Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

معرفی لیست فواید درمانی میوه ساپادیل 

معرفی لیست فواید درمانی میوه ساپادیل

ساپادیل که در بعضی از منابع به آن واناوانا نیز گفته می‌شود، میوه نوعی درخت به اسم Annona muricata می‌باشد که به خانواده ماگنولیدها تعلق دارد. مشاهدات نشان می‌دهد که این درخت بومی مناطق آمریکای مرکزی، کشورهای حوزه دریای کارائیب و از همه مهم‌تر، مکزیک می‌باشد. در سال‌های اخیر میوه ساپادیل در جنوب آسیا نیز پرورش داده شده است. مزه این میوه چیزی بین توت فرنگی و آناناس می‌باشد. از میوه ساپادیل در صنعت آبجوسازی و سایر مشروبات الکلی مانند تکلیلا استفاده می‌شود. ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را بیشتر با خواص و فواید درمانی میوه ساپادیل آشنا کنیم.

میوه ساپادیل

خواص میوه ساپادیل

آزمایش‌های گوناگونی بر روی خواص این میوه صورت گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که در این میوه مواد با ارزشی وجود دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، کلسیم، آهن، پتاسیم، اسید ژنیتیکیک و آنونول اشاره کرد. علاوه بر این، در سال 2010 آزمایشی دو مرحله‌ای توسط دانشمندان مکزیکی انجام شد که ثابت کرد این میوه حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مانند آلکالوئیدها و استگودین‌ها می‌باشد. به دلیل همین فواید سرشار است که در چند سال گذشته نرخ مصرف این میوه در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا چند برابر شده است. در حال حاضر میوه ساپادیل یکی از 20 میوه برتر دنیا از نظر ارزش غذایی می‌باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص لوبیای آزوکی، پیشگیری از دیابت و تقویت سلامت قلب

جلوگیری از سرطان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های درمانی که به این میوه نسبت می‌دهند، جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این میوه آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مانند استگودین وجود دارد. دانشمندان باور دارند که حضور این آنتی اکسیدان می‌تواند به صورت مؤثری از جهش‌های سلولی جلوگیری کند. رادیکال‌های آزاد با اکسیده کردن سلول‌های بدن آنها را به بافت‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. دانشمندان آمریکایی بر این باور هستند که مصرف این میوه می‌تواند از ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان ریه، سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و لوسمی جلوگیری کند.

انجیر خشک و موارد استفاده از آن در طب سنتی
بیشتر بخوانید

تقویت سلامت قلب

میوه ساپادیل

از جمله برجسته‌ترین عناصری که در این میوه یافت می‌شود، پتاسیم می‌باشد. این عنصر در بسیاری از فعالیت‌های بدن نقش دارد که یکی از آنها به صورت مستقیم با سلامت قلب ارتباط دارد. متأسفانه پلاک‌ها با تجمع در رگ‌ها و شریان‌ها باعث می‌شوند که خون به خوبی منتقل نشود. قلب برای حل کردن این مشکل مجبور است به خود فشار بیشتری بیاورد تا بتواند خون را به تمام اندام‌های بدن پمپاژ کند. این فشار بیشتر منجر به ایجاد بسیاری از بیماری‌های قلبی می‌شود. پتاسیم قادر است رگ‌های شما را گشاد کند و در نتیجه به قلب فشار کمتری وارد می‌شود. این امر احتمال مشکلاتی مانند حملات قلبی، سکته مغری و تصلب شراین را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
دانه زیره پُر از خواصی باستانی و متفاوت

کاهش وزن

این میوه قادر است به صورت مؤثری کاهش وزن را در شما افزایش بدهد. آزمایش‌های انجام شده بر روی ساپادیل نشان می‌دهد که در این میوه مقادیر قابل توجه‌ای ویتامین B یافت می‌شود. دانشمندان باور دارند که این ویتامین می‌تواند به بیشتر شدن سرعت سوخت و ساز در بدن منجر شود. افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدین معنا است که کالری‌های ذخیره شده در بدن شما به انرژی تبدیل می‌شوند. این موضوع به تسهیل چربی سوزی در بدن کمک می‌کند. اگر قصد دارید وزن خود را کم کنید، از آب میوه ساپایدل استفاده کنید.

بهبود سلامت پوست

سلامت پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که این عضو به عنوان اولین سد دفاعی بدن عمل می‌کند. اگر شما پوست سالمی داشته باشید، خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها شما را کمتر تهدید می‌کند. همان طور که در بالا اشاره شد در این میوه ویتامین C وجود دارد. این ویتامین به دو صورت می‌تواند به سلامت پوست کمک کند. اول از همه ساخت کلاژن با مصرف این ویتامین ارتباط دارد. کلاژن مهم‌ترین ماده در مورد قدرت کشسانی پوست می‌باشد. علاوه بر این، اعتقاد بر این است این ویتامین مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از پیر شدن سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

معرفی لیست خواص و فواید استفاده از مژکی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص میوه ها سلامت پوست کاهش وزن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *