Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص کانانگا، ضد استرس و کاهش فشار خون 

خواص کانانگا، ضد استرس و کاهش فشار خون

کانانگا نوعی درخت است که به خانواده آنوناسه تعلق دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این خانواده می‌توان به داشتن برگ‌های دایره‌ای و تیغ دار اشاره کرد. کانانگا تنها در کشور‌های آسیای جنوب شرقی رشد می‌کند. از مهم‌ترین این کشورها می‌توان به اندونزی، سنگاپور، چین، ژاپن و کره جنوبی اشاره کرد. معمولا از جوشاندن برگ‌های این درخت عصاره‌ای به دست می‌آید که خواص شگفت انگیزی بر روی بدن از خود به جای می‌گذارد. این عصاره با نام ylang-ylang شناخته می‌شود. شما می‌توانید این روز‌ها این عصاره را به راحتی از داروخانه‌های سراسر دنیا تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با خواص کانانگا ما را همراهی کنید.

کانانگا

خواص کانانگا

در طب سوزنی چینی و طب سنتی کشورهای آسیای جنوب شرفی، اشارات بسیاری به این گیاه شده است. طبیبان سنتی بر این باور بودند که این گیاه قادر به درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها است. در سال‌های اخیر نیز آزمایش‌های زیادی بر روی عصاره این گیاه صورت گرفته است. دانشمندان دریافته اند که ylang-ylang دارای مواد مغذی زیادی است و به همین دلیل مصرفش می‌تواند یک روش طبیعی برای درمان بیماری‌ها باشد. از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این عصاره می‌توان به بنزیل استات، لینالول، پریکلیستیلیتر و متیل بنزوات اشاره کرد.

ضد استرس

یکی از قدیمی‌‎ترین و شناخته شده‌ترین خواص موجود در عصاره این گیاه، کاهش سطح اضطراب و استرس است. مشاهدات حاکی از این است که استفاده از کانانگا باعث آرامش شما شده و با تسکین عوامل استرس زا، به شما کمک می‌کند. این گیاه همچنین دارای تأثیری بر روی خلق و خوی بوده و احساسات شادی و امید را ایجاد می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف عصاره لانگ لانگ باعث تحریک هورمون سروتونین می‌شود. این موضوع می‌تواند به درمان افسردگی‌های خفیف کمک کند. در سال 2014 آزمایشی در دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی ایالت کالیفرنیا، با تمرکز بر روی تاثیر مواد گیاهی و مبارزه با استرس انجام شد. نتایج به دست آمده حاکی از این است که مصرف منظم کانانگا احتما ابتلا به افسردگی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد که عدد بسیاری بزرگی است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
هر آنچه باید از خواص مریم گلی قرمز بدانید

ضد عفونی کننده

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که پوست شما را تهدید می‌کند، خراش‌ها، بریدگی‌ها و سوختگی‌ها هستند. این موارد شاید به تنهایی چندان خطرناک نباشند اما اگر جدی گرفته نشوند و باکتری به آنها نفوذ کند، می‌توانند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری را به شما وارد کنند. از این گیاه به عنوان یک ضد عفونی کننده بسیار قوی یاد می‌شود. در گذشته افراد زیادی به دلیل عفونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند. استفاده از عصاره این گیاه تا به حال جان میلیون‌ها نفر در آسیا را نجات داده است. این گیاه با از بین بردن میکروب‌ها، به جلوگیری از سپسیس و کزاز نیز جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
سکنجبین،نوشابه ای سالم و مفید

کانانگا

کاهش فشار خون بالا

یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مزمنی که این روز‌ها در حال فراگیر شدن می‌باشد، فشار خون بالا است. از این بیماری به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود چرا که هیچگونه نشانه‌ای ندارد و از همین رو تشخیصش بسیار سخت است. استفاده از داروهای شیمیایی برای کاهش فشار خون، عوارض جانبی بسیاری از خود بجای می‌گذارد. به همین دلیل است که دانشمندان همواره به دنبال راه‌های طبیعی می‌گردند. تحقیقاتی که در سال 2008 در دانشگاه پزشکی برلین انجام شد، نشان می‌دهد که مصرف عصاره این گیاه به صورت موثری فشار خون را پایین می‌آورد.

خواص توری ملکه، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان
بیشتر بخوانید

جلوگیری از سرطان

از دیگر موادی که در این گیاه وجود دارد که به سلامت بدن شما کمک می‌کند، آنتی اکسیدان‌ها هستند. کارشناسان تغذیه باور دارند که بیش از 50 گونه آنتی اکسیدان مختلف در کانانگا وجود دارد. این آنتی اکسیدان‌ها نقش حیاتی بر روی سیستم ایمنی بدن دارند. این مواد با خنثی سازی عملکرد رادیکال‌های آزاد، از تبدیل شدن سلول‌های سالم بدن به بافت‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، آنها بر روی رشد تومورها تاثیر گذاشته و آن را متوقف می‌کنند. این موارد برای درمان سرطان بسیار مهم است.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی درمان بیماری ها کاهش فشار خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *