Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با خواص بومادران در طب سنتی 

آشنایی با خواص بومادران در طب سنتی

بومادران یک گیاه علفی و یکساله می باشد که بوی بسیار مطبوعی دارد. ارتفاع این گیاه از 25 تا 60 سانتی متر می رسد. بوماداران در اکثر نقاط ایران یافت می شود، با این حال زیستگاه اصلی این گیاه نواحی دریای مدیترانه است. مهم ترین ویژگی بومادران گل های سفید و زرد رنگش می باشد که به این گیاه جلوه ای دلنشین می دهند. از آنجا که در گذشته از خواص بومادارن برای درمان زخم ها و بریدگی های عمیق استفاده می شده است، در لاتین این گیاه را آشیل ( قهرمان یونانی که در نبرد تروی شرکت کرد ) می نامند. ما در این مقاله شما را بیشتر با خواص بومادران آشنا می کنیم.

خواص بومادران

خواص بومادران

کمک به درمان زخم ها و توقف خون ریزی: از خواص بومادران برای قرن ها در درمان زخم های پوستی استفاده می شده است. در این گیاه ماده ای به اسم Achilleine وجود دارد که می تواند جلوی خونریزی های خارجی را بگیرید. پودر بومادران نه تنها به خونریزی کمک می کند، بلکه درد زخم را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، بومادران آنتی بیوتیک طبیعی است، بنابراین می تواند از ابتلا به زخم جلوگیری کند. به همین دلیل است که بسیاری از پالپ های شفا دهنده حاوی مقدرای بومادران هستند. یک مطالعه حتی نشان داد که روغناین گیاه می تواند زخم های ناپالم (مایع قابل اشتعال مورد استفاده در جنگ ها) را درمان کند.

کاهش اضطراب: یک مطالعه در سال 2012 در مجله Ethnopharmacology درباره تاثیرات ضد اضطرابی بومادران، در مدل های حیوانی، منتشر شد. محققان از عصاره هیدروالکلی این گیاه در آزمایشات خود استفاده کردند. آنها دریافتند که خواص بومادران می تواند چه در بلند مدت و چه در کوتاه مدت، اضطراب را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، آنها دریافتند که این گیاه اثر مشابهی با دیازپام (Valium) دارد که یک نسخه معمول برای مشکلات اضطراب است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان گیاهی اگزما به روش طب سنتی

درمان طبیعی ماستیت: بومادران یکی از مواد طبیعی است که می تواند برای درمان ماستیت از آن استفاده کرد. ماستیت عفونت سینه ای است که بیشتر در زنان شیرده مشاهده می شود. هنگامی که شما مبتلا به ماستیت هستید، می توانید از کمپرس های سرد و گرم استفاده کنید. کمپرس سرد باعث کاهش درد و کمپرس گرم باعث افزایش گردش خون می شود. علاوه بر این، گیاهان طبیعی مانند بومادران حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتری هستند. خواص بومادران برای زنان مبتلا به ماستیت بسیار مفید است. برگ های این گیاه درد را کاهش، زخم ها را بهبود و نوک پستان ها را عاری از میکروب می کند.

خواص کرنبری ، ضد تومور و کاهش وزن
بیشتر بخوانید

خواص بومادران

کاهش التهاب: طب سنتی در چین، اروپا و هند از خواص بومادران برای آرام کردن التهاب برای انواع مختلف مسائل مربوط به سلامت، به خصوص التهاب در روده و دستگاه تولید مثل زنان استفاده کرده است. عصاره های به دست آمده از این گیاه دارای خواص ضد التهابی هستند. محققان بر این باورند که توانایی بومادران برای تحریک التهاب در ارتباط با این واقعیت است که حاوی فلاونوئیدها و لاکتون ها است. به همین دلیل است که از بو مادران در تولید محصولات بهداشتی و درمان مشکلات پوستی مانند اگزما استفاده می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص کانانگا، ضد استرس و کاهش فشار خون

سلامت دستگاه گوارشی: داشتن خواص ضد اسپاسمی، بومادران را به یک داروی عالی برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال و رفلاکس معده تبدیل کرده است. مطالعات حیوانی نشان داده است که این گیاه می تواند اسپاسم عضله صاف را کاهش دهد که به مشکلات GI کمک می کند. محققان اعتقاد دارند که این خواص ضد اسپاسمی بومادران به دلیل فلاونوئید ها می باشد.

خواص بومادران

مفید برای فشار خون بالا و آسم: یک مطالعه 2013 که در مجله Phytotherapy منتشر شده، فعالیتهای تخریبی، غضروفی و برونش دیابتی بومادران را ارزیابی کرد. به عبارت دیگر، توانایی های این گیاه در کاهش فشار خون بالا، شل کردن رگ های خونی و بهبود تنفس. آزمایشات حیوانی، تاثیر استفاده از این گیاه را در اختلالات قلب و عروق، اختلالات تنفسی مانند فشار خون بالا و آسم را تأیید کرده است.

حقایقی در مورد بو مادران

+ استفاده از بو مادران برای ساخت دارو های طبی، به 1200 سال قبل از میلاد و جنگ تروی بر می گردد.

معرفی مهم ترین خواص بادرنجبویه در طب سنتی
بیشتر بخوانید

+ بومیان آمریکایی به این گیاه دم سنجاب یا موش دم کرده می گویند.

+ بو مادران در فرهنگ چینی نشان از خوش شانسی است.

+ در افسانه های بریتانیایی آمده است که گذاشتن برگ بو مادران بر روی چشم باعث افزایش بینایی می شود.

+ چندین پرنده از جمله سره، از این گیاه برای از بین بردن انگل، در لانه های خود استفاده می کنند.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان اگزما فواید بومادران کاهش اضطراب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *