Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

هر آنچه که باید از خواص زیره سیاه بدانیم 

هر آنچه که باید از خواص زیره سیاه بدانیم

زیره نوعی از دانه های خوراکی است که از گیاهی به همین اسم بوجود می آید. زیره ها به خانواده چتریان تعلق دارند و دو ساله هستند. ایران مهم ترین کشور تولید کننده زیره می باشد. از مهم ترین شهر هایی که در آن زیره پرورش داده می شود، می توان به کرمان اشاره کرد. بسیاری از متخصصین تغذیه اعتقاد دارند که زیره کرمان، بهترین نوع در دنیا می باشد. معمولا زیره ها را به دو گروه سبز و سیاه تقسیم می کنند. خواص زیره سیاه بیشتر از اینکه در آشپزی  کاربرد داشته باشد، در علم طب استفاده می شود. اما زیره سبز معمولا در آشپزی به خصوص در شیرینی پزی کاربرد دارد.

خواص زیره سیاه

آنتی هیستامین

هیستامین دلیل اصلی سرفه های ناخوشایند و خسته کننده است که معمولا هر کسی یکبار بدان مبتلا شده است. خواص زیره سیاه می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. افرادی که از آلرژی فصلی رنج می برند، گاها به دلیل حساسیت دچار سرفه های بی پایان می شوند. این شرایط به حدی وخیم می تواند شود که بیماری غش کرده و از پا بیفتد. گرچه بسیاری از داروهای ضد هیستامین در بازار وجود دارند، اما همه آنها عوارض جانبی خود را دارند و درمان دائمی را ارائه نمی دهند. با این وجود، خواص زیره سیاه می تواند به طرز معجزه آسایی با خنثی کردن اثرات هیستامین و درمان سرفه های بالقوه خطرناک و سایر بیماری های مرتبط با هیستامین و آلرژی ها مفید باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص بابونه در طب سنتی

ضد عفونی کننده

زیره سیاه یکی از مهم ترین مواد ضد عفونی کننده می باشد که از گذشته تا به حال، مورد استفاده قرار می گرفته است. این دانه می تواند عفونت های روده بزرگ و همچنین سیستم های گوارشی، تنفسی، ادراری و تناسلی را درمان می کند. چینی ها بر این باور هستند که زیره سیاه در تسکین عفونت های خارجی نیز موثر است. دانشمندان معتقدند که خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی زیادی در زیره سیاه نهفته است.

آشنایی با تاثیرات مثبت مصرف میوه اوگلی
بیشتر بخوانید

کمک به سلامت قلب

خواص زیره سیاه برای سلامتی قلب بسیار مفید است. این دانه ها باعث تقویت عضلات قلبی، جلوگیری از سخت شدن شریان ها و رگ ها، کاهش فشار خون و همچنین کاهش سطح کلسترول، می شوند. نتایج یک آزمایش بالینی دو مرحله ای که در سال 2012 در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، نشان می دهد که مصرف زیره سیاه می تواند به صورت موثری بر روی حفظ ضربان قلب تاثیر بگذارد. استفاده منظم از زیره سیاه میتواند قلب را برای مدت طولانی حفظ کند و خطر بیماریهای قلبی را کاهش دهد.

ضد اسپاسم

زیره سیاه می تواند یک درمان قطعی برای انواع بیماری های مرتبط با اسپاسم باشد. در مورد اسپاسم عضلانی، با مهار اثر آنزیم های خاص و ترکیبات تولید شده در بدن که موجب انقباض عضلات می شوند، از گرفتگی جلوگیری می کند. به طور مشابه، اسپاسم سیستم تنفسی را از بین می برد و می تواند از سکته ها، سرفه های بدون توقف پیشگیری کند. جالب است بدانید که در گذشته یکی از رایج ترین درمان ها برای وبا استفاده از خواص دانه های زیره سیاه بوده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
طب سنتی و نحوه تکامل آن از گذشته تا به امروز

خواص زیره سیاه

ضد نفخ

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که دچار مشکلات نفخی می شود و بعد از هر وعده غذایی با معده درد و گاز ها دست و پنجه نرم می کنید؟ این یک مشکل بسیار رایج است. به طوری که موسسه بهداشت و سلامت عمومی ایالات متحده آمریکا در سال 2014 اعلام کرد که بیش از 40 درصد آمریکایی ها از مشکلات نفخی زنج می برند. استفاده از خواص زیره سیاه یکی از بهترین روش های درمان این مشکل محسوب می شود. دارو های زیادی برای این کار وجود دارد اما روانشناسان اعتقاد دارند که افراد وقتی با دارو های گیاهی تحت درمان می گیرند، احساس امنیت بیشتری می کنند. به همین دلیل است که امروزه اکثر پزشکان سعی می کنند برای بر طرف کردن بیماری ها به تجویز گیاهان دارویی بپردازند.

خواص جینکو بیلوبا ، کاهش وزوز گوش و تقویت بینایی
بیشتر بخوانید

ادرار آور

استفاده از چای زیره سیاه برای دفع سنگ کلیه، فشار خون بالا و کسانی که مایل به از دست دادن وزن هستند، بسیار مفید است. افزایش میزان و کمیت ادرار می تواند به شما در تمام شرایط فوق کمک کند. چای زیره سیاه با تحریک ادرار باعث کاهش فشار خون، کاهش چربی، حذف اسید اوریک و تمیز کردن رسوب از کلیه ها می شود.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

آنتی‌ هیستامین‌ فواید زیره سیاه کمک به سلامت قلب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *