Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با خواص پنج انگشت در طب سنتی 

آشنایی با خواص پنج انگشت در طب سنتی

پنج انگشت نوعی درختچه است که در بیشتر مناطق ایران رشد می کند. این درخت وقی گل می دهد بسیار زیبا می شود و به همین سبب مردم آن را در حیاط یا باغ های خود می کارند. برای این درختچه اسم های زیادی در نظر گرفته شده است که از میان مهم ترین آنها می توان به گل پاکدامنی اشاره کرد. در گذشته اعتقاد داشتند که پنج انگشت می تواند باعث کاهش میل جنسی شود و به همین دلیل راهبان همیشه از آن استفاده می کردند. اما تحقیقات امروزی نشان می دهد که پاکدامنی، هیچ تاثیری بر روی میل جنسی ندارد. با این حال خواص پنج انگشت شامل موارد وسیع تری می شوند که ما به اختصار در این مقاله به برخی از انها اشاره می کنیم.

خواص پنج انگشت

خواص پنج انگشت

تسکین علائم PMS: سندرم پیش قاعدگی یا PMS یکی از مشکلاتی است که خانوم ها با آن روبه رو هستند. تحقیقات نشان می دهد که 75 درصد زنان، در طول زندگی یکبار این سندروم دردناک را تجربه می کنند. شما می توانید با برقرار کردن تعادل هورمونی، علائم این سندروم را کاهش داده و از شر درد های آن خلاص شوید. پنج اگشت یکی از بهترین پیشنهاد ها برای درمان این سندروم می باشد چرا که مطالعان ثابت کرده است این گیاه می تواند در هورمون های شما تعادل ایجاد کند. برای یک زن، تولید نامناسب پرولاکتین ممکن است عامل مهمی در بروز علائم این سندروم باشد. از آنجا که خواص پنج انگشت باعث کاهش انتشار پرولاکتین از غده هیپوفیز می شود، می تواند برای خانوم ها بسیار مفید باشد. مطالعات متعدد نشان می دهد که پاکدامنی ممکن است به کاهش علائم PMS، از جمله حساسیت به پستان، سردرد و خلق و خوی تحریک پذیر کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
داروخانه ی سبز در درمان بی قاعدگی

کاهش فیبروئید های رحم:  فیبروئید های رحم تومورهای غیر سرطانی هستند که در داخل دیواره رحم یافت می شوند و اغلب باعث تغییر در اندازه و شکل رحم و همچنین علائم ناخوشایند می شوند. یک روش کلیدی برای جلوگیری و کاهش فیبروئید رحم این است که هومرون های بدن شما در تعادل باشند. همان طور که پیشتر اشاره کردیم، پنج انگشت می تواند بین استروژن و پروژسترون، ارتباط برقرار کند.

دستورات و تدابیر ویژه طب سنتی برای هر مزاج
بیشتر بخوانید

خواص پنج انگشت

بهبود باروری خانوم ها:  بیشتر دانشمندان معتقدند خواص پنج انگشت باروری را بهبود می بخشد، به خصوص برای زنان مبتلا به نقص فاز لوتئال (کوتاه مدت نیمه دوم قاعدگی). این زنان مشکل دارند، زیرا تخمدانهایشان، پروژسترون را به اندازه کافی آزاد نمی کنند. در یک مطالعه که در آن 48 زن (23 تا 39 ساله) که با ناباروری دچار بودند، به مدت 6 ماه هر روز از این گیاه مصرف کردند، در طی 3 ماه نخست، هفت زن باردار شدند و 25 زن دارای سطح نرمال پروژسترون بودند که می تواند شانس بارداری را افزایش دهد. در مطالعه دیگری، 52 زن مبتلا به نقص فاز لوتئال به علت هیپرپرولاکتینمی پنهان (بالاتر از سطح نرمال پرولاکتین هورمون در خون) مورد بررسی قرار گرفتند. هر زن دوز روزانه 20 میلیگرم پنج انگشت یا یک دارونما دریافت کرد. این مطالعه با هدف اثبات اینکه آیا پنج انگشت می تواند پرولاکتین هیپوفیز بالا را کاهش دهد و همچنین نقص در طول فاز لوتئال و سنتز پروژسترون فاز لوتئال را درمان کند یا نه، انجام شد. نتایج بسیار عالی بود. پس از سه ماه، زنانی که از این گیاه مصرف کرده بودند، کاهش پرولاکتین را داشتند، فاز لوتئال کوتاه تر شد، و نقص در سنتز پروژسترون لوتئال حذف شد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم‌‎ترین خواص عصاره درخت روغن قلم

درمان آکنه: عدم تعادل هورمون و نوسانات می تواند ریشه آکنه باشد، به خصوص اگر شما یک زن هستید. اگر شما در معرض ماهیت شیوع آکنه، به خصوص در کنار جین و چانه خود باشید، این گیاه می تواند یک راه حلی موثر برای شما باشد. همان طور که اشاره کردیم این گیاه هورمون ها را متعادل می سازد و به همین طریق می تواند به شما کمک کند.

خواص کرنبری ، ضد تومور و کاهش وزن
بیشتر بخوانید

درمان آندومتریوز: اندومتریوز یک اختلال غالبا دردناک است که در آن بافتهایی که معمولا داخل رحم قرار می گیرند، در خارج از رحم رشد می کنند. این بیماری اغلب شامل تخمدان ها، روده ها یا بافتی است که لگن شما را پوشانده است. هیچ کس مطمئن نیست علت دقیق علت آندومتریوز چیست، اما عده ای معتقدند عدم تعادل هورمونی و ژنتیک در این بیماری نقش پررنگی دارد. اگر عامل ژنتیکی باشد کاری از دست شما بر نمی آید، ولی اگر عدم تعادل هورمون در بیماری نقش داشته باشد، خواص پنج انگشت بهترین راه حل درمان است.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان آکنه درمان آندومتریوز فواید پنج انگشت

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *