Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

معرفی مهم ترین خواص گرم مصالح در طب سنتی 

معرفی مهم ترین خواص گرم مصالح در طب سنتی

گرم مصالح از معروف ترین ادویه های هندی محسوب می شود که از ترکیب ریشه چند گیاه معطر و دارویی به دست می آید. گرم ذر زبان هندی به معنیه داغ می باشد، این ادویه گاها بسیار تند می باشد و می تواند شما را چه از داخل و چه از بیرون گرم کند. البته باید بدانید که گونه های مختلفی از این ادویه وجود دارد که ممکن است از مواد مختلفی بوجود آمده باشند. به طور عمومی مواد تشکیل دهنده این ادویه عبارت اند از:فلفل سیاه، دارچین، هل نارنجی، میخک و زیره. خواص گرم مصالح در علم پزشکی هم کاربرد دارد و از آن برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می کنند.

خواص گرم مصالح

خواص گرم مصالح

بهبود گوارش: با توجه به داروهای آیورودا ( نوعی روش هندی )، گرم مصالح به خاطر توانایی آن برای گرم کردن بدن، می تواند به صورت موثری به سلامت گوارش بدن کمک کند. بیش از 5 هزار سال است که از خواص گرم مصالح برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال، نفخ و مسمویت استفاده می شود. دانشمندان اعتقاد دارند که گرم مصالح می تواند با بالا بردن دمای اعضای داخلی بدن، سوخت ساز بدن را نیز افزایش دهد. همین مورد کافی است تا از  این ادویه، در رژیم های غذایی کاهش وزن استفاده شود.

درمان یبوست: از آنجا که این ادویه باعث بهبود گوارش می شود، اصلا جای تعجب ندارد که آن بتواند به کاهش زمان حمل و نقل گوارشی کمک کند. همین امر مهم ترین عامل برای درمان یبوست می باشد. یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است. بر اساس آمار های ارائه شده توسط موسسه بهداشت و سلامت عمومی ایالات متحده آمریکا، از هر 4 آمریکایی، 3 نفر حداقل در طول سال به یبوست دچار می شود. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از این مشکل رنج می برید، به شما توصیه می کنیم که در غذاهای خود از این ادویه استفاده کنید. بر اساس یک مطالعه کوچک منتشر شده در Journal of Gastroenterology Tropical، افرادی که روزانه 15 گرم از گرم مصالح استفاده می کنند، تا 80 درصد خطر بیماری های گوارشی را در خود کاهش می دهند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
تغذیه گروه خون b که دچار یبوست شده اند

جلوگیری از سرطان: به طور کلی، ادویه جات با پیشگیری از سرطان مرتبط هستند. یک مطالعه به طور خاص در مود خواص گرم مصالح و تاثیراتش بر روی سلول های سرطانی، کلید خورد. این مطالعه که در مجله تغذیه و سرطان منتشر شده است، تأثیر مصرف این ادویه را تنها در 10 روز بر روی حیوانات ارزیابی کرد. محققان دریافتند که مصرف این ادویه به صورت محسوسی باعث تغییر، در سطوح آنزیم سیستم سم زدایی می شود. این یافته ها حاکی از آن است که گرم مصالح به عنوان عامل پیشگیری کننده سرطان طبیعی با تشویق سم زدایی بدن، عمل می کند. این تحقیقات همچنین نشان داد این ادویه قادر است از رشد تومور ها نیز جلوگیری کند.

آشنایی با خواص کافور در طب سنتی برای درمان بیماری ها
بیشتر بخوانید

خواص گرم مصالح

مبارزه با دیابت: تقریبا در تمام گونه های این ادویه، دارچین وجود دارد. دارچین یکی از مهم ترین ادویه ها محسوب می شود. مطالعات به صورت علمی ثابت کرده اند که دارچین خواص بی نظیری بر روی سلامت بدن دارد. توانایی دارچین برای کمک به جلوگیری از دیابت و به طور طبیعی کاهش قند خون در مبتلایان به این بیماری بسیار چشمگیر است. مطالعات متعدد علمی توانایی منحصر به فرد دارچین برای کاهش سطح قند خون را نشان داد. علاوه بر این، خواص گرم مصالح ، احتمالا حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهد که هورمون حیاتی لازم برای حفظ سطح قند خون است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی خواص و فواید بی‌نظیر ارزن بر روی سلامتی

بهبود سلامت عمومی: دارچین یک آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضددردی، ضد میکروبی، ضد سرطان، کاهش دهنده چربی خون و کاهش دهنده بیماری قلبی عروقی است، این ادویه، فعالیت هایی علیه بیماری های جدی عصبی مانند بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر دارد. اما دارچین تنها ستاره این ترکیب جادویی نیست. به گفته دکتر لیپی روی، یک پزشک داخلی در بیمارستان عمومی ماساچوست وابسته به دانشگاه هاروارد، “ادویه ها کم مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده از آنها و بهبود سلامت بسیار آسان است.” گرم مصالح همیشه شامل مخلوط ادویه جات مختلفی است، گاهی اوقات 10 و شاید حتی 30. در واقع شما می توانید با مصرف این ترکیب، از خواص انواع مختلفی از ادویه به صورت یکجا بهره ببرید. ما فقط در این قسمت به برخی از خواص  دارچین اشاره کردیم، این در حالی است که در گرم مصالح، مواد مفید دیگری مانند هل، گل میخک و زیره سبز وجود دارد.

روغن بابونه؛ 19 مزیت شگفت انگیز گیاه بابونه
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان یبوست فواید گرم مصالح مبارزه با دیابت

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *