Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص برگ مو و تاثیرات آن بر روی سلامتی 

خواص برگ مو و تاثیرات آن بر روی سلامتی

وقتی که من به برگ مو فکر می کنم، بلافاصله عطر آشپزی غذای خوشمزه ایتالیایی را در اجاق گاز به یاد می آورم. خواص برگ مو برای قرن ها برای اهداف دارویی و همچنین برای طعم غذاها مورد استفاده قرار گرفته است. از خصوصیات فوق العاده این گیاه می توان برای موارد بهداشتی زیادی مانند درمان سرطان، گاز و نفخ و هضم استفاده کرد. حتی شواهدی وجود دارد که ادعا می کنند خواص برگ مو می تواند به درمان شوره سر، درد عضلات و درد مفصلی و عفونت های پوست کمک کند، اگر چه تحقیقات بیشتری برای تأیید این موارد نیاز است.

خواص برگ مو

خواص برگ مو

خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدان ها: در عصاره این برگ مقدار زیادی مواد ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی وجود دارد. یک مطالعه انجام شده در دانشگاه دولتی کارولینای شمالی در مورد فعالیت های ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی اسانس های خاصی از کرم چوب سفید، گیاه گل رز و برگ مو در محصولات تازه بر علیه سالمونلا و E. coli متمرکز شده است. هر سه روغن اسانس دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده؛ البته بیشترین تاثیر را عصاره برگ مو از خود بجای گذاشته است.

مبارزه با قارچ ها و کمک به درمان زخم ها: جالب است بدانید که عصاره این گیاه سرشار از خواص ضد قارچی نیز می باشد. یک مطالعه که در سال 2008 در مجله پزشکی زیست شناسی دهان و دندان منتشر شده، نشان می دهد که در این گیاه موادی وجود دارد که می تواند از فعالیت کاندیدا ( نوعی قارچ ) جلوگیری کند. در این مطالعه مشخص شد که خواص برگ مو می تواند چسبندگی دیواره این قارچ را از بین ببرد و در نتیجه جلوی نفوذش به غشا را بگیرد. علاوه بر این آزمایشاتی بر روی تاثیر عصاره این گیاه بر روی درمان رخم ها انجام شده است. درست است که این عصاره مانند Allamanda cathartica نمی تواند زخم ها را درمان کند ولی مصرفش از بسیاری دارو ها موثرتر است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم‌ترین خواص کیمچی بر روی سلامتی

خواص برگ مو

مبارزه با سرطان: ارزیابی خواص برگ مو نشان داد که هر دو برگ و میوه این گیاه نسبت به مدل های سلولی سرطان پستان موثر بودند. همان طور که اشاره کردیم این برگ ها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد می توانند از فعالیت های رادیکال های آزاد جلوگیری کنند. جالب است بدانید که رادیکال های آزاد از اصلی ترین عوامل ابتدا به سرطان می باشند. تحقیقاتی که در مجله سرطان و تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که مصرف برگ مو می تواند به جلوگیری از ابتلا به سرطان کولورکتال کمک کند.

آشنایی با مهم ترین خواص گشنیز بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

مفید برای دیابت: امکان دارد که خواص برگ مو بتوانند سطح قند خون را پایین بیاورند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه 100 گرم برگ مو می تواند باعث پایین آمدن میزان قند خون و میزان کلسترول (LDL) شود. البته لازم به ذکر است که این نتایج در مورد کسانی است که به بیماری دیابت مبتلا هستند؛ اگر چه مصرف این گیاه می تواند باعث بالا رفتن کلسترول خوب (HDL) در افراد معمولی نیز، شود. تحقیقات بیشتر توسط مجله بیوشیمی بالینی و تغذیه نشان می دهد که برگ مو ممکن است عملکرد انسولین را بهبود بخشد. این مطالعه به منظور تعیین اینکه آیا برگ های مو می تواند به جلوگیری و از بین بردن دیابت نوع 2 کمک کنند، انجام شد.  به چهل نفر در روزهای مختلف به مدت 30 روز مقدار متنوعی از برگ های مو به شکل یک کپسول داده شد. در تمامی افراد کاهش گلوکز سرم و کلسترول تام مشاهده شد. نتیجه کلی نشان می دهد که مصرف منظم برگ های مو می تواند به کاهش عوامل خطر برای دیابت و حتی بیماری های قلبی و عروقی کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص اکیناسه و تاثیرات آن بر روی سلامتی

خواص برگ مو

کمک به هضم: برگ های مو ممکن است بر روی سیستم گوارش با تسهیل ادرار، تاثیر بگذارد. برگ های مو حاوی آنزیم هایی هستند که می تواند باعث کاهش سندرم روده تحریک پذیر، کاهش التهاب و گاز و درمان ناراحتی های معده شود. در برخی موارد، علائم بیماری سلیاک نیز کاهش یافته است. به طور کلی برگ های مو می توانند با افزایش فرایند هضم و افزایش جذب مواد مغذی، به سیستم گوارشی کمک کند.

طلا برای کدام مزاج ها مضر است؟
بیشتر بخوانید

ارزش غذایی برگ مو

یک قاشق غذاخوری (دو گرم) از برگ خرد شده مو حاوی موارد زیر است:

+ 5.5 کالری

+ 1.3 گرم کربوهیدرات

+ 0.1 گرم پروتئین

+ 0.1 گرم چربی

+ فیبر 0.5 گرم

+ 0.1 میلیگرم منگنز (7 درصد نیاز روزانه)

+ 0.8 میلی گرم آهن (4 درصد نیاز روزانه)

+ 108 واجد ویتامین آ

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان شوره سر فواید برگ مو مبارزه با سرطان

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *