Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی کامل با خواص همیشه بهار کوهی 

آشنایی کامل با خواص همیشه بهار کوهی

در نواحی کوهستانی کشور های اروپایی و آسیایی شرقی، گل زیبا و زرد رنگی می روید که به همیشه بهار کوهی مشهور است. این گل زیبا که از سرده کاسنیان است، شباهت بسیاری به گل آفتاب گردان دارد. متاسفانه امروزه به دلیل آلودگی و گرم شدن زمین، رشد طبیعی این گل کم شده است اما کشاورزان برای بهره برداری از خواص همیشه بهار کوهی اقدام به کاشت این گیاه کرده اند. برای سال ها چوپانان از این گیاه برای درمان بیماری های رایج استفاده می کردند. این گیاه در ایران قدمتی چند هزار ساله دارید به طوری که در قسمتی از کتاب اوستا بدان اشاره شده است.

خواص همیشه بهار کوهی

کاهش التهاب

شایع ترین استفاده از خواص همیشه بهار کوهی به عنوان یک عامل آرام بخش برای التهاب است. عصاره این گیاه می تواند به صورت شگفت انگیری بر روی آسیب دیدگی های ورزشی و کشیدگی های مفاصل تاثیر بگذارد. شما می توانید با مصرف موضعی عصاره این گیاه، به سرعت روند بهبود را طی کنید. به علت ترکیبات ضد التهابی ارگانیک گیاه، شما به سرعت می توانید میزان تورم را کاهش داده، و به سرعت از شر خستگی عضلات اطراف منطقه آسیب دیده خلاص شوید. همان طور که اشاره کردیم، پماد همیشه بهار کوهی یکی از پر مصرف ترین داروها نزد ورزشکاران است.

کمک به  آرتروز

به ورم مفاصل و استخوان‌ها و آماس مفصلی‌استخوانی آرتروز گفته می‌شود. این بیماری یکی از شایع ترین مشکلات مفصلی-عضلانی در سالمندان است به طوری که از هر 5 نفر، دو نفر در دوران کهنسالی به آرتروز دچار می شود. برای افرادی که مبتلا به آرتروز یا سایر بیماری های التهابی هستند که به طور طبیعی در سن بالا رخ می دهند، می توانند با استفاده از برخی از ژل ها یا پاسترهای همیشه بهار کوهی به سرعت این مفصل درد را از بین ببرند و تورم را کاهش دهند به طوری که شما می توانید راحت تر و با درد کمتری حرکت کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص بولدو، سم زدایی بدن و تقویت دستگاه ایمنی

توانایی ضد دردی

توانایی ضد التهابی یک طرف سکه است، اما موضوع تسکین درد نیز وجود دارد. دارویی مانند ایبوپروفن فقط التهاب را پوشش می دهد و اغلب درد را در خود جای باقی می گذارد، اما خواص همیشه بهار کوهی به طور طبیعی به عنوان یک داروی ضد درد عمل می کند تا درد موضعی را در سراسر بدن کاهش دهد. با این حال، این گیاه را روی زخم باز قرار ندهید، زیرا ترکیبات بالقوه ای دارد که نباید داخل بدن شود. جالب است بدانید چوپان ها اولین کسانی بودند که به این خاصیت همیشه بهار کوهی پی بردند. زمانی که آنها در کوه دچار حادثه می شدند، از این گل بر روی قصمت آسیب دیده قرار می دادند و درد خود را کم می کردند.

گل راعی ، ویژگی‌های ضد افسردگی و تعادل هورمونی
بیشتر بخوانید

برطرف کردن خونریزی داخلی

ترکیبات فوق العاده این گیاه می توانند به درمان خونریزی داخلی نیز کمک کنند. تحقیقات نشان می دهد که خواص همیشه بهار کوهی می تواند باعث بهبود رگ های خونی آسیب دیده شده و در نتیجه آثاری مانند کبودی ها را از بین می برد. در حالی که تحقیق هنوز در مورد دیگر خواص این گیاه که می توانند به مشکلات داخلی کمک کنند ادامه دارد، یک چیزی قطعی است. آن هم این است که اگر شما به دلیلی آسیب دیدید و نمی خواستید اثر کبودی و سیاهی آن مشخص شود، بهتر است از عصاره این گیاه استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص وانیل چگونه به سلامتی کمک می کند؟

خواص همیشه بهار کوهی

درمان آکنه و اختلالات پوستی

همیشه بهار کوهی علاوه بر داشتن ویژگی های ضد کبودی بر روی پوست، دارای خواص ضد میکروبی است، که این امر برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس، اگزما و دیگر موارد مفید است. کیفیت التهابی، همراه با فعالیت آنتی اکسیدانی باعث شده است که این گیاه یک درمان عالی برای مشکلاتی مانند خارش، بثورات پوستی و آفتاب سوختگی باشد.

بهبود سلامت مو

اگر شما هم در عنفوان جوانی بعد از شانه زدن موهای خود را در لای دنده های شانه مشاهده کرید، بهتر است هر چه سریعتر نسبت به درمان آن اقدام کنید، در غیر این صورت ممکن است به کچلی مبتلا شوید. اگر می خواهید فولیکول های مو خود را تقویت کنید و از ریزش مو جلوگیری کنید، اضافه کردن عصاره همیشه بهار کوهی به برخی از صابون ها و شامپو ها می تواند به طور قابل توجهی کمک کند. تمام مواد مغذی که مو، برای رشد بهتر بدان نیاز دارد، در این گیاه یافت می شود.

برشماری خواص شاهپسند در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید همیشه بهار کوهی کاهش التهاب کمک به  آرتروز

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *