Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص زالزالک ، سلامت قلب و افزایش انرژی 

خواص زالزالک ، سلامت قلب و افزایش انرژی

زالزالک یکی از مهم ترین میوه های خانواده توت ها محسوب می شود. بر اساس گیاه شناسی، زالزالک از جمله سرده گل سرخیان است. معمولا درختچه های این میوه را می توانید در بیشتر جنگل های ایران مشاهده کنید. این میوه که در پاییز می رسد، یکی از محبوب ترین خوراکی ها در استان های غرب کشور بشمار می روند. خواص زالزالک از دیرباز مورد توجه پزشکان طب سنتی بوده است و از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند. اگر قصد دارید در مورد خواص این میوه بیشتر اطلاعات کسب کنید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

خواص زالزالک

بهبود سلامت قلب

هم در پزشکی مدرن و هم طب سنتی، این میوه به عنوان یکی از بهترین مواد برای بهبود تقویت قلب شناخته می شود چرا که زالزالک با افزایش استقامت شما، کاهش تنش و افزایش انرژی و از بین بردن خستگی، می تواند احتمال ابتلا به شرایط قلبی عروقی خطرناک را کاهش دهد. لیست گسترده ای از ترکیبات آلی، ساپونین ها، کاتچین ها و دیگر آنتی اکسیدان های مفید در این میوه های کوچک باعث می شود که آن یک سلاح بسیار قوی در برابر رادیکال های خطرناک آزاد باشد که بر سلامت قلب تاثیر می گذارد. دانشمندان معتقدند که مصرف زالزالک احتمال ابتلا به سکته قلبی را تا 45 درصد کاهش می دهد.

تثبیت سطح فشار خون

یکی از بیماری های مزمن که در سال های اخیر بسیار رایج شده است، بیماری فشار خون بالا می باشد. بسیاری از دانشمندان به فشار خون بالا قاتل خاموش می گویند چرا که هیچگونه علائمی برای تشخیص آن وجود ندارد. وقتی فشار خون شما بالاتر باشد، به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. همین موضوع باعث می شود تا فشار بیشتری به قلب وارد شده و احتمال سکته قلبی به شدت بالا برود. یکی از بهترین موادی که می تواند به شما در تثبیت فشار خون کمک کند، زالزالک است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن کرچک برای تسکین آرتروز و سایر بیماری‌ها

کاهش اضطراب

یکی از مهم ترین خواص زالزالک کاهش اضطراب است. در بسیاری از داروهای سنتی، زالزالک برای شرایط خاص روانشناختی، از جمله استرس، اضطراب و حتی افسردگی استفاده می شده است. در متون طبی قدیمی آمده است، افرادی که اخیرا کسی را از دست داده اند یا اینکه تحت شرایط عاطفی خاصی هستند، بهتر است از این میوه استفاده کنند. حتی در بسیاری از شهر های اردبیل در مراسم تدفین عصاره این میوه را پخش می کنند تا فضای سنگین را آرام کنند. تحقیقات نشان می دهد که خواص زالزالک از نظر آنزیمی بر روی هورمون ها تاثیر می گذارند و به همین دلیل می توان از این میوه برای کاهش اضطراب استفاده کرد.

تقویت سیستم ایمنی با میوه کاج
بیشتر بخوانید

مراقبت از پوست

محتوای آنتی اکسیدانی در زالزالک باعث می شود استفاده از آن به صورت موضعی بر روی پوست، به ویژه در سوختگی، زخم، و یا آکنه مفید باشد. ترکیبات ارگانیک این میوه ضد التهابی هستند و به همین دلیل می توان از آن برای کاهش خارش، بهبود زخم و یا سایر شرایط پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس بهره برد. امروزه از عصاره زالزالک در ساخت و تهیه بسیاری از محصولات بهداشتی پوستی استفاده می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
20 مورد از راههای کاهش اضطراب و استرس

خواص زالزالک

بهبود هضم

مشکلات گوارشی هر ساله در حال افزایش است و این هم به دلیل مصرف بیش از اندازه غذاهای فراوری شده و فست فود ها می باشد. بر اساس آمار تعداد کسانی که به بیماری های گوارشی مبتلا می شوند، نسبت به 10 سال گذشته، رشدی 15 درصدی داشته است. ترکیبات ارگانیک مختلفی در زالزالک وجود دارد که با فلور روده ما ارتباط دارد تا هضم مواد مغذی ما را بهبود بخشد. این در حالی است که فیبر موجود در این میوه، فرایند گوارش ما را به طور کامل بهبود می بخشد و به از بین بردن هر گونه مسائلی مانند یبوست، نفخ زدن، گرفتگی روده و رفلاکس معده کمک می کند.

خواص زالزالک و افزایش انرژی

تحقیقات نشان می دهد که این میوه عروق خونی کرونر را گسترش می دهد که اجازه می دهد تا خون بیشتری از طریق بدن منتشر شود که می تواند منجر به سطح بالاتری از انرژی یا هوشیاری شود. هنگامی که تمام قسمتهای بدن شما به درستی اکسیژنه می شوند، مهارت های شناختی شما بهبود یافته، سطح انرژی شما افزایش می یابد و متابولیسم شما قادر به کار در سطوح بهینه است.

سبک زندگی صحیح برای افراد با مزاج سرد و تر (بلغمی)
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

سلامت قلب فواید زالزالک کاهش اضطراب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *