[ad_1]

خوراکی های کلیدی

  • یک مطالعه توسط موسسه ملی سلامت (NIH) نشان می‌دهد که بزرگسالانی که به خوبی هیدراته می‌شوند، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کمتری دارند و ممکن است بیشتر از افرادی که مایعات کافی دریافت نمی‌کنند، عمر کنند.
  • میزان آبی که روزانه مصرف می کنید به عوامل مختلفی مانند سن، جنس، اندازه بدن، سطح فعالیت بدنی و آب و هوایی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد.
  • کارشناسان می گویند ممکن است دچار کم آبی یا بیش از حد هیدراته شوید، بنابراین باید آب را در حد متعادل و متعادل بنوشید.

نوشیدن آب فواید خود را دارد – از کم آبی بدن جلوگیری می کند، دمای بدن را در حالت طبیعی حفظ می کند و اغلب می تواند یبوست را کاهش دهد. طبق یک مطالعه جدید، میزان آب نوشیدنی ممکن است با سرعت پیری و خطر ابتلا به بیماری های مزمن نیز مرتبط باشد.

به نظر می رسد بزرگسالانی که در این مطالعه به اندازه کافی هیدراته شده بودند، سالم تر بودند، کمتر احتمال داشت علائم پیری را نشان دهند، بیماری های مزمن کمتری داشتند و نسبت به بزرگسالانی که به خوبی هیدراته نشده بودند، عمر طولانی تری داشتند.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که به نظر می‌رسد مزایای ماندگاری هیدراتاسیون با کنترل سطح سدیم مرتبط است. وقتی نوبت به اطمینان از دریافت آب کافی برای بهره مندی از این مزیت می رسد، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

سطوح بالاتر سدیم با مشکلات سلامتی مرتبط است

مطالعه مؤسسه ملی بهداشت (NIH) داده‌های بهداشتی بیش از 11000 بزرگسال در ایالات متحده را بررسی کرد که حدود 25 سال تحت نظر بودند. محققان داده‌هایی از چندین نقطه از زمان داشتند، از جمله زمانی که شرکت‌کنندگان در 50 سالگی و زمانی که بین 70 تا 90 سال بودند.

برای تعیین میزان هیدراته بودن شرکت کنندگان، تیم تحقیقاتی غلظت سدیم (نمک) خون آنها را اندازه گیری کردند.

متخصص گفت گفت که کاهش سطح آب در بدن رایج‌ترین عامل افزایش سدیم در خون است.

در حالی که اکثر شرکت‌کنندگان دارای سطح سدیم خون بودند که در محدوده طبیعی (135 تا 146 میلی‌مول در لیتر) قرار داشت، محققان دریافتند افرادی که سطح سدیم سرم بالای 144 میلی‌مول داشتند، 21 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ جوان‌تر در مقایسه با افراد دیگر بودند. که هیدراته بهتری داشتند

محققان همچنین دریافتند افرادی که سطح سرمی سدیم آنها بالاتر از 142 میلی مول بود، 39 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند نارسایی قلبی، زوال عقل، بیماری های ریوی، سکته مغزی، دیابت و فشار خون بالا (فشار خون) بودند.

رادیکال آزاد دقیقا چیست و چه اهمیتی دارد؟
بیشتر بخوانید

مطالعه را با یک دانه نمک انجام دهید

از آنجایی که سطح سدیم می تواند وضعیت هیدراتاسیون را نشان دهد، به همین دلیل است که محققان معتقدند نتایج این مطالعه “نشان می دهد که هیدراته ماندن به خوبی ممکن است پیری را کند کند، از پیشرفت بیماری های مزمن جلوگیری کند یا به تاخیر بیاندازد، و در نتیجه عمر عاری از بیماری را طولانی تر کند.”

حتی اگر هیدراته ماندن برای داشتن بدنی سالم و کارآمد کلیدی است، برخی از کارشناسان می گویند که نتایج این مطالعه یک اثر علی را نشان نمی دهد – به عبارت دیگر، آنها ثابت نمی کنند که هیدراتاسیون بهینه از بیماری های جدی جلوگیری می کند یا طول عمر را بهبود می بخشد.

“فقط ابهامات زیادی وجود دارد، زیرا آنها کنترل نکردند چه مایعاتی ممکن است مصرف کرده باشند و وضعیت هیدراتاسیون آنها در زمانی غیر از زمانی که سدیم سرم خود را اندازه گیری کردند.”

کاتلر هشدار می دهد که افراد باید محدودیت های مطالعه را در نظر بگیرند و بر اساس یافته های آن تغییری در سبک زندگی خود ایجاد نکنند.

من از این نتیجه گیری زیادی نمی کنم [study] کاتلر گفت: گفتن آب بیشتر در سطح سدیم کمتر، لزوماً بهتر است. “هر چیزی در زندگی می تواند اثرات خوب و بد داشته باشد.”

چگونه هیدراتاسیون شما را سالم نگه می دارد

blank

متخصص گفت که افرادی که با آب به خوبی هیدراته می‌شوند، «احتمال بیشتری برای داشتن عادات سالم دیگر» مانند فعال ماندن، انتخاب مواد غذایی مغذی و خواب کافی دارند. .

مراقبت از سلامت جسمانی خود با ورزش منظم و خواب با کیفیت از پیری سالم حمایت می کند و به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک می کند.

وضعیت هیدراتاسیون بیش از تشنگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

Ascher به یک مثال اشاره کرد که چگونه آب به شما در این اهداف کمک می کند: هیدراتاسیون مفاصل شما را روان نگه می دارد. اگر بتوانید بدون درد حرکت کنید، ورزش کردن و داشتن یک سبک زندگی کم تحرک آسان تر است – عاداتی که برای سلامت قلب شما عالی هستند.

Ascher گفت وقتی کم آب هستید، می تواند بر سطح فشار خون شما تأثیر بگذارد. فشار خون بالا می تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

«وضعیت هیدراتاسیون بیشتر از تشنگی شما تأثیر می گذارد. بدن شما در حال تلاش مداوم برای متعادل کردن ویتامین‌ها، مواد معدنی، انتقال‌دهنده‌های عصبی و هورمون‌های مختلف است. “اگر عدم تعادلی وجود داشته باشد که کم‌آبی بدن به آن کمک می‌کند، در خطر وقفه در فرآیندهای بدن هستید که می‌تواند منجر به آسیب اندام یا بیماری مزمن شود.”

عوارض جانبی ملاتونین: مصرف روزانه و طولانی مدت
بیشتر بخوانید

آیا هیدراتاسیون می تواند با پیری مبارزه کند؟

هیدراتاسیون همچنین جریان خون را تحریک می کند که به بدن شما کمک می کند سموم را دفع کند. به گفته اشر، سموم کمتر و قلب سالم تر ممکن است به زندگی طولانی تر کمک کند.

دمیتریوا اذعان می کند که تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چگونه هیدراته نکردن کافی ممکن است پیری را تسریع کند و خطر بیماری مزمن را افزایش دهد، مورد نیاز است – اما آنها نظریه هایی دارند.

یکی از ایده‌های دمیتریوا این است که مصرف کم آب و کم‌آبی باعث تحریک ترشح هورمون‌هایی می‌شود که بر کلیه‌ها تأثیر منفی می‌گذارند و منجر به دفع حجم کمتری از ادرار غلیظ‌تر می‌شود.

او گفت: “سطوح بالای این هورمون‌ها بر سایر بافت‌های بدن نیز تاثیر می‌گذارد، به تدریج عملکرد صحیح آنها را تضعیف می‌کند و منجر به تسریع پیری می‌شود.”

چه مقدار آب باید در روز بنوشید؟

دستورالعمل اصلی مدت‌هاست که نوشیدن هشت لیوان آب در روز بوده است. سازمان‌هایی وجود دارند که محدوده‌ای را ارائه می‌کنند – برای مثال، آکادمی ملی پزشکی ۱۳ فنجان هشت اونس مایع را در روز برای مردان و ۹ فنجان برای زنان توصیه می‌کند.

در حالی که بسیاری از مردم سعی می‌کنند بر دریافت روزانه 8 لیوان آب خود تمرکز کنند، یک مطالعه اخیر نشان داد که واقعاً نمی‌توان یک توصیه یک‌اندازه برای همه وجود داشت.

واقعیت این است که نیازهای مصرف مایعات برای همه یکسان نیست. Ascher گفت که نیاز روزانه به آب به دلیل تفاوت در سن، جنس، وضعیت بارداری، اندازه بدن، ترکیب، سطح فعالیت و عادات سبک زندگی و همچنین عواملی مانند دمای آب و هوا و محیط اطراف متفاوت است.

Ascher گفت: “هر کس به مقدار متفاوتی از مایعات نیاز دارد.” به عنوان مثال، “هر چه بیشتر عرق کنید یا ورزش کنید، احتمال کم آبی بدن شما بیشتر می شود، بنابراین به آب بیشتری نیاز خواهید داشت.”

همچنین باید سایر غذاها و نوشیدنی هایی که در یک روز مصرف می کنید را نیز در نظر بگیرید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) خاطرنشان می‌کند که در حالی که بیشتر افراد با نوشیدن آب ساده مایعات کافی دریافت می‌کنند، غذاهایی با محتوای آب بالا مانند میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌توانند به آنها در رفع نیازهای مایعات خود کمک کنند.

هیدراته – اما نه خیلی زیاد

blank

دیمیتریوا هشدار داد که ممکن است بیش از حد آب بنوشید. اگر بیش از حد هیدراته شوید، کلیه های شما قادر به دفع آب اضافی نخواهند بود. این می تواند منجر به یک وضعیت بالقوه خطرناک شود که در آن محتوای سدیم در خون شما رقیق یا کاهش می یابد (هیپوناترمی).

7 روشی که روغن نارگیل در آن کاربرد دارد
بیشتر بخوانید

وی گفت: «اگر به دلیل ورزش یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما از دست نرود، نیازی به نوشیدن بیش از سه لیتر در روز نیست. اگر فردی بیش از سه لیتر در روز بنوشد و همچنان احساس تشنگی کند، می تواند نشانه ای از بیماری باشد که منجر به افزایش پاتولوژیک از دست دادن آب می شود و نیاز به ارزیابی بالینی دارد.

به عبارت دیگر، اگر همیشه احساس تشنگی می کنید یا نمی دانید چه مقدار آب باید بنوشید، با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

چگونه می توانید بفهمید که به اندازه کافی آب نمی نوشید؟

کاتلر گفت وقتی بدن شما کم آب است، به این معنی است که بدن شما مایعات بیشتری نسبت به دریافتی خود از دست می دهد. در اینجا چند علامت وجود دارد که نشان می دهد ممکن است نیاز به نوشیدن آب بیشتری داشته باشید:

  • احساس تشنگی می کنید
  • وقتی بیرون هوا گرم است عرق نمی کنید
  • ادرار زرد تیره دارید
  • ادرار با بوی قوی دارید
  • شما کمتر از حد معمول ادرار می کنید
  • احساس خستگی، سرگیجه یا سبکی سر می کنید
  • شما خشکی دهان، لب ها و زبان دارید

حتی اگر احساس خوبی دارید، هر چند وقت یکبار بررسی ادرار خود می تواند به شما کمک کند نشانه های بصری را که نشان می دهد به اندازه کافی نوشیدنی نمی نوشید، پیدا کنید.

اشر گفت: “اگر ادرار شما مانند یک لیموناد آب شده شبیه زرد کم رنگ است، بدن شما به اندازه کافی هیدراته شده است.” هر چیزی تیره‌تر نشانه‌ی کم‌آبی بدن است، هر چیزی واضح‌تر ممکن است نشان‌دهنده‌ی هیدراتاسیون بیش از حد باشد.

دیمیتریوا گفت که کلید هیدراته ماندن این است که از میزان مایعاتی که در روز مصرف می‌کنید آگاه باشید و مطمئن شوید که به طور منظم آب مصرف می‌کنید.

این چه معنایی برای شما دارد

چه هیدراته ماندن از بیماری های مزمن جلوگیری کرده و پیری را کند می کند، دریافت مایعات کافی در هر روز برای سلامت کلی شما مهم است. در حالی که “هشت لیوان در روز” برای مدت طولانی توصیه برای مصرف آب بوده است، عوامل زیادی وجود دارد که بر نیاز روزانه شما به مایعات تأثیر می گذارد. اگر مطمئن نیستید که چه مقدار آب باید بنوشید، با ارائه دهنده خود مشورت کنید.

[ad_2]
منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *