Subscribe Now
Trending News

مقالات

سلامتی

آیا استویا عوارض جانبی ایجاد می کند؟ 

آیا استویا عوارض جانبی ایجاد می کند؟

[ad_1]

عصاره برگ استویا، که بیشتر به نام استویا شناخته می شود، یک شیرین کننده طبیعی با کالری صفر است که به عنوان جایگزین شکر استفاده می شود. از برگ های استویا رباودیانا گیاه است و قرن ها در آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

اگرچه آنها نادر هستند، اما عوارض جانبی استویا می تواند شامل علائم گوارشی، کاهش فشار خون و قند خون و اثرات بالقوه بر روی کبد باشد. سازمان غذا و دارو (FDA) عصاره برگ استویا را برای مصرف بی خطر می داند و بعید است که در اکثر افراد عوارض جانبی ایجاد کند.

این مقاله اشکال مختلف استویا و عوارض جانبی این جایگزین قند را مورد بحث قرار می دهد.

آیا استویا سالم است یا خیر؟

استویا یک شیرین کننده با کالری صفر است که از آن استخراج می شود استویا رباودیانا گیاه. 11 وجود دارد گلیکوزیدهای استویول در برگ استویا، مسئول دادن طعم شیرین استویا است.

شناخته شده در مقابل ناشناس

استویا در چند شکل مختلف موجود است. برخی از این ها برای مصرف بی خطر هستند، در حالی که برخی دیگر از نظر ایمنی به طور کامل ارزیابی نشده اند. فرم ها عبارتند از:

  • برگ سبز استویا خالص ترین شکل استویا است. با این حال، این بدان معنا نیست که سالم ترین است. برگ استویا به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است که برای مصرف ایمن در نظر گرفته شود، و FDA آن را برای استفاده در غذاها تایید نمی کند.
  • عصاره برگ استویا شکلی از استویا است که با خشک کردن برگ‌های گیاه، خیساندن آن‌ها در آب داغ و سپس فیلتر کردن و تصفیه عصاره تهیه می‌شود. نتیجه محصولی است که به نام گلیکوزیدهای استویول خالص شناخته می شود. برای رعایت استانداردهای FDA، عصاره برگ استویا باید بیشتر از 95% استویول گلیکوزید باشد. عصاره برگ استویا در این شکل به طور کلی توسط FDA ایمن شناخته می شود.
  • استویا مخلوط می شود شامل محصولات با نام تجاری مانند Truvia و Stevia در خام است و بیشتر پردازش می شود. آنها با ترکیب عصاره برگ استویا با سایر شیرین کننده ها یا الکل های قند ساخته می شوند. این محصولات همچنین برای مصرف بی خطر هستند، اگرچه ممکن است عوارض جانبی در افراد حساس به الکل قند ایجاد کنند.

استویا بسیار شیرین تر از شکر است و ممکن است 250 تا 300 برابر شیرین تر از ساکارز باشد، مولکول موجود در شکر. با وجود این، استویا در مقایسه با شکر که 15 کالری و 4 گرم کربوهیدرات در هر قاشق چای خوری دارد، هیچ کالری یا کربوهیدرات ندارد.

استویا ممکن است یک گزینه سالم برای کسانی باشد که به دنبال کاهش کالری یا کربوهیدرات دریافتی خود هستند، مانند افراد مبتلا به دیابت نوع 2. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف شیرین کننده های غیر مغذی مانند استویا به جای شکر باعث کاهش مصرف کلی کالری یا سطح قند خون نمی شود.

فیزیوتراپی چیست؟
بیشتر بخوانید

چگونه استویا با سایر شیرین کننده های صفر کالری مقایسه می شود؟

یکی دیگر از شیرین کننده های محبوب بدون کالری سوکرالوز است که با نام تجاری Splenda به فروش می رسد. سوکرالوز در یک فرآیند شیمیایی از شکر به دست می آید و 400 تا 700 برابر شیرین تر از شکر است. با این حال، مطالعات حیوانی سوکرالوز را با سرطان و اختلال در میکروبیوم روده مرتبط دانسته اند.

اگرچه تحقیقات در مورد اثرات طولانی مدت استویا محدود است، اما هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد سرطان وجود ندارد. سوکرالوز زمانی که حرارت داده می شود می تواند سرطان زا باشد (سرطان زا)، بنابراین استویا ممکن است گزینه سالم تری برای پخت باشد.

عوارض جانبی استویا

blank

استویا در اکثر افراد عوارض جانبی ایجاد نمی کند. با این حال، برخی ممکن است هنگام مصرف محصولات شیرین شده با استویا موارد زیر را تجربه کنند:

  • علائم گوارشی: الکل های قندی که گاهی به محصولات استویا اضافه می شود، ممکن است باعث تهوع، استفراغ، اسهال، نفخ و درد شکم در افرادی شود که به الکل قند حساس هستند. با این حال، خود استویا برای ایجاد مشکلات گوارشی شناخته شده نیست.
  • فشار خون پایین: نشان داده شده است که استویا در افراد مبتلا به فشار خون بالا (فشار خون بالا) فشار خون را کاهش می دهد. شواهدی وجود ندارد که نشان دهد استویا فشار خون را در افرادی که سطح طبیعی دارند به سطوح خطرناک کاهش می دهد. با این حال، کسانی که از داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده می کنند باید از پتانسیل استویا برای افزایش اثرات دارو آگاه باشند.
  • قند خون پایین: استویا پتانسیل کاهش قند خون (گلوکز خون) را دارد، به ویژه در کسانی که از آن برای جایگزینی قند استفاده می کنند. مصرف کم کربوهیدرات ها می تواند منجر به کاهش قند خون، سردرد، سرگیجه، لرزش و سایر علائم شود.
  • عوارض کبدی: تحقیقات در مورد تاثیر استویا بر کبد مقدماتی و بی نتیجه است. یک مطالعه بر روی موش ها نشان داد که بین استویا و سوکرالوز آنزیم های کبدی افزایش می یابد. با این حال، مطالعات بیشتر بر روی انسان نشان می دهد که استویا ممکن است به کاهش نشانگرهای بیماری کبد چرب کمک کند.

آیا استویا باعث سرطان می شود؟

مطالعات اولیه روی استویا نشان داد که با سرطان مرتبط است و باعث ممنوعیت اولیه FDA در سال 1991 شد. با این حال، تحقیقات بعدی FDA را بر آن داشت تا این ممنوعیت را لغو کند زیرا بررسی صدها مطالعه نشان داد که هیچ افزایش خطر سرطان مرتبط با مصرف استویا وجود ندارد.

داروهای ضد افسردگی و زوال عقل: آیا ارتباطی وجود دارد؟
بیشتر بخوانید

مقادیر دوز

اگرچه عصاره برگ استویا به طور کلی ایمن شناخته می شود، سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) کمیته مشترک FAO/WHO در مورد افزودنی های غذایی (JECFA) را تشکیل دادند که میزان مصرف روزانه قابل قبولی (ADI) را تعیین کرده است. ) برای مصرف.

ADI حداکثر میانگین مصرف روزانه یک ماده در طول زندگی یک فرد است که انتظار می رود بی خطر باشد. بر اساس تحقیقات قابل توجهی است.

آیا خوردن هر روز استویا خوب است؟

استویا

مصرف هر روز استویا بی خطر است. با این حال، ADI برای استویول 4 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز است. این مقدار حدود 12 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم (کیلوگرم) عصاره استویا در روز است. برای یک فرد 150 پوندی، این مقدار حدود 40 بسته استویا است.

در حالی که این میزان مصرف بالا به طور کلی توصیه نمی شود، اما نشان دهنده حجم وسیعی از استویا است که باید مصرف کنید تا ناامن تلقی شود.

موارد منع مصرف

استفاده از استویا برای اکثر مردم بی خطر است. با این حال، از آنجایی که استویا می‌تواند اثرات کاهش فشار خون و گلوکز خون و همچنین اثرات ادرارآور داشته باشد، کسانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند یا دارای شرایط سلامت خاصی هستند باید قبل از مصرف مقادیر قابل توجهی استویا با پزشک خود صحبت کنند.

افرادی که احتمال بیشتری برای تجربه عوارض جانبی ناشی از استویا دارند، شامل افرادی هستند که داروهایی برای کاهش فشار خون یا قند خون مصرف می‌کنند یا افرادی که این بیماری‌ها تشخیص داده شده است:

استویا در دوران بارداری و شیردهی

مصرف عصاره برگ استویا در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است. با این حال، کل برگ استویا توسط FDA تایید نشده است و به طور کلی برای مصرف توسط هیچ کس، به ویژه افراد باردار، ایمن شناخته نمی شود.

عکس برداری از حنجره
بیشتر بخوانید

خلاصه

استویا یک شیرین کننده بدون کالری و غیر مغذی است که از آن تهیه می شود استویا رباودیانا برگ های گیاه در حالی که اکثر مردم هیچ عارضه جانبی از مصرف آن را تجربه نمی کنند، مخلوط استویا حاوی الکل های قندی ممکن است باعث علائم گوارشی در افراد مبتلا به حساسیت به الکل قند شود.

استویا همچنین دارای اثرات کاهش فشار خون و گلوکز خون است، بنابراین افرادی که از داروها یا شرایط خاصی استفاده می کنند باید قبل از استفاده طولانی مدت از استویا با پزشک خود صحبت کنند.

سخن پایانی

اگر در مورد عوارض جانبی بالقوه استویا نگران هستید، تحقیقات نشان می دهد که مصرف آن بی خطر است و بعید است که در اکثر افراد عوارض جانبی ایجاد کند.

به سختی می توان فهمید که چه غذاهایی سالم هستند، با گزینه های زیادی که امروزه در دسترس هستند، اما پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و لذت بردن از شکر و سایر شیرین کننده ها در حد اعتدال بهترین راه برای حفظ سلامت بدن در عین لذت بردن از غذاهایی است که دوست دارید.

سوالات متداول

آیا FDA استویا را ممنوع کرده است؟

در سال 1991، FDA استویا را به دلیل نگرانی از ارتباط آن با سرطان ممنوع کرد. با این حال، FDA این ممنوعیت را در سال 1995 پس از مطالعه بعدی که هیچ ارتباطی پیدا نکرد، لغو کرد. عصاره برگ استویا (بیشتر از 95 درصد گلیکوزید استویول) در سال 2008 توسط FDA به عنوان ایمن شناخته شد.

آیا استویا باعث التهاب می شود؟

استویا برای ایجاد التهاب شناخته نشده است. برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان این اثر مورد نیاز است.

آیا فواید استویا بهتر از شکر است؟

استویا حاوی صفر کالری و کربوهیدرات است، در حالی که شکر حاوی 15 کالری و 4 کربوهیدرات در هر قاشق چای خوری است. با این حال، مطالعات نشان می دهد که مصرف جایگزین های قند مانند استویا به جای شکر تاثیری بر کالری دریافتی روزانه یا سطح قند خون ندارد.

[ad_2]
منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *