Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص پونه کوهی، آنتی باکتریال و تقویت استخوان‌ها 

خواص پونه کوهی، آنتی باکتریال و تقویت استخوان‌ها

پونه کوهی یکی از گیاهان خانواده نعنایان می باشد که بسیاری از مردم از آن به عنوان یک چاشنی استفاده می کنند. این گیاه که بومی جنوب اوراسیا و قسمت های از مدیترانه است، نقش مهمی در طب سنتی و داروهای گیاهی دارد. خواص پونه کوهی برای سال ها مدنظر پزشکان بوده است و از همین رو امروزه تحقیقات زیادی بر روی این گیاه انجام شده است. اسپانیایی ها از جمله مهم ترین مصرف کنندگان این گیاه محسوب می شوند. این کشور بزرگترین تولید کننده پونه کوهی نیز به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با این ماده ما را همراهی کنید.

خواص پونه کوهی

تقویت ایمنی با پونه کوهی

از جمله مهم ترین خواص پونه کوهی می توان به افزایش قدرت ایمنی بدن اشاره کرد. آزمایشات نشان می دهد که در این گیاه دو ترکیب بسیار قدرمتند به نام های رزمارینیک و تیمول وجود دارد. این دو ترکیب از موثر ترین آنتی اکسیدان ها محسوب می شوند که می توانند شما را از شر آسیب های استرس اکسیداتیو در امان نگه دارند. رادیکال های آزاد مواد متخلخل مخرب متابولیسم سلولی هستند که می توانند موجب سرطان و سایر بیماری های مزمن شوند. مواد موجود در پونه کوهی می توانند به شما در مقابل این رادیکال های آزاد به شما کمک کنند.

فعالیت های آتی باکتریال

این گیاه تنها با استفاده از آنتی اکسیدان های خوب باعث تقویت سیستم ایمنی نمی شود. تحقیقات ثابت کرده اند که پونه کوهی یک آنتی باکتریال قوی است. این خواص ضد باکتری به دلیل حضور تیمول و کارواکرول می باشد. این ترکیبات مهم ارگانیک می توانند بدن را در برابر طیف وسیعی از باکتری ها محافظت کنند که می توانند پوست، روده و سایر قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهند. پونه یک عامل تحریک کننده نیز است که می تواند تولید گلبول های سفید را افزایش داده و سرعت متابولیسم را بیشتر کند و در نتیجه روند درمان بیماری ها بهبود پیدا کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
کم خونی و روزه داری به هم ارتباط دارد؟ 3 ویدیو دستورات مفید

کمک در هضم

خواص پونه کوهی تاثیر بسیار شگرفی بر روی گوارش دارد. متاسفانه امروزه به دلیل استفاده از غذاهای فراوری شده و فست فود، بیماری های گوارشی در حال افزایش هستند. پونه کوهی سرشار از فیبر بوده که می تواند فرایند هضم را بهبود ببخشد. فیبر ها نه تنها باعث رشد باکتری های مفید روده می شوند، بلکه از ابتلا به مشکلاتی مانند یبوست که یکی از رایج ترین بیماری های گوارشی است، جلوگیری می کند. علاوه بر این، مطاالعات آزاد دانشگاه پزشکی استانبول کشف کرده است که ترکیبات ارگانیک این گیاه ترشح آنزیم های گوارشی را افزایش می دهند. این موضوع می تواند به هضم بهتر کمک کند.

بررسی پیدایش طب سنتی و درمان بیماری ها
بیشتر بخوانید

بهبود سلامت قلب

قلب یکی از مهم ترین اندام های بدن است که حفظ سلامتش باید اولویت اول شما باشد. متاسفانه به دلیل مصرف غذاهای چرب، بیماری های قلب بسیار گسترش یافته اند. مشکلات قلبی، مهم ترین عامل مرگ و میر توسط بیماری های مزمن محسوب می شوند. در این گیاه اسید های چرب امگا 3 وجود دارد که باعث می شوند سطح کلستزول خوب LDL شما افزایش پیدا کنند. علاوه بر این، امگا 3، LDL را کاهش می دهد که این موضوع می تواند به شما در جلوگیری از بیماری هایی مانند آترواسکلروز ، حملات قلبی و سکته مغزی کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
مضرات الکل بر مغز و بدن انسان چیست؟

خواص پونه کوهی

خواص پونه کوهی و سم زدایی

هر روز شما در معرض بسیاری از آلودگی های محیطی قرار می گیرد که این امر منجر به ورود سموم به بدن شما می شود. سطح غنی مواد مغذی با محتوای بالای منگنز، کلسیم، آهن، ویتامین K، فیبر و طیف گسترده ای از ترکیبات ارگانیک دیگر، این گیاه را به یک ماده عالی برای سم زدایی بدن تبدیل کرده است. همچنین پونه کوهی با خثی کردن آسیب های رادیکال های آزاد، کارکرد کبد را بهبود می بخشد.

تقویت سلامت استخوان

از دیگر اندام های بدن که تحت تاثیر پونه کوهی قرار می گیرند، می توان به استخوان ها اشاره کرد. همانطور که ما بزرگتر میشویم، استخوانهای ما شروع به تضعیف و تجزیه می کنند، بنابراین اطمینان از اینکه ویتامین ها و مواد معدنی ما در سال های اولیه زندگی به اندازه کافی به دست می آید بسیار مهم است. کلسیم، آهن و منگنز از مهم ترین مواد برای تقویت استخوان ها بشمار می روند که شما می تواند آنها را در مقیاس بسیار بالا در پونه کوهی پیدا کنید.

آشنایی با مهم ترین خواص افدرا در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

ویژه آسان طب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *