Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص گارسینیا کامبوجیا ، کاهش وزن و کاهش استرس 

خواص گارسینیا کامبوجیا ، کاهش وزن و کاهش استرس

گارسینیا کامبوجیا یک میوه شبیه به کدو تنبل است که در رنگ های سبز و زرد وجود دارد. از دیگر نام های رایج این میوه می توان به بریندل بری، گارسینا گارتول و میوه زئوس اشاره کرد. این تیره گیاهی چیزی بالغ بر 300 گونه مختلف دارد اما بسیاری اعتقاد دارند که مهم ترین آنها گارسینیا کامبوجیا است. درخت های این گونه بیشتر در آسیای شرقی، هند و آفریقای مرکزی رشد می کند، چرا که این گیاه برای زیست، به آب و هوای استوایی نیاز دارد. خواص گارسینیا کامبوجیا به طور گسترده ای در این مناطق استفاده می شود با ما همراه باشید تا با قسمتی از این خواص آشنا شوید.

خواص گارسینیا کامبوجیا

کاهش وزن

یکی از مهم ترین خواص گارسینیا کامبوجیا کاهش وزن است. امروزه یکی از بهترین مکمل های لاغری در دنیا از این گیاه به دست می آید. گارسینیا کامبوجیا می تواند به طرق مختلفی به کاهش وزن منجر شود. در مرحله اول اسید هیدروکسی تریک (HCA) موجود در این میوه می تواند از ذخیره شدن کالری ها به عنوان چربی جلوگیری کند. بعضی از آنزیم ها، سوخت و ساز بدن را کاهش می دهند، این کار باعث می شود بدن “تنبل” شده و کالری را به عنوان چربی ذخیره کند. با این حال، HCA تولید این آنزیم ها را متوقف می کند. بنابراین به جای چربی، این کالری ها به گلیکوژن تبدیل می شوند که برای ساخت عضلات ضروری است. HCA که در این گیاه یافت می شود، باعث افزایش استقامت و خستگی شما شده و به همین دلیل شما می توانید راحت تر فعالیت های مربوط به کاهش وزن را انجام دهید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
لیست ویژگی‌های درمانی چای سنا

سرکوب اشتها

یکی دیگر از دلایلی که از خواص گارسینیا کامبوجیا در ساخت بسیاری از مکمل ها لاغری استفاده می شود این است که مواد موجود در این گیاه می توانند به صورت چشمگیری اشتهای شما را کاهش بدهند و این یک خبر خوب برای افردی است که قصد دارند وزن کم کنند. با سرکوب اشتها، بدن خود را طوری تربیت می کنید که در موارد خاصی و در مقادیری معینی غذا مصرف کند. اگر قصد دارید وزن کم کنید، توصیه می کنیم که از مکمل های حاوی گارسینیا کامبوجیا استفاده کنید.

معرفی 5 خاصیت بی‌نظیر کاهوی رومی
بیشتر بخوانید

از بین بردن افسردگی

ترکیبات ارگانیگ موجود در گارسینیا کامبوجیا می توانند به از بین بردن افسردگی های خفیف کمک کنند. دکتر لارنس استیوی اعتقاد دارد که مصرف این گیاه باعث آزاد شدن هورمون سروتونین می شود. این همان اتفاقی است که بعد از مصرف داروهای ضد افسردگی برای بدن می افتد. سروتونین هورمونی است که باعث سر زندگی و خوشحالی می شود. در واقع این هورمون، به هورمون رضایت معروف است. یکی دیگر از دلایلی که عصاره این گیاه یکی از بهترین مکمل ها می باشد همین ایجاد احساس رضایت است که باعث می شود شما برای رسیدن به هدف خود بیشتر تلاش کنید. این توانایی برای تثبیت خلق بر مبنای اثر HCA بر انتقال دهنده های عصبی است.

خواص گارسینیا کامبوجیا

کاهش استرس

امروزه به دلیل شلوغی خیابان ها، مشکلات روزمره و آلودگی هوا، استرس یکی از اجزای جداناپذیر زندگی شهری و مدرنیته شده است. ترکیب HCA موجود در عصاره گارسینیا کامبوجیا همچنین به طور مستقیم با تنظیم میزان کورتیزول در خون، که یکی از شایع ترین هورمون های استرس است، مرتبط است. با کاهش سطح هورمون استرس و کنترل اضطراب، این مکمل گیاهی می تواند به بهبود سلامت و عملکرد همه سیستم های عضو شما کمک کند و باعث کاهش استرس اکسیداتیو در سراسر بدن شود. این موضوع به قدری مهم است که در سال 2015 محققان دانشگاه پزشکی سن دیگو تحقیقاتی 5 ساله را بر روی عصاره این گیاه کلید زده اند و هنوز هم در حال تکمیل آزمایشات خود هستند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
علت افزایش وزن و کاهش وزن و درمان آن

کاهش کلسترول

همان طور که می دانید کلسترول نوع چربی است که به دو صورت خوب و بد وجود دارد. یکی دیگر از خواص گارسینیا کامبوجیا کاهش کلسترول بد بدن یا LDL می باشد. این موضوع می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. HCA و سایر ترکیبات موجود در این گیاه قادر به کاهش سطح کلسترول LDL (بد) و افزایش سطح کلسترول HDL (خوب)  می باشند. این به کاهش احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی کمک می کند و همچنین فشار خون را پایین می آورد و انرژی بیشتری را برای انجام فعالیت های روزانه به شما می دهد. امروزه بیماری های قلبی در حال افزایش هستند. استفاده از گارسینیا کامبوجیا می تواند تا مدت ها سلامت قلب شما را تضمین کند.

درمان خون دماغ در طب سنتی با روش های کاملا عملی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید گارسینیا کامبوجیا کاهش استرس کاهش وزن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *