Subscribe Now
Trending News

مقالات

سرطان

آیا دئودورانت (ضد تعریق) باعث سرطان می شود؟ 

آیا دئودورانت (ضد تعریق) باعث سرطان می شود؟

[ad_1]

دئودورانت چیزی است که هرگز تصور نمی کنید قبل از خروج از خانه از آن بگذرید. ضد تعریق ها برخی از محبوب ترین وسایل مراقبت شخصی هستند. با این حال، بسیاری از مردم نگران هستند که برخی از مواد تشکیل دهنده آنها، به ویژه آلومینیوم و پارابن، ممکن است با سرطان، به ویژه سرطان سینه مرتبط باشد. خوشبختانه، تحقیقات رابطه علّی پیدا نکرده است، اما آنها یافته های جالبی داشتند.

ادعاهای مرتبط با سرطان سینه و ضد تعریق

ممکن است این ادعا را شنیده باشید که استفاده از ضد تعریق می تواند باعث سرطان سینه شود. اعتقاد بر این است که مواد شیمیایی موجود در ضد تعریق ها می توانند از طریق برش های ریز تیغ تراشیدن وارد بدن شوند. سپس مواد شیمیایی می توانند در غدد لنفاوی رسوب کنند.

هنگامی که یک ضد تعریق از تعریق فرد جلوگیری می کند، تصور می شود که سموم شیمیایی می توانند تجمع کرده و منجر به ایجاد سرطان در سینه شوند.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، هیچ شواهد محکمی وجود ندارد که سرطان سینه را با استفاده از ضد تعریق مرتبط کند. مواد ضد تعریق به احتمال زیاد به غدد لنفاوی نمی رسند و کمبود تعریق سموم را در داخل بدن ما به دام نمی اندازد.

آنچه مطالعات در مورد مواد تشکیل دهنده نشان می دهد

نگرانی در مورد سرطان و ضد تعریق ها ناشی از مواد تشکیل دهنده ای است که در ساخت این محصولات استفاده می شود. بسیاری از محصولات پوست و زیبایی از پارابن به عنوان نگهدارنده استفاده می کنند و ممکن است اثرات استروژن را در بدن تقلید کنند.

درک هدف غدد لنفاوی در بدن
بیشتر بخوانید

ضد تعریق ها همچنین حاوی نمک های آلومینیومی هستند که وقتی غدد عرق روی پوست حل می شوند، آن ها را مسدود می کند.

جلوه های آلومینیومی

بسیاری از ضد تعریق ها و دئودورانت های تجاری حاوی آلومینیوم به عنوان یک ماده فعال هستند. آلومینیوم با مسدود کردن غدد عرق برای جلوگیری از رسیدن آن به سطح پوست به جلوگیری از تعریق کمک می کند. این نگرانی وجود دارد که آلومینیوم بتواند در بدن جذب شود و نحوه دریافت استروژن را در سلول های سینه تغییر دهد.

البته مشخص نیست که چه مقدار از آلومینیوم موجود در محصولات ما جذب بدن ما می شود. یک مطالعه نشان داد که 0.012 درصد از آلومینیوم موجود در ضد تعریق ها جذب می شود. مطالعات اضافی نشان داده است که هیچ تفاوتی در میزان آلومینیوم در بافت سرطانی پستان و بافت سالم پستان وجود ندارد.

محتوای آلومینیوم موجود در ضد تعریق ها نباید بر خطر ابتلا به سرطان سینه تأثیر بگذارد. با این حال، اگر سلامت کلیه ها را به خطر انداخته اید، از پزشک خود بپرسید که آیا باید از محصولات حاوی آلومینیوم اجتناب کنید. اگر کلیه های شما به دلیل کاهش عملکرد قادر به حذف آلومینیوم نیستند، ممکن است این محصولات برای شما بی خطر نباشند.

اثرات پارابن

پارابن ها مواد شیمیایی هستند که به عنوان نگهدارنده در مواد غذایی و محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اغلب در محصولات پوست و زیبایی استفاده می شوند. مصرف بیش از حد پارابن می تواند نگران کننده باشد زیرا پارابن ها دارای خواص استروژن مانند هستند.

تاثیر سرطان بر تعداد گلبول های سفید خون
بیشتر بخوانید

ما می دانیم که استروژن می تواند باعث تقسیم و تکثیر سلول های سینه شود و زنانی که استروژن بیشتری دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

مشخص نیست که آیا پارابن ها به اندازه کافی قوی هستند که باعث ایجاد تغییراتی در سلول های سینه شوند. تخمین زده می شود که استروژن طبیعی در بدن یک زن هزاران بار قوی تر از خواص ضعیف پارابن است.

بسیاری از ما هر روز در معرض پارابن هستیم و مطالعات نشان داده است که 99 درصد از مردم در ایالات متحده پارابن در ادرار خود دارند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تمام محصولات حاوی پارابن را ملزم می کند که پارابن ها را روی برچسب خود ذکر کنند. طبق گفته FDA، اکثر برندهای اصلی دئودورانت ها و ضد تعریق ها حاوی پارابن نیستند.

چرا سرطان سینه اغلب نزدیک زیر بغل است؟

blank

یکی از دلایلی که مردم بر این باورند که بین استفاده از ضد تعریق و سرطان سینه ارتباط وجود دارد این است که بسیاری از سرطان‌های سینه از بافت سینه نزدیک زیر بغل شروع می‌شوند.

این به دلیل این واقعیت است که بافت پستان بالاتر در قفسه سینه متراکم تر است. بافت متراکم بیشتر در معرض ابتلا به سرطان است و تشخیص تومورهای غیرعادی در طول معاینه و ماموگرافی را دشوارتر می کند.را.

آیا اصلاح بر ریسک تأثیر می گذارد؟

تراشیدن زیر بغل نباید خطر ابتلا به سرطان را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است اصلاح باعث بریدگی های کوچک در زیر بغل شود. استفاده از دئودورانت بعد از اصلاح ممکن است منجر به تحریک موضعی پوست شود، اما با هیچ بیماری جدی مرتبط نیست.

آزمایش ژنتیک برای سرطان چیست؟
بیشتر بخوانید

آیا تعریق بر سموم سرطان زا تأثیر می گذارد؟

عرق کردن راهی برای بدن ما برای آزاد کردن گرما و تنظیم دما است. با این حال، سموم را از بین نمی برد. غدد لنفاوی ما مسئول پاکسازی باکتری ها و ویروس ها از بدن هستند، اما آنها از غدد عرق ما برای انجام این کار استفاده نمی کنند.

هنگامی که بدن ما یک عامل سرطان زا یا عامل سرطان زا را جذب یا جذب می کند، آن سموم را از طریق کلیه ها و کبد فیلتر می کند. سموم از کلیه ها از طریق ادرار دفع می شوند و سموم از کبد با حرکات روده دفع می شوند. کمبود تعریق باعث نمی شود بدن ما به سموم خطرناک وابسته شود.

سخن پایانی

ممکن است پس از شنیدن خطرات احتمالی سرطان مرتبط با استفاده از این محصولات، در مورد استفاده از یک ضد تعریق عصبی شوید. یادآوری این نکته مفید است که انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده است که چنین خطراتی وجود ندارد.

بدن ما از طریق کلیه ها و کبد و نه غدد عرق از شر سموم سرطان زا خلاص می شود. اگر احساس سوزش ناشی از دئودورانت خود را تجربه کرده اید یا نگرانی در مورد توده سینه دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

[ad_2]
منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *