Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص گل ختمی در طب سنتی در درمان بیماری ها 

شاید بیشتر ما با دیدن گیاهان دهان به تحسین آنها بگشاییم و تنها استفاده ای که از آنها در ما تداعی شود ، موارد زینتی باشد . اما فرای زیبایی خیره کننده گل ها ، خوص گوناگون و مفیدی  در آنها نهفته است که از آنها می توان در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد . یکی از این گل های زیبا که دارای خواص بسیار می باشد . گل ختمی می باشد . خواص گل ختمی در طب سنتی بسیار مشهود است و از آن برای سلامتی بدن و رفع بسیاری از مشکلات استفاده می شود . ما در این مقاله از سایت پزشکی آسان طب به بررسی خواص گیاه ختمی در طب سنتی می پردازیم .

خواص گل ختمی در طب سنتی

خواص گل ختمی در طب سنتی

رفع یبوست

یکی از مهم ترین خواص گل ختمی در طب سنتی ، بر طرف کردن یبوست می باشد . یبوست یکی از شایع ترین بیماری ها می باشد که برای درمان آن می توانید از گل ختمی استفاده کنید . این گل در دسته قوی ترین ملین ها قرار دارد و به راحنی می تواند به حرکت مدفوع در لوله های گوارشی بدن کمک کند . برای این کار باید مقداری از گل ختمی را بجوشانید و همیشه بعد از غذا از آن استفاده کنید . دقت داشته باشید که حتما 20 دقیقه از صرف غذای شما گذشته باشد .

بر طرف کردن ضایعه های پوستی

گل ختمی را می توان به طرق مختلف استفاده کرد . یکی از شیوه های استفاده از این گل ، ضماد می باشد . معمولا شما می توانید این ضماد را در اکثر عطاری ها پیدا کنید . کسانی که به ضایعه های پوستی دچار شده اند می توانند با استفاده از ضماد ختمی ، از وخامت آنها کاسته و در طولانی مدت انها را درمان کنید . در گذشته از این ضماد برای برطرف کرده دمل های چرکین و ورم نوک پستان استفاده می شده است . جالب اینجاست که اکثر کسانی که از این ضماد استفاده کرده اند ، مشکلشان بر طرف شده است .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص رودیولا ، کاهش استرس و تقویت سلامت قلب

بر طرف کردن اسهال های خونی

یکی دیگر از خواص گل ختمی در طب سنتی ، بر طرف کردن اسهال های خونی می باشد . اسهال های خونی برای سال ها در گذشته معضل بیماران بوده اند و تقریبا درمان خاص و جامعی برای آن وجود نداشته است تا اینکه یکی از شهیر ترین حکیمان سنتی به نام اسحاق از جوشانده گل ختمی برای درمان این مشکل استفاده می کند و بیمار پس از گذشت یک هفته ، بر اسهال خونی خود غلبه می کند . برای مصرف گل ختمی برای درمان اسهال های خونی باید به مقدار آن دقت کنید . این مقداز نباید از 10 گرم تجاوز کند .

هر آنچه باید از خواص تاتوره در طب سنتی دانست
بیشتر بخوانید

خواص گل ختمی در طب سنتی

کمک به بهبود شکستگی ها

گل ختمی در مواد بسیار استفاده دارد و هر یک از این موارد از دیگری مهم تر و با ارزش تر می باشد . شاید امروزه دیگر کمتر کسی برای درمان شکستگی های اندام های خود از دارو هایی گیاهی استفاده کند ولی در گذشته خبری از عمل و پلاتین کار گذاشتن نبوده است . موادی که می توانستند روند درمان استخوان های شکسته را بهبود ببخشند بسیار کم بوده اند . گل ختمی یکی از این مواد است که می توانند با تحریک سلول های بافتی ، باعث بهبود هر چه سریع تر این مشکلات شود .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان درد عصب سیاتیک با طب سنتی و گیاهان

بهبود مشکلات سیاتیک

هنوز بسیاری از مردم برای درمان مشکلات سیاتیکی خود از طب سنتی کمک می گیرند . یکی از ماده هایی که می توانند در این ضمینه بسیار مفید باشد ، گل ختمی می باشد . بیمارانی که به مشکلات سیاتیکی دارند می توانند از ضماد های این گیاه استفاده کنند . شما باید روزی 2 مرتبه از این ضماد بر روی رگ های سیاتیکی خود استفاده کند تا از شر این درد ها خلاص شوید . نکته مهمی که در درمان سیاتیک باید به آن توجه کرد این است که نباید تا چند ماه از فعالیت هایی که به شما فشار می آورند ، استفاده کنید .

نرم کردن مجاری تنفسی

در گیاه ختمی ترکیب های قندی به نام موسیلاژ وجود دارند که می توانند به نرم کردن مجاری تنفسی کمک کنند . کسانی که به سرما خوردگی دچار شده اند و سرفه های خشک انها را آزار می دهند ، بهتر است که از جوشانده گل ختمی استفاده کنند . استفاده از این جوشانده به همراه عسل می تواند هم به نرم کردن مجاری تنفسی کمک کند و هم سرفه های خشک و متوالی شما را از بین ببرد .

آشنایی با مهم ترین خواص فلفل رنگی در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گل ختمی درمان سیاتیک درمان یبوست

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *