Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص گوارانا ، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان 

خواص گوارانا ، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان

گوارانا نوعی گیاه بالا رونده می باشد که به خانواده افراها تعلق دارد. این گیاه، بومی جنگل های بارانی آمازون، بخصوص برزیل است. از بارز ترین ویژگی های این گیاه می توان به داشتن برگ های بزرگ و گل های خوشه ای اشاره کرد. میوه این گیاه از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و به همین دلیل برخی اقدام به کاشت گوارانا کرده اند. از میوه های این گیاه که معمولا به کوچکی دانه های قهوه هستند، در صنعت ساخت نوشیدنی های غیر الکلی استفاده می شود. ما در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین خواص گوارانا آشنا کنیم.

خواص گوارانا

کاهش وزن

یکی از مهم ترین خواص گوارانا کمک به کاهش وزن است. میوه این گیاه سرشار از فیبر های خوراکی هستند که می توانند عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود ببخشند. از آن گذشته معمولا فیبر ها از جمله مواد دیر هضم محسوب می شوند. به همین دلیل است که شما با خوردن آنها بسیار دیرتر احساس گرسنگی می کنید. برای قرن ها است که از چای گوارانا بدین منظور استفاده می کنند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات موجود در این میوه می توانند به صورت قابل توجه متابولیسم را بالا ببرند. هر چه متابولیسم شما بیشتر شود، کالری بیشتری خواهید سوزاند و در نتیجه لاغر تر می شوید.

درمان طبیعی استرس

امروزه به دلیل تغییر در شیوه زندگی و شلوغی های خاص شهر نشینی، استرس یه یکی از فاکتور های جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده است. همان طور که می دانید استرس می توانند بیماری های مختلفی از جمله مشکلات قلبی را بوجود بیاورد. یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن استرس خود را کاهش بدهید، مصرف مواد غذایی طبیعی است. چای گوارانا می تواند به صورت چشمگیری بر روی میزان هورمون کورتیزول تاثیر بگذارد. این هورمون در بدن پاسخ به استرس و التهاب یا کاهش سطح گلوکوکورتیکوئید خون ترشح می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آلو بخارایی و بررسی برخی از خواص مهم آن

کنترل دیابت

دیابت یک بیماری مزمن است که این روز ها به شدت در حال رشد است. آمار ها نشان می دهد تعداد کسانی که در سال 2017 به دیابت دچار شده اند، نسبت به سال گذشته، افزایش 12 درصدی داشته است. در این بیماری در ترشح هورمون انسولین اختلال ایجاد می شود و همین موضوع افزایش میزان قند خون را به همراه دارد چرا که انسولین میزان قند خون را کنترل می کند. خبر خوب این است که خواص گوارانا می توانند عملکردی مشابه با انسولین داشته باشند و به همین دلیل میزان قند خون بدن را در سطح استانداری نگه دارند.

خواص فندق ، کنترل دیابت و جلوگیری از سرطان
بیشتر بخوانید

سلامت پوست

عصاره گوارانا سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال است. یکی از مهم ترین مشکلات پوستی که امروزه شما را تهدید می کند، اشعه فرا بنفش خورشید است. از جمله عوارض اشعه نور خورشید بر روی انسان، سرطان پوست است. یکی از دلایلی که این سال ها تعداد متبلایان به این بیماری افزایش داشته است، سوراخ شدن لایه اوزون می باشد. خواص آنتی اکسیدانی گوارانا می تواند به صورت چشمگیری التهابات پوستی را کاهش داده و همچنین فعالیت رادیکال های آزاد را حنثی کند. در حال حاضر کرم ها و لوسیون های زیادی را با استفاده از عصاره این میوه تهیه می کنند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص بلادراک چگونه بر روی سلامتی تاثیر می گذارد

خواص گوارانا

جلوگیری از سرطان

همان طور که در بالا تیز اشاره کردیم، این میوه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها یکی از مهم ترین موادی هستند که می توانند به شما در جلوگیری از سرطان کمک کنند. یکی از مهم ترین دلایل ایجاد سرطان رادیکال های آزاد هستند که با اکسیده کردن سلول های سالم بدن، در آنها جهش ایجاد کرده و بافت های سرطانی را بوجود می آورند. آنتی اکسیدان ها می توانند فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کنند و از همین طریق احتمال ابتلا به سرطان را به صورت قابل توجه ای کاهش بدهند.

خواص گوارانا و سلامت قلب

در سال 2012 تحقیقات در مورد خواص این میوه در دانشگاه پزشکی میلواکی آمریکا انجام شد. نتایج نشان می داد که ترکیبات ارگانیک موجود در گوارانا می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. کلسترول بد یا LDL با تجمع به صورت پلاک در رگ های خونی باعث مسدود شدن آنها شده و در روند گردش خون اختلال ایجاد می کند. این کار باعث می شود تا قلب برای خون رسانی به اندام ها فشار بیشتری به خود وارد کند. این فشار بیشتر با افزایش احتمال ابتلا به بیماری های مانند: سکته قلبی، التهاب لایهٔ درونی قلب و نارسایی دریچه قلب مساوی است.

سوشی و تقویت سلامت قلب و عروق
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

جلوگیری از سرطان فواید گوارانا کاهش وزن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *