Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص خارشتر در طب سنتی و درمان بیماری ها 

خواص خارشتر در طب سنتی و درمان بیماری ها

یکی از نام هایی که شما قطعا در عطاری ها دیده اید و توجه شما را بخود جلب کرده است ، خارشتر می باشد . این گیاه که از خانواده باقالیان می باشد ، یک گیاه چند ساله می باشد که در اکثر نقاط ایران یافت می شود . خارشتر دارای 25 گونه مختلف است که تنها 3 گونه از آن در ایران یافت می شود . خواص خارشتر در طب سنتی از دیرباز مورد توجه پزشکان بوده است و از این گیاه و عرقش در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود . طبیعت این گیاه بسیار سرد می باشد و در بسیاری از فرهنگ ها به این گیاه دخرت مانا ( نوعی آب جادویی ) گفته می شود . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با خواص خارشتر در طب سنتی آشنا کنیم.

خواص خارشتر در طب سنتی

خواص خارشتر در طب سنتی

درمان رماتیسم

یکی از مهم ترین خواص خارشتر در طب سنتی ، درمان رمانیسم می باشد . برای کسانی که از درد های رماتیسمی رنج می برند استفاده از این گیاه می تواند بسیار مناسب و مفید باشد . بدین منظور شما باید این گیاه را کوبیده و از آن ضمادی درست کنید و بر روی اندام هایی که درد می کنند بمالید . اگر می خواهید تا اثر پذیری این گیاه بیشتر شود ، بهتر است تا در این ضماد از گیاهانی مانند : ختمی ، ریحان ، توتیا و خارخاسک استفاده کنید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
ویروس ایدز |پیشگیری،علایم،درمان

درمان ایدز

یکی از بیماری های خطرناکی که هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است ، ایدز می باشد . ایدز بیماری است که مبتلایان به آن در طی چند مدت رفته رفته گلبول های سفید خود را از دست می دهند و در نتیجه بدن آنها فاقد سیستم ایمنی می شود و با ابتلا به کوچکترین بیماری ها ، بدن به شدت ضعیف شده و با مشکل رو به رو می شود . خارشتر دارای خاصیت فوق العاده می باشد که می تواند به گلبول های سفید و تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک کند و از این رو از این گیاه برای درمان ایدز استفاده می شود .

خواص لوبیای آزوکی، پیشگیری از دیابت و تقویت سلامت قلب
بیشتر بخوانید

درمان سیاه سرفه

در گذشته یکی از بیماری هایی که می تواسته است جان کودکان را بگیرید ، سیاه سرفه بوده است . این بیماری یکی از تهدید ها برای خانواده ها می بوده و در بیشتر موارد کودکی که به این بیماری مبتلا می شود ، جان خود را از دست می داد . یکی از درمان هایی که در گذشته برای این بیماری وجود داشته است ، استفاده از خارشتر می باشد . این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی می باشد که در نابودی بوردتلا پرتوزیس ، باکتری عامل بیماری ، بسیار مفید و کارساز می باشد .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
گیاه Eleuthero و معرفی مزایای آن برای سلامتی انسان

خواص خارشتر در طب سنتی

درمان سنگ کلیه

از دیگر خواص خارشتر در طب سنتی می توان به درمان سنگ کلیه اشاره کرد . این گیاه یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان این بیماری می باشد . خارشتر دارای خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال می باشد که می تواند به تصفیه  کلیه ، دفع سموم و رفع سنگ کلیه به بیماران کمک کند . همان طور که می دانید کسانی که سنگ کلیه دارند باید از مایعات به کرار استفاده کنند . همان طور که در بالا گفته شده خارشتر به شدت سرد می باشد و به همین دلیل است که در دفع سنگ کلیه بسیار مفید و کارا می باشد .

درمان بواسیر

همان طور که می دانید بواسیر بیماری می باشد که در آن رگ های وریدی در مجاری مقعدی گشاد می شود و در نتیجه باعث بروز مشکل می شود . این بیماری از گذشته های دور مردم را را اذیت می کرده است و پزشکان زیادی برای درمان آن تحقیقات گسترده ای کرده اند . راه کار های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که یکی از این راه کار ها استفاده از خارشتر می باشد . این گیاه به دلیل طبیعت سرد ، خواص ضد التهابی و داشتن فیبر فراوان ، می تواند در درمان این بیماری بسیار موثر باشد .

خواص گوارانا ، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خارشتر در طب سنتی خواص خارشتر درمان ایدز

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *