Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

لیست فواید درمانی مهم نوشیدنی کواس 

لیست فواید درمانی مهم نوشیدنی کواس

کواس نوعی نوشیدنی بسیار رایج است که با استفاده از تخمیر نان تولید می‌شود. مشاهدات نشان می‌دهد که این نوشیدنی کمتر از 70 سال پیش در روسیه تولید شده است. امروزه کواس در بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص اروپای شرقی محبوب می‌باشد. جالب است بدانید که مزه این نوشیدنی چیزی شبیه به آبغوره با ته مزه‌ای شیرین می‌باشد. یکی دیگر از خوبی‌های این نوشیدنی این است که در آن مقادیر بسیار ناچیزی از الکل وجود دارد. همین موضوع باعث شده تا در بعضی از کشورهای اسلامی نیز مصرف این نوشیدنی مجاز باشد. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی این نوشیدنی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

کواس

خواص کواس

آزمایش‌های زیادی بر روی این نوشیدنی انجام شده که نتایج نشان می‌دهد در آن مقادیر قابل توجه‌ای از مواد مغذی وجود دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد با ارزشی مانند: منگنز، ویتامین B12، سلنیوم، نیاسین، آهن، مس و منیزیم اشاره کرد. کارشناسان تغذیه با اندازه گیری‌های خود مشخص کردند در هر 10 اونس از این نوشیدنی، تنها 76 واحد کالری وجود دارد. اگر شما در تهیه این نوشیدنی از مواد طبیعی مانند چغندر استفاده کنید، می‌توانید از فوایدی مانند ترکیبات پلیفنولی، آنتوسیانین‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها بهره ببرید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بیماری کلیه + روش‌های حفظ و نگهداری از کلیه

تقویت دستگاه گوارشی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های درمانی مهم این نوشیدنی تقویت دستگاه گوارشی بدن می‌باشد. همان طور که اشاره شد کواس را با استفاده از نان تهیه می‌کنند و به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین اجزای آن باکتری‌های مفید هستند که در خمیر نان وجود دارند. به دلیل همین باکتری‌ها است که از این نوشیدنی به عنوان یک غذای پروبیوتیک یاد می‌کنند. این باکتری‌ها قادر هستند به صورت مؤثری به بهبود هضم و کاهش مشکلات گوارشی مانند یبوست کمک کنند. علاوه بر این، مشاهدات نشان می‌دهد غذاهای پروبیوتیک قادر هستند باکتری‌های مضری که در دستگاه گوارشی زندگی می‌کنند را نیز نابود کنند.

آب تره ، بهبود سلامت قلبی عروقی و بهبود سلامت استخوان
بیشتر بخوانید

کمک به سلامت کلیه

کواس

کلیه یکی از اندام‌های مهم و کارآمد بدن است که حفظ سلامت آن از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می‌باشد. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که استفاده از این نوشیدنی برای سلامت کلیه، به خصوص کسانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند بسیار مناسب است. اگر کواس را با استفاده از چغندر تهیه کنید، می‌توانید از خواص موادی مانند پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها بهره ببرید. این آنتی اکسیدان‌ها قادر هستند به صورت مستقیم از التهاب سلول‌های کلیوی جلوگیری کنند. دانشمندان دانشگاه پزشکی استانبول ترکیه اعتقاد دارند استفاده از این نوشیدنی می‌تواند تا 45 درصد خطر ابتلا به مشکلات کلیوی را کاهش بدهد.

پیشگیری از سرطان

سرطان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مزمن است که در طول سال بیش از میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند. آمارها نشان می‌دهند که هر ساله بیش از 8.2 میلیون نفر بر اثر این دسته از بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند. یکی از خوراکی‌هایی که می‌تواند به شما در پیشگیری به این بیماری کمک کند، کواس می‌باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد در این نوشیدنی آنتی اکسیدان وجود دارد. آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد از اکسیده شدن سلول‌های سالم بدن و تبدیل شدن آنها به بافت‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
سنجد تلخ و تاثیراتش بر روی سلامتی انسان

سم زدایی بدن

شاید باورش ساخت باشد اما در طول روز بدن ما به دلیل بسیاری از عوامل سمی می‌شود. این سموم اگر تصفیه نشوند می‌توانند شما را با مشکلات جدی فراوانی رو به رو کنند. یکی از مهم‌ترین اندام‌هایی که نقش سم زدایی و تصفیه را در بدن ایفا می‌کند، کبد می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این نوشیدنی به تقویت سلامت کبد خود کمک کنید چرا که مشاهدات نشان می‌دهد کواس یک دیورتیک می‌باشد. این بدان معنی است که مصرف آن باعث افزایش ادرار می‌شود. در ادرار علاوه بر آب اضافی مقادیر نسبتاً زیادی اسید اوره وجود دارد که به عنوان یک سم قوی در بدن شناخته می‌شود.

معرفی 39 نسخه طب سنتی در درمان بیماری های عفونی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

جلوگیری از سرطان سلامت کلیه سم زدایی بدن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *