Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

هر آنچه باید از تاثیرات آیاهواسکا بر روی بدن بدانیم 

هر آنچه باید از تاثیرات آیاهواسکا بر روی بدن بدانیم

آیا تا به حال چیزی از مراسم آیاهواسکا شنیده اید؟ این مراسم برای قرن ها در مناسک مذهبی قاره آمریکا انجام می شود. آیاهواسکا در واقع مخلوطی از چند گیاه مختلف مختلف است که توسط شامن ( جادوگر های قبیله ای ) تهیه می شود و به فرد، به منظور رسیدن به خود شناسی و روشنگری نوشانده می شود. احتمالا در نظر شما نیز این مراسم جذاب و ترسناک جلوه کند. سوالی که شاید به ذهن خیلی ها خطور کند این است که آیا این مراسم قانونی است؟ خب در مورد خود مراسم هیچ قانونی وجود ندارد ولی مواد بکار برده شده در این نوشیدنی که شامل ام دی تی می باشد، در بیشتر دنیا غیر قانونی است. ما در این مقاله شما را با تاثیرات آیاهواسکا و دی ام تی بر روی بدن آشنا می کنیم.

تاثیرات آیاهواسکا

آیاهواسکا چیست؟

آیاهواسکا که با نام های هواسکا، ویج و مادر آیاهواسکا شناخته می شود، در واقع ترکیبی از دو گیاه مختلف به نام های چاکرونا ( یک بوته علفی چند ساله ) و ayahuasca vine می باشد.  هر دو گیاه را می توان در جنگل آمازون یافت. چاکرونا حاوی dimethyltryptamine یا دی ام تی است. برای درست کردن این معجون دو گیاه را با هم ترکیب کرده و ساعت ها بر روی آتش می جوشانند. دی ام تی موجود در چاکرونا باعث می شود تا شما یک سفر یا استحاله ای خیالی را تجربه کنید. عناصر موجود در ayahuasca vine باعث می شود تا شما بتوانید این تجربه را هضم کنید.

حالا، اجازه دهید به dimethyltryptamine یا دی ام تی برسیم که نقش اصلی را ایفا می کند. دی ام تی ترکیبی از تومورهای قدرتمند و طبیعی است که به طور ساختاری مرتبط با مواد مخدر هستند که ممکن است از قبل با آنها آشنا باشید. جالب است بدانید که دی ام تی در مایعات بدن افرادی که به اسکیزوفرنی دچار شده اند یافت می شود. طبق گفته کلینیک مایو، “اسکیزوفرنی ممکن است منجر به ترکیبی از توهم ها، خیالات و تفکر و رفتار ها شود که عملکرد روزانه را مختل کرده و می تواند ناتوان کننده باشد.” 

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص خارشتر در طب سنتی و درمان بیماری ها

تاثیرات آیاهواسکا

تاثیرات آیاهواسکا بر روی بدن

مقاله ای که در مجله Ethnopharmacology درباره تاثیرات آیاهواسکا منتشر شده اشاره می کند که علاوه بر DMT، هوسکا همچنین حاوی آلکالوئیدهای هارمین، هارمالین و تتراهیدروهرین (THH) است. آیا این مخلوط آمازون و آلکالوئید های آن می تواند به سلامت بدن کمک کند؟  برخی مطالعات به توانایی آن در کمک به افسردگی اشاره کرده اند. با این حال دانشمندان باور دارند که باید تحقیقاتی بیشتری در این زمینه انجام داد.

مزاج انواع صیفی جات و ملاحظات مصرف آنها
بیشتر بخوانید

افسردگی: اخیرا آزمایش بازی در دانشگاه آزاد سائوپائولو برزیل در یک واحد روانپزشکی بستری انجام شده است. آزمایش باز، یک نوع آزمایش بالینی است که در آن هر دو محقق و شرکت کننده می دانند که چه نوع درمانی در حال انجام است. محققان به این نتیجه رسیدند  از آنجا که DMT و هارمین باعث احساسات رفاه ذهنی می شوند، ممکن است استفاده از آیاهواسکا اثرات ضد افسردگی نیز داشته باشد. البته این آزمایش به صورت محدود انجام شده است به طوری که اثر این معجون تنها بر روی شش نفر آزمایش شده است. به همین دلیل است که بیشتر دانشمندان معتقدند برای کشف تاثیرات آیاهواسکا بر روی بدن باید تحقیقات بیشتری انجام داد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص گیلاس زمستانی، کنترل کلسترول و کاهش اضطراب

غم: یک مقاله پژوهشی که در ماه می سال 2017 منتشر شد، در مورد استفاده بالقوه آیاهواسکا در غم و اندوه درمانی مورد بررسی قرار گرفت. محققان در آزمایشی، 30 نفر که از این معجون استفاده کرده بودند را با یک گروه 30 نفره از کسانی که در کلاس های مشاوره ای شرکت کرده بودند را مقایسه کردند. سپس سطوح غم و اندوه هر دو گروه را اندازه گیری کردند. بر اساس میزان اندازه گیری سطح احساسات، کسانی که از این معجون استفاده کرده بودند، از سطح اندوه پایین تری برخوردار بودند. همانطور که می بینید، یافته های تحقیق و بالینی بسیار محدود (به دلیل وضعیت قانونی DMT) است. گویا استفاده از این روش می تواند به سلامت روانی کمک کند.

blank

برخی از تاثیرات منفی 

+ حالت تهوع

اسهال

استفراغ

+ درد بدن

آشنایی با خلط بلغم و عوارض ناشی از غلبه بلغم بر روی اندام ها
بیشتر بخوانید

+ عدم تعادل، دشواری در راه رفتن

+ عرق و لرز

+ مسمومیت غذایی

+ ترس

+ پارانویا

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که مخلوط کردن کدام دارو ها با این معجون می تواند مضر باشد. اما ترکیب کردن داروهای ضد افسردگی با این معجون ممکن است یک ترکیب مرگبار ایجاد کند. به گفته دکتر رابرت گابل، استاد روانشناسی در دانشگاه کلارمونت که در ارزیابی ریسک مواد مخدر متخصص است، بیشترین خطر آیاهواسکا، “سندروم سروتونین است. سندروم سروتونین یک بیماری قلبی عصبی قلب و فشار خون است که معمولا با مخلوط کردن بالا دوزهای این معجون با داروهای دیگر، به ویژه ضد افسردگی هایی مانند SSRI یا کرم سنتور بوجود می آید.

منبع: https://asanteb.com

5/5 ( 1 نظر )
برچسب ها

فواید آیاهواسکا فواید دی ام تی مضرات آیاهواسکا

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *