Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

با خواص گیلاس باربادوس بیشتر آشنا شوید 

با خواص گیلاس باربادوس بیشتر آشنا شوید

گیلاس باربادوس، میوه درخت Malpighiaceae است که معمولا به صورت درختچه های کوچک پرورش داده می شود. مهم ترین کشور های تولید کننده این میوه، عمدتا به آمریکای مرکزی تعلق دارند. گیلاس باربادوس دارای دو گونه متفاوت بوده که یکی از آنها خوراکی و دیگری زینتی است. از آنجا  که این درخت ها چندان میوه نمی دهند  ( شاید هر درخت 10 تا 15 عدد )، کاشتشان از نظر اقتصادی چندان مقرون به صرفه نیست. شاید مهم ترین محصولی که از گیلاس باربادوس به دست می آید آب میوه های گران قیمتی است که بیشتر در مکزیک و اروگوئه به فروش می رسند. برای آشنایی بیشتر با خواص گیلاس باربادوس با ما همراه باشید.

خواص گیلاس باربادوس

مدیریت دیابت

تحقیقات اخیر نشان داده است که آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس باربوسا واقعا می توانند به کاهش سرعت آزاد شدن قند در جریان خون کمک کنند. این تنظیم انسولین و گلوکز یک وسیله مهمی برای جلوگیری از زوال و قطره های دیابتی است که می تواند برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک (یا حتی کشنده) باشد. خواص گیلاس باربادوس نه تنها به جلوگیری از شروع بیماری کمک می کند، بلکه سطح قند خون افراد سالم را تنظیم می کند. بیشتر دانشمندان اعتقاد دارند که مصرف روزانه این گیلاس می تواند تا 40 درصد از ابتلا به دیابت جلوگیری کند.

جلوگیری از سرطان

این گیلاس حاوی ترکیب متنوعی از آنتی اکسیدان ها، از جمله کاروتنوئیدها و بیوفلاوونویدها است که هر دو اثر رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند. رادیکال های آزاد، مواد منفجره متابولیسم سلولی هستند که سلول های سالم را به جهش های سرطانی یا ناسالم تبدیل می کنند، در حالی که سایر بیماری های جدی را نیز تشدید می کنند. از لحاظ آنتی اکسیدان ها در گیلاس باربادوس، آنها با کاهش سرعت گسترش سرطان ریه در بیماران مبتلا به این بیماری مرتبط بوده اند. اخیرا دانشمندان ژاپنی موفق به درست کردن یک ترکیب ضد سرطان شده اند که در آن از خواص گیلاس باربادوس استفاده شده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آرد بادام چیست و چه خواصی دارد؟

خواص ضد پیری

سطح بالای آنتی اکسیدان ها مفید موجود در گیلاس باربادوس، نه تنها برای کاهش سرعت گسترش سرطان، بلکه همچنین برای پاک کردن بدن از مواد سمی خطرناک و مواد شیمیایی که موجب شکست آن می شود، مفید است. کاروتنوئیدها در گیلاس باربادوس به محافظت از سلامت چشم و سلامتی پوست کمک می کنند، در حالی که بیوفلاونوئید ها باعث تقویت عملکرد شناختی و جلوگیری از بروز سایر بیماری های مرتبط با سن می شوند. اگر شما قصد دارید تا به آلزایمر مبتلا نشوید، حتما از این گیلاس استفاده کنید.

خواص گواوا ، جلوگیری از سرطان و درمان سرماخوردگی
بیشتر بخوانید

افزایش ایمنی

این میوه دارای یکی از بالاترین مقدار ویتامین C است که تنها توسط Camu Camu به آن اضافه شده است. برای افرادی که می خواهند قدرت سیستم ایمنی بدن خود را سریع تقویت کنند، بهتر است خواص گیلاس باربادوس را به رژیم غذایی هفتگی خود اضافه کنند و ببینید که چقدر احساس بهتری دارید. ویتامین C باعث تولید گلبول های سفید خون می شود که خط اصلی اصلی بدن در برابر عوامل خارجی و بیماری های دیگر هستند. علاوه بر این، ویتامین C یکی از اجزای مهم کلاژن است که بدان معنی است که بدن شما می تواند با ترمیم سلول ها، رگ های خونی، اندام ها و بافت ها آسیب ها را بهبود ببخشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص چای بهار نارنج برای معده و اعصاب (ویدیو)

خواص گیلاس باربادوس

بهبود متابولیسم

برای اینکه سطح عمومی سلامتتان را تقویت کنید، باید از متابولیسم استانداری بهره ببرید.  یکی از مهمترین گروه های ویتامین هایی که به این کار کمک می کند، خانواده ویتامین B است. این ویتامین ها، از جمله نیاسین، ریبوفلاوین و اسید فولیک، به تنظیم فرآیندهای هورمونی و متابولیک بدن کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که بدن شما هماهنگ است. این امر برای کسانی که قصد دارند وزن خود را کاهش بدهند نیز مفید است

بهبود سلامت قلب

به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم، مانند بسیاری از میوه های آبدار، خواص گیلاس باربادوس همچنین می تواند سلامت قلب را افزایش دهد. پتاسیم یک وازودیلاتور است، بنابراین به منظور کاهش فشار خون در سیستم قلب و عروق، با انقباض عروق خونی و افزایش جریان خون، باعث کاهش فشار خون می شود. این امر می تواند شانس توسعه آترواسکلروز کاهش دهد و همچنین می تواند از حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند. انواع غنی از آنتی اکسیدان ها همچنین کمک می کند تا سیستم قلبی عروقی از کلسترول اضافی و رادیکال های آزاد ناشی از استرس اکسیداتیو پاک شوند.

برشماری ویژگی‌های مفید ترب سفید
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

جلوگیری از سرطان فواید گیلاس باربادوس مدیریت دیابت

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *