Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص فندق استرالیایی ، سلامت قلب و اسید های چرب مفید 

خواص فندق استرالیایی ، سلامت قلب و اسید های چرب مفید

فندق استرالیایی مغز هایی هستند که از دانه درختی به اسم Proteaceae به دست می آیند. این درختان خشکباری همیشه سبز بوده و بیشتر در مناطق استوایی رضد می کنند. فندق استرالیایی که به نام ماکادمیا نیز شناخته می شود، گرانترین خشکبار دنیا بوده و از محبوبیت بسیاری بالایی در آمریکا و اروپا برخوردار می باشد. همین مسئله باعث شده است تا کشورهایی که شرایط آب و هوایی مناسبی دارند این درخت را کاشته تا از منافع اقتصادی بهره مند شوند. در سال های اخیر کشاورزانی در شمال ایران نیز به کاشت ماکادمیا مشغول شده اند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص فندق استرالیایی آشنا کنیم.

خواص فندق استرالیایی

سلامت قلب

روغن ماکادمیا سرشاز از اسید های چرب مفید است. این مقدار در واقع بالاترین میزان بوده و به همین دلیل ماکادمیا از ارزش غذایی بالاتری نسبت به هر روغن دیگری برخوردار است. یکی از خطرناک ترین مواردی که می تواند سلامت قلب را تهدید کند، تری گلیسیرید ها هستند. وجود این ملکول های چربی در خون می تواند باعث ایجاد آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی شود. روغن این آجیل در خود مقادیر بالایی اسید اولئیک دارد. این میزان حتی از روغن زیتون نیز بیشتر است. همین موضوع باعث شده تا خواص فندق استرالیایی با تعادل سطح کلسترول، به کاهش مقدار تری گلسیرید کمک کند. از دیگر اسید های چرب مفید این روغن می توان به اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 اشاره کرد که در بخش های زیادی از سلامتی نقش دارند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص گل خوش ، درمان التهاب و سلامت پوست

افزایش سطح انرژی

اگر چه موارد سلامت قلبی و تعادل کلسترول این آجیل  روشن است، اما مقدار بالایی کالری فندق استرالیایی می تواند سطح بالایی از انرژی را خیلی سریع برای بدن مهیا کند. با این حال، شما باید در میزان مصرف فندق استرالیایی و آجیلش دقت کنید چرا که مصرف بیش از اندازه می تواند منجر به چاقی شود. اضافه وزن، همان طور که می دانید می تواند مشکلات بیشماری را برای شما به ارمغان بیاورد. این افزایش سطح انرژی سطح انرژی برای ورزشکاران بسیار مفید است به طوری که تیم های فوتبال آمریکایی همیشه وعده هایی غذایی خود را با این روغن سرو می کنند.

درمان رماتیسم در طب سنتی با مصرف میوه ها
بیشتر بخوانید

خاصیت آنتی اکسیدانی

از دیگر خواص فندق استرالیایی می توان به داشتن میزان بالای آنتی اکسیدان اشاره کرد. توکوتریرنول ها، از جمله مهم ترین این آنتی اکسیدان ها می باشند که می توانند تاثیر قوی بر روی سلامت کلی بدن بگذارند. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند، رادیکال های آزاد، با اکسیده کردن سلول ها می توانند طیف وسیعی از بیماری های مزمن را شامل سرطان، آپوپتوز و جهش سلولی ایجاد کنند. سطح بالای آنتی اکسیدان موجود در این آجیل باعث شده است که، فندق استرالیایی یک روغن اساسی برای تقویت سیستم ایمنی باشد.

خواص فندق استرالیایی و پوست

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این آجیل سرشار از آنتی اکسیدان است. اسکوالن یکی دیگر از این مواد آنتی اکسیدانی نادر می باشد که تاثیر شگفت انگیری بر روی سلامت پوست دارد. مصرف اسکوالن می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو بر روی چربی های بدن و پوست کمک کند، که این امر منجر به جلوگیری از چروک، لکه های سنی، آسیب های سلولی و سایر علائم پیری می شود. در حال حاضر کرم های حاوی این روغن از مهم ترین محصولات بهداشتی پوست محسوب می شوند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
فواید مصرف میوه پیکویی بر روی سلامتی

خواص فندق استرالیایی

مناسب برای اصلاح صورت

معمولا آقایان نیاز دارند که هر روز صورت خود را اصلاح کنند. اگر شما قبل از اصلاح تمام به موارد بهداشتی توجه نکنید، پوستتان در معرض آسیب های جدی قرار می گیرد. روغن فندق استرالیایی بک مرطوب کننده بسیار عالی است و از همین رو استفاده از آن قبل از اصلاح کردن صورت توصیه می شود. استفاده از این روغن نه تنها نمی گذارد تیغ به مناقذ پوستی آسیب وارد کند، بلکه از پوسته پوسته شدن آن نیز جلویگری می کند.

درمان آسم در طب سنتی با روش های گیاهی و علمی
بیشتر بخوانید

سرشار از اسید های چرب مفید

سازمان سلامت و بهداشت آمریکا پیشنهاد می دهد که برای پخت و از از این روغن ها استفاده کنید. همان طور که می دانید چربی می تواند به سلامت کلی بدن آسیب وارد کرده و کارکرد اندام هایی مانند کبد و قلب را مختل کند. استفاده از روغن هایی که اسید های چرب مفید دارند، می تواند شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مصون نگه دارد.

منبع: https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

اصلاح صورت سلامت قلب فواید فندق استرالیایی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *