Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص تمشک شمالی، بهبود گردش خون و سم زدایی بدن 

خواص تمشک شمالی، بهبود گردش خون و سم زدایی بدن

تمشک شمالی نوعی میوه است که از درختچه‌ای به نام Rubus chamaemorus عمل می‌آید. این درختچه‌ها به خانواده گلسرخیان تعلق دارند. یکی دیگر از نام‌های این میوه، کلاد بری Cloud Berry یا توت ابری می‌باشد. از آنجا که در کتاب‌های اسطوره‌ای یونانی مانند ایلیاد و هومر از تمشک شمالی به عنوان یکی از میوه‌های بهشتی در المپیوس یاد شده، به آن توت ابری نیز می گویند. این میوه درست مانند دیگر اعضای خانواده بری Berry ها، خواص درمانی و فواید گوناگونی دارد. اگر دوست دارید بیشتر در مورد تمشک شمالی اطلاعات به دست بیاورید و خواص آن را بشناسید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

تمشک شمالی

خواص تمشک شمالی

همان طور که اشاره شد، خواص درمانی زیادی را به این میوه نسبت می‌دهند. این موضوع، ریشه در ترکیبات و موادی معدنی موجود در تمشک شمالی دارد، دانشمندان در طی تحقیقات خود دریافته‌اند، این میوه یک منبع غنی از مواد مفید و شگفت انگیزی مانند آهن، مس، فسفر، سلنیوم، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A، و همچنین آنتی اکسیدان های قدرتمندی مانند اسید اللاژیک می‌باشد. بیشترین استفاده این میوه‌ها، در صنعت مواد غذایی مانند ساخت مربا، آب میوه، نوشیدنی‌های الکلی و ژله می‌باشد. اما با این حال در سال‌های اخیر، کلاد بری جایگاه ویژه‌ای در میوه درمانی پیدا کرده است.

بهبود گردش خون

امروزه دانشمندان ثابت کرده‌اند که مواد معدنی خاصی مانند آهن و مس در ساخت سلول‌های قرمز بدن نقش مستقیم دارند. این بدان معنی است که اگر شما مقادیر این عناصر را در بدن خود افزایش بدهید، خون رسانی بهبود چشمگیری پیدا می‌کند چرا که این سلول‌های قرمز مهم‌ترین عامل در انتقال اکسیژن در اندام‌های بدن محسوب می‌شوند. افرادی که به کمبود آهن یا همان کم خونی دچار هستند، بهتر است از این میوه استفاده کنند. همچنین جالب است بدانید که این بهبود خون رسانی می‌تواند سطح انرژی و متابولیسم را نیز در بدن شما افزایش بدهد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان سرگیجه در طب سنتی با روشهای جالب

تقویت سلامت قلب

قلب یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که حفظ سلامت آن از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که بیشترین آمار مرگ و میر توسط بیماری‌ها، در طول سال، به بیماری‌هایی قلبی تعلق دارد. از جمله بهترین روش‌های تقویت سلامت، استفاده از مواد طبیعی مانند تمشک شمالی می‌باشد. کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که میزان اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 این ماده باعث می‌شود تا سطح کلسترولید یا LDL کاهش پیدا کند. این موضوع می‌تواند در نهایت شما را از ابتلا به بیماری‌های قلبی خطرناکی مانند انسداد شراین و سکته مغزی در امان نگه دارد.

خواص فرنجمشک، سلامت قلب و کاهش وزن
بیشتر بخوانید

تمشک شمالی

خواص آنتی اکسیدانی

جدای از این که تمشک شمالی یکی از منابع غنی ویتامین C می‌باشد و این ویتامین خاصیتی آنتی اکسیدانی دارد، در این میوه ترکیبات شگفت انگیز دیگری مانند فیتوسترول‌ها و کاروتنوئیدها وجود دارد. دانشمندان اعتقاد دارند که این ترکیبات با کاهش سرطان، کاهش روند پیری زودرس، کاهش ظاهر چین و چروک و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن در ارتباط هستند. تمام این شرایط به دلیل فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد رخ می‌دهند. مصرف آنتی اکسیدان باعث می‌شود تا رادیکال‌های آزاد نتوانند سلول‌های سالم بدن را اکسیده کنند و آنها را به خطر بیندازند. این میوه‌ها همچنین دارای مواد شیمیایی خاصی هستند که از نظر طب سنتی ضد باکتری و ضد ویروسی محسوب می‌شوند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آسیب‌های شکستن قولنج | عادت بد روزمره

بهبود سلامت هضم

یکی دیگر از خواصی که به این میوه نسبت می‌دهند، بهبود سلامت هضم می‌باشد چرا که مقادیر بالایی فیبر رژیمی در تمشک شمالی یافت می‌شود. دانشمندان ثابت کرده‌اند که فیبرها با مرطوب نگه داشتن لوله‌های گوارشی، عبور مدفوع را تسهیل می‌کنند که این موضوع می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند یبوست جلوگیری کند. محققان سوئدی در طی آزمایش‌های خود فهمیده‌اند که مصرف فیبر با کاهش خطر نفخ کردن، گرفتگی و سایر شرایط جدی مانند زخم معده یا سرطان معده، ارتباط دارد. همچنین فیبر رژیمی به تنظیم کننده گیرنده‌های انسولین در بدن کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود که شکر به طور منظم به جریان خون منتقل شود، که دیابت نوع 2 را جلوگیری یا کنترل می‌کند.

تقویت دستگاه ایمنی

همان طور که اشاره کردیم در این میوه، شما با طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان های قدرتمند مواجه می‌شوید. این مواد می‌توانند به شما در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن کمک کنند. علاوه بر این، تمشک شمالی یکی از منابع مهم ویتامین C محسوب می‌شود. این ویتامین در روند تولید گلبول‌های سفید، که مهم‌ترین عامل در مبارزه با بیماری‌ها هستند، نقش دارد.

تاثیرات بی‌نظیر روغن ترخون بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان بیماری ها فواید میوه ها کاهش کلسترول ویژه آسان طب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *