Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص اکیناسه و تاثیرات آن بر روی سلامتی 

خواص اکیناسه و تاثیرات آن بر روی سلامتی

اکیناسه چیست و برای چه چیزی استفاده می شود؟ اکیناسه یک گونه سرخارگل بومی آمریکای شمالی است. برای 400 سال از خواص اکیناسه در قبیله های سرخ پوستی آمریکایی استفاده می شود. قسمت های مورد استفاده این گیاه، گل ها، ریشه ها و ساقه می باشند. تا قبل از سال 1950 و معرفی آنتی بیوتیک ها، از گیاهان دارویی بدین منظور استفاده می شد که اکیناسه از سرشناس ترین انها است. این گل زیبا که در رنگ های صورتی، بنفش و قرمز وجود دارد، امروزه یکی از پر مصرف ترین گیاهان دارویی در آمریکای شمالی محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با خواص اکیناسه، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

خواص اکیناسه

خواص اکیناسه

مبارزه با سرطان: تحقیقات جذابی در راستای خواص اکیناسه در مورد سرطان مغز توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) منتشر شده است. مدیر این تحقیقات اظهار داشت: “ارزش دارویی فیتوشیمیایی موجود در اکیناسه به وضوح مشخص است. مواد موجود در اکیناسه تقریبا در هیچ گیاه دیگری وجود ندارند، این مواد در مقابله با تومور های سرطانی بسیار مفید می باشند.” استفاده از اکیناسه به عنوان یکی دیگر از درمان های سرطانی طبیعی در حال حاضر توصیه می شود. آمار ها نشان می دهد که درمان های مبتنی بر خواص اکیناسه، یکی از بهترین روش ها درمان این بیماری می باشد.

تقویت سیستم ایمنی: چگونه اکیناسه به سرماخوردگی کمک می کند؟ دانشگاه کانکتیکات، یک مطالعه متاآنالیز انجام داد که 14 تحقیق را ارزیابی کرد و نتیجه گرفت:

+ اکیناسه شانس ابتلا به سرماخوردگی را 58 درصد کاهش میدهد

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان سیاتیک در طب سنتی با روش های گیاهی و خانگی

+ اکیناسه طول مدت سرماخوردگی را تقریبا یک و نیم روز کاهش می دهد.

ویژگی افراد سوداوی مزاج با طبع سرد و خشک
بیشتر بخوانید

کریگ کالمن، استاد آمار و کارشناسی ارشد رشته داروسازی و رهبر اصلی این مطالعه افزود: “پیام اصلی در مطالعه ما این است که اکیناسه واقعا دارای مزایای پیشگیری از سرماخوردگی و درمان سرماخوردگی است.” به گفته دکتر کلمن، “اهمیت این یافته زمانی مشخص می شود که شما بدانید آمریکایی ها از یک میلیارد سرماخوردگی سالانه رنج می برند و سالانه برای بازدید پزشکان 1.5 میلیارد دلار هزینه می کنند و سالانه 2 میلیارد دلار برای سرفه و سرماخوردگی بدون نسخه تجویز می شود.” اداره حفاظت از منابع طبیعی وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش می دهد که سیستم ایمنی به شدت تحت تأثیر سطح دوز اکیناسه قرار دارد. به نظر می رسد که 10 میلیگرم اکیناسه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن که به طور روزانه طی یک دوره 10 روزه مصرف می شود، به عنوان یک محرک سیستم ایمنی عمل می کند.

خواص اکیناسه

کاهش درد: تاریخچه این گیاه زمانی شروع شد که اکیناسه پورپورای توسط سرخپوستان دشت های بزرگ به عنوان یک مسکن استفاده شد. این خاصیت ضد درد مخصوص انواع زیر است:

+ درد روده ها

+ درد ناشی از سردرد

+ درد مرتبط با HSV (هرپس)

+ درد مرتبط با گونوره

+ درد مرتبط با سرخک

+ مار گزیدگی

گلو درد

دل درد

+ تنسلیتیس

+ دندان درد

بعضی از روش های رایج برای استفاده از خواص اکیناسه برای مبارزه با درد، این است که چای گیاهی اکیناسه را بنوشید یا گلبرگ های خشکانده  آنرا مستقیما در منطقه ای که تحت تاثیر قرار گرفته است مالش دهید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با تمام خواص آناتو در طب سنتی

ضد التهاب: مسلما مهم ترین دلیل برای ایجاد انواع بیماری در دنیا، التهاب است. عوامل مختلف – از جمله استرس، سموم در غذا و خواب ضعیف باعث التهاب می شوند. خوشبختانه، همانطور که توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا توضیح داده شده، مصرف منظم اکیناسه می تواند  انواع التهاب را کاهش دهد. مؤسسه ملی بهداشت گزارش می دهد که خواص اکیناسه حتی می تواند به یوئیت یا التهاب چشم کمک کند. برای افرادی که در معرض شرایط التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید هستند مصرف منظم چای اکیناسه یک ایده خوب است.

ویژگی افراد دموی مزاج با طبع گرم و تر
بیشتر بخوانید

خواص اکیناسه

کمک به مشکلات پوستی: در مقاله ای که توسط Armando González Stuart، PhD، درباره ایمنی گیاهان تهیه شده است، توضیح داده می شود که چگونه اکیناسه توسط قبایل مختلف بومی آمریکا برای مشکلات پوستی مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است:

+ نیش حشرات

اگزما

+ شرایط پوستی التهابی

پسوریازیس

+ مار گزیدگی

+ عفونت پوست

+ التیام زخم

بهبود سلامت روانی: تحقیقات نشان می دهد که خواص اکیناسه می تواند یک درمان بسیار موثر برای مشکلاتی مانند ADD و ADHD باشد. همه افرادی که از این دست مشکلات رنج می برند، دارای اختلالات عصبی خاصی هستند:

+ اضطراب

+ افسردگی

+ فوبیا های اجتماعی

باز هم دز عامل کلیدی است. توصیه می شود فقط 20 میلی گرم در یک زمان و نه بیشتر مصرف کنید. در حقیقت مصرف بیش از 20 میلیگرم در هر دوز می تواند مزایای اکیناسه را که باعث رفع اضطراب می شود را، حذف کند.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

تقویت سیستم ایمنی فواید اکیناسه مبارزه با سرطان

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *