Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص کلرلا ، کاهش وزن و مبارزه با سرطان 

خواص کلرلا ، کاهش وزن و مبارزه با سرطان

کلرلا نوعی جلبک است که در آب های کم عمق دریا رشد می کند. این جلبک از اتواع خوراکی محسوب می شود و از همین رو خیلی ها آن را در استخر پرورش می دهند. کلرلا کروی بوده و قطری 2 تا 10 سانتی متری دارد. زمین شناسان اعتقاد دارند که عمر این قارچ 2 میلیون سال است و از همین رو می توان آن را پیرترین گیاه دارویی نامید. خواص کلرلا می تواند بر روی بخش های زیادی از بدن تاثیر بگذارد. اتو هاینریش واربورگ، زیست شناس آلمانی، در سال 1931 به دلیل آزمایشات خود بر روی این جلبک، موفق به دریافت جایزه نوبل شد.

خواص کلرلا

سم زدایی فلزات سنگین

اگر شما دندان های خود را با جیوه پر کرده باشید، به طور منظم از ماهی استفاده می کنید، در معرض اشعه رادیو اکتیو قرار گرفته اید یا اینکه به تازگی غذای چینی خورده باشید، حتما در بدن خود فلز سنگین دارید. یکی از مهم ترین عوامل برای حفظ سلامتی بدن، سم زدایی این فلزات سنگین می باشد. مواد زیادی نیستند که قادر به انجام این کار باشند. یکی از مهم ترین خواص کلرلا این است که در کنار فلز های سنگینی مانند سرب، کادمیوم، جیوه و اورانیوم قرار گرفته و اجازه نمی دهد تا آنها جذب بدن شوند. مصرف منظم کلرلا حتی می تواند باعث جلوگیری از تجمع فلزات سنگین در بافت ها و اندام های نرمال بدن ما شود.

کاهش وزن

از دست دادن وزن، به خصوص زمانی که ما در حال پیر شدن باشیم، بسیار دشوار است. محققان در یک مطالعه منتشر شده در مجله غذایی دارویی استیوا، ثابت کرده اند که خواص کلرلا باعث کاهش قابل توجهی در درصد چربی بدن، کلسترول خون سرم و میزان قند خون ناشتا می شود. این جلبک با با تنظیم هورمون ها، کمک به متابولیسم، بهبود گردش خون و ترویج سطح بالاتری از انرژی، به کاهش وزن کمک می کند. زمانی که شما وزن کم می کنید، بدنتان سم تولید می کند. خیلی مهم است که این سموم در اسرع وقت از بدن خارج شوند. مصرف کلرلا می تواند در این زمینه نیز به شما کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی مختصر خواص مهم پرتقال زینتی

خواص کلرلا و جوان سازی

تحقیقات همچنان نشان می دهد که خواص کلرلا همچنین می تواند روند پیری را کند کرده، و شما را جوان تر نشان دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله آزمایشگاه بالینی نشان داد که کلرلا به شدت استرس اکسیداتیو را  که می تواند به سبب آلودگی، استرس و رژیم غذایی نامطلوب ایجاد شود را کاهش دهد. دلیل اینکه این جلبک به جوان سازی شما کمک می کند این است که به طور طبیعی سطح ویتامین A، ویتامین C و گلوتاتیون را در بدن شما افزایش داده،  رادیکال های آزاد را از بین می برد و سلول های شما را محافظت می کند.

درمان یرقان در طب سنتی با چند روش کارساز و مفید
بیشتر بخوانید

خواص کلرلا

مبارزه با سرطان

اعتقاد بر این است که بدن تمام انسان در برخی مواقع سلولهای سرطانی را تولید می کند. سیستم ایمنی بدن، با حمله سریع به این سلول ها، از تبدیل شدن آنها به بافت های سرطانی جلوگیری می کند. یک مطالعه اخیر پزشکی نشان داد که کلرلا به همین طریق به مبارزه با سرطان کمک می کند. در مرحله اول، مصرف این جلبک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در ثانی، همان طور که اشاره کردیم، خواص کلرلا از جذب شدن فلزات سنگین جلوگیری می کنند که این امر نیز منجر به پیشگیری از سرطان می شود. همچنین اگر شما از شیمی درمانی برای درمان سرطان استفاده کنید، مصرف این جلبک می تواند شما را از شر اثرات جانبی کلرلا محفوظ نگه دارد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
چای سیلانی و خواص بی نظیر آن بر روی سلامتی

کاهش قند خون و کلسترول

دیابت نوع 2 و کلسترول بالا دو بیماری جدی مزمن است که امروزه بسیاری از آمریکایی ها را مبتلا می کند. سالها غذا خوردن نادرست، استرس و کمبود خواب موجب بروز یک یا هر دوی این بیماری ها می شود. محققان در یک مطالعه منتشر شده مجله غذایی دارویی، دریافتند که دوز 8000 میلیگرم کلرلا در روز (تقسیم به دوز)، باعث کاهش کلسترول و میزان قند خون می شود. دانشمندان ابتدا کاهش میزان کلسترول و سپس بهبود قند خون را مشاهده کردند. آنها معتقدند که کلرلا تعدادی از ژن ها را در سطح سلولی فعال می کند که حساسیت انسولین را بهبود می بخشد و باعث تعادل سالم می شود.

افزایش سوخت و ساز با مصرف بلوط
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید کلرلا کاهش وزن مبارزه با سرطان

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *