Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص پونه سا ، رهایی از استرس و کمک به خواب 

خواص پونه سا ، رهایی از استرس و کمک به خواب

پونه سا یک گیاه گلدار چند ساله است که از خانواده نعنایان مشتق شده است. این گیاه معمولا در یبشتر نقاط دنیا رشد می کند و به همین دلیل در هر کشوری اسمی منحصر به فرد و سنتی دارد. پونه سا هیچگونه مصرف خوراکی ندارد و از آن تنها در طب سنتی استفاده می شود. جالب است بدانید که اولین کسانی که به خواص پونه سا پی بردند، انسان ها نبودند. این مورد را ما مدیون گربه ها هستیم جرا که آنها زودتر از ما از خواص این گیاه آگاهی داشتند. برای آشنایی بیشتر با خواص پونه سا با ما همراه باشید.

خواص پونه سا

تسکین استرس

یکی از مهم ترین کاربرد هایی که این گیاه دارد، تسکین استرس است. شما می توانید با مصرف خوراکی این گیاه، از شر استرس و اضطراب خود خلاص شوید. تحقیقات نشان می دهد که این گیاه باعث آرامش اعصاب شما می شود. این گیاه همچنین می تواند به کاهش علائم ثانویه تنش مزمن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. دمنوش پونه سا برای سال ها بدین منظور مصرف می شده است و امروزه نیز بسیاری از اطبا هنوز بر این باور هستند که بهترین راه برای کاهش استرس و اضطراب مصرف گیاهان دارویی، از جمله پونه سا می باشد.

کاهش مشکلات گوارش

در حال حاضر شیوه تغذیه مردم دستخوش تغییرات زیادی شده است و به همین دلیل شاهد افزایش مشکلات گوارشی هستیم. بسیاری از این مواد به دلیل مصرف غذاهای فراوری شده و فست فود است. کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند که خواص پونه سا می تواند به درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست، رفلاکس معده بیش از حد، زخم معده، و نفخ منجر شود. اثرات آرامش بخش و ضد التهابی ترکیبات ارگانیک این گیاه می تواند گره ها و التهاب را در سیستم دستگاه گوارش شما کاهش دهد و تنگی و ناراحتی را به طور کلی از بین ببرد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
هر آنچه باید از خواص شاهدانه در طب سنتی دانست

درمان گرفتگی های قاعدگی

گرفتگی های دردناک یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به خانم ها می باشد که می توان آن را با استفاده از خواص پونه سا به راحتی درمان کرد. تحقیقات نشان می دهد که معمولا از هر 10 خانم، 6 نفر در طول سال گرفتگی های قاعدگی را تجربه می کنند. چای پونه سا اغلب به عنوان یک درمان جایگزین توصیه می شود، زیرا می تواند به سرعت آن گرفتگی ها و استرس ها را در بدن تسکین دهد. علاوه بر این، اثرات آرام بخش و ضد استرس این گیاه نیز می تواند سایر نشانه های قاعدگی مانند تغییرات خلقی و افسردگی را تسکین دهد.

خواص جوز هندی ، سم زدایی بدن و افزایش میل جنسی
بیشتر بخوانید

خواص پونه سا و سردرد

از گذشته تا امروز، سردرد از جمله مشکلات رایج محسوب می شده است و از همین رو پزشکان، نگاه ویژه ای به آن داشته اند. سردرد ها علل مختلف دارند ولی بیشتر آنها به دلیل ناراحتی های عصبی و استرس بوجود می آیند. اینگونه سردرد ها را می توان به راحتی با استفاده از خواص پونه سا درمان کرد. میگرن، که در حال حاضر نیمی از جمعیت دنیا را درگیر خود کرده است، به راحتی با نوشیدن چای پونه سا تسکین پیدا می کند. جالب است بدانید استفاده موضعی از روغن این گیاه نیز تاثیر مشابه دارد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص خار مریم ، بهبود سلامت کبد و درمان پسوریازیس

خواص پونه سا

کمک به خواب

استفاده از خواص پونه سا برای رهایی از مشکلات خواب مانند اینسامنیا، سابقه ای چند هزار ساله دارد. در سال 2011 پاپیروسی 5 هزار ساله در یکی از معابد قاهره در مصر پیدا شده بود که به استفاده از عصاره این گیاه در روند درمان بی خوابی رامسس سوم اشاره می کند. ماهیت آرام بخش این گیاه به کاهش سرعت چرخه طبیعی بدن و ایجاد حالت خواب کمک می کند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که شب ها نمی توانید به راحتی به خواب فرو بروید، بهتر است قبل از رفتن به رخت خواب، یک فنجان چای پونه سا مصرف کنید.

درمان مشکلات پوستی

جالب است بدانید که کشاورزان مراکشی برای دور کردن حشرات و آفات از باغ های خود، اقدام به کاشت این گیاه می کنند. این امر به دلیل خواص ضذ عفونی کننده قوی پونه سا می باشد. همین ترکیبات باعث شده است که عصاره طبیعی این گیاه یک درمان عالی برای برخی از مشکلات پوستی محسوب شود. از جمله بیماری های پوستی که عصاره این گیاه قادر به درمان آن ها است، می توان به اگزما، آکنه و نیش حشرات اشاره کرد.

انگور فرنگی سیاه و آشنایی با مهمترین خواص و فواید آن
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

تسکین استرس درمان گرفتگی های قاعدگی فواید پونه سا

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *