Subscribe Now
Trending News

مقالات

قلب و عروق

آریتمی : مشکلات ریتم قلب 

آریتمی : مشکلات ریتم قلب

[ad_1]

آریتمی یا مشکلات ریتم قلب توسط بیش از 2 میلیون نفر در بریتانیا تجربه می شود. اکثر افرادی که ریتم قلب غیرطبیعی دارند، اگر به درستی تشخیص داده شود، می توانند زندگی عادی داشته باشند.

انواع اصلی آریتمی عبارتند از:

  • فیبریلاسیون دهلیزی (AF) – این شایع ترین نوع است که در آن قلب به طور نامنظم و سریعتر از حد طبیعی می تپد.
  • تاکی کاردی فوق بطنی – دوره های ضربان قلب غیر طبیعی سریع در حالت استراحت
  • برادی کاردی – ضربان قلب کندتر از حد معمول است
  • بلوک قلب – ضربان قلب کندتر از حد معمول است و می تواند باعث فروپاشی افراد شود
  • فیبریلاسیون بطنی – ریتم نادر، سریع و نامنظم ضربان قلب است که در صورت عدم درمان فوری به سرعت منجر به از دست دادن هوشیاری و مرگ ناگهانی می شود.

آریتمی می تواند همه گروه های سنی را تحت تاثیر قرار دهد، اما فیبریلاسیون دهلیزی در افراد مسن شایع تر است. نوشیدن بیش از حد الکل یا اضافه وزن، احتمال ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می دهد.

همچنین اگر بافت قلب شما به دلیل بیماری آسیب دیده باشد، ممکن است در معرض خطر ابتلا به آریتمی باشید – برای مثال، اگر حمله قلبی داشته اید یا نارسایی قلبی داشته اید، یا اگر به ویروس کرونا شدید (COVID-19) مبتلا شده اید.

فیبریلاسیون دهلیزی یکی از علل شایع سکته است. داشتن فیبریلاسیون دهلیزی به این معنی است که خطر سکته مغزی شما 5 برابر بیشتر از افرادی است که ریتم قلبشان طبیعی است.

انواع خاصی از آریتمی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی شدید رخ می دهد و می تواند باعث مرگ ناگهانی قلبی شود. این امر سالانه 100000 نفر را در بریتانیا می کشد. اگر آریتمی ها زودتر تشخیص داده شوند، می توان از برخی از این مرگ ها جلوگیری کرد.

رژیم غذایی DASH چگونه مانع بیماری قلبی می شود؟
بیشتر بخوانید

محرک های رایج برای آریتمی بیماری های ویروسی، الکل، تنباکو، تغییر در وضعیت بدن، ورزش، نوشیدنی های حاوی کافئین، برخی داروهای بدون نسخه و تجویز شده، و داروهای تفریحی غیرقانونی هستند.

جلوگیری از آریتمی

همیشه نمی توان از ایجاد آریتمی جلوگیری کرد، اگرچه یک سبک زندگی سالم می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

هدف از درمان جلوگیری از اپیزودهای بعدی است. همچنین می توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید تا از برخی از محرک های مشکل ریتم قلب خودداری کنید.

سیستم الکتریکی قلب شما

ریتم قلب توسط سیگنال های الکتریکی کنترل می شود. آریتمی یک اختلال در ریتم قلب است. ممکن است خیلی آهسته، خیلی سریع یا نامنظم بزند.

این ناهنجاری ها از یک ناراحتی یا ناراحتی جزئی تا یک مشکل بالقوه کشنده را شامل می شود.

علائم آریتمی

علائم آریتمی شامل تپش قلب، احساس سرگیجه، غش و تنگی نفس است، اگرچه داشتن این علائم همیشه به این معنی نیست که شما مشکل ریتم قلب دارید.

آریتمی اتحاد چک لیست های ریتم قلب می تواند به شما در جمع آوری اطلاعات کمک کند تا در صورت داشتن هر یک از این علائم، با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

تشخیص آریتمی

اگر علائم شما ادامه یافت یا سابقه مرگ ناگهانی غیرقابل توضیح در خانواده شما وجود داشت، برای پزشک عمومی شما مهم است که شما را به یک متخصص قلب (یک متخصص قلب یا الکتروفیزیولوژیست متخصص در اختلالات ریتم قلب) ارجاع دهد.

موثرترین راه برای تشخیص آریتمی، ضبط الکتریکی ریتم قلب شما به نام الکتروکاردیوگرام (ECG) است. اگر ECG مشکلی پیدا نکرد، ممکن است نیاز به نظارت بیشتر بر قلب خود داشته باشید.

حمله قلبی و سکته مغزی تهدیدکننده زندگی
بیشتر بخوانید

این ممکن است شامل پوشیدن یک دستگاه ضبط ECG قابل حمل کوچک برای 24 ساعت یا بیشتر باشد. این مانیتور هولتر یا مانیتورینگ ECG سرپایی نامیده می شود. ممکن است از برخی افراد خواسته شود تا 14 روز از مانیتور نوار قلب استفاده کنند.

اگر به نظر می‌رسد علائم شما با ورزش ایجاد می‌شود، ممکن است در حین استفاده از تردمیل یا دوچرخه ورزشی، برای ثبت ریتم قلب به ECG ورزشی نیاز باشد.

شما باید یک کپی از ECG خود را درخواست کنید. برای مراجعه به متخصص قلب یا متخصص ریتم قلب آن را با خود همراه داشته باشید و همیشه یک نسخه از آن را برای استفاده در آینده نگه دارید.

سایر آزمایشات مورد استفاده در تشخیص آریتمی عبارتند از:

  • ضبط کننده رویدادهای قلبی – دستگاهی برای ثبت علائم گاه به گاه در یک دوره زمانی زمانی که علائم را دارید
  • مطالعه الکتروفیزیولوژیک (EP) – آزمایشی برای تعیین مشکلات سیگنال های الکتریکی در قلب شما با عبور سیم های نرم از ورید پا و داخل قلب در حالی که آرام می کنید.
  • اکوکاردیوگرام (اکو) – اسکن اولتراسوند از قلب شما

درمان آریتمی

نحوه درمان آریتمی شما به این بستگی دارد که آریتمی سریع یا آهسته یا بلوک قلبی باشد. هر گونه علت زمینه ای آریتمی شما، مانند نارسایی قلبی، نیز باید درمان شود.

درمان های مورد استفاده برای آریتمی عبارتند از:

  • دارو – برای متوقف کردن یا جلوگیری از آریتمی یا کنترل سرعت آریتمی
  • کاردیوورژن الکتریکی – درمانی که با استفاده از الکتریسیته به ضربان قلب به ریتم طبیعی باز می گردد، در حالی که بیهوش یا آرام می شوید.
  • ابلیشن کاتتر – یک درمان سوراخ کلید تحت بیهوشی موضعی یا عمومی که با دقت بافت بیمار را در قلب که باعث آریتمی می شود از بین می برد.
  • ضربان ساز – دستگاه کوچکی حاوی باتری مخصوص به خود که تحت بی حسی موضعی در قفسه سینه شما کاشته می شود. سیگنال های الکتریکی تولید می کند تا کار ضربان ساز طبیعی قلب شما را انجام دهد تا به ضربان طبیعی آن کمک کند.
  • دفیبریلاتور کاردیوورتر قابل کاشت (ICD) – دستگاهی شبیه به ضربان ساز است که ضربان قلب شما را کنترل می کند و هر زمان که نیاز باشد قلب شما را به ریتم طبیعی باز می گرداند.
برگشت مجدد دریچه میترال و راههای درمان
بیشتر بخوانید

ایمن ماندن با آریتمی

اگر شغل شما شامل کار در ارتفاع یا با ماشین‌هایی است که می‌تواند خطرناک باشد، باید حداقل تا زمانی که آریتمی شما تشخیص داده شود یا درمان بیماری زمینه‌ای خود را دریافت کنید، کار را متوقف کنید. از پزشک عمومی یا متخصص قلب خود مشاوره بگیرید.

[ad_2]
منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *