Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با تمام خواص چتر گندمی در طب سنتی 

آشنایی با تمام خواص چتر گندمی در طب سنتی

چتر گندمی ها گونه ای از گیاهان محسوب می شوند که تقریبا در تمام دنیا گسترده شده اند. 14 گونه چتر گندمی وجود دارد که ساختار 90 درصد انها بسیار به یکدیگر شبیه است. این گونه، از انواع چند ساله محسوب می شود. ارتقاع بیشتر این گیاهان از 20 تا 80 سانتی متر متغیر است. بیشتر چتر گندمی ها دارای گل های زرد هستند که در اوایل بهار می رویند. این گیاه تاریخچه غنی در طب سنتی دارد و تقزیبا همه کشور های صاحب سبک پزشکی، چند نمونه درمان خاص با این گیاه دارند. ما در این مقاله شما را با مهم ترین خواص چتر گندمی آشنا خواهیم کرد.

خواص چتر گندمی

خواص چتر گندمی

کمک به سلامت کبدکبد بزرگترین عضو داخلی در بدن ما است و مسئول بسیاری از وظایف حیاتی، از جمله خلاص شدن و خنثی کردن انواع سموم می باشد.  کبد همچنین باعث صفرا می شود، که به بدن کمک می کند تا از اسید های چرب و ویتامین های محلول در چربی به درستی استفاده کند. سالم نگه داشتن کبد، مهم ترین عامل در داشتن بدنی سالم می باشد. بسیاری از عادت ها و عوامل محیطی وجود دارد که موجب تهدید کبد می شود، از جمله نوشیدن الکل، خوردن غذاهای فرآوری شده، مصرف داروهای خاص و آلودگی. چتر گندمی به خاطر توانایی آن در سم زدایی از کبد و بهبود کلی سلامت کبد، شناخته شده است. خواص چتر گندمی قطعا یکی از بهترین مواد برای بهبود عملکرد کبد است.

درمان سیروز و سرطان کبد: سیروز یک بیماری مزمن کبدی است که به صورت آهسته پیشرفت می کند. این بیماری بافت سالم کبد را به بافت های اسکار تبدیل کرذه که به این سبب، پاکسازی خون و صفرا توسط کبد متوقف می شود. شایعترین علل سیروز، مصرف بیش از حد الکل و عفونت مزمن با ویروس هپاتیت C است. اگر بیماری به اندازه کافی شدید شود، ممکن است کشنده باشد. نوعی درمان ژاپنی به اسم Sho-saiko-to وجود دارد که در آن از خواص چتر گندمی استفاده می شود. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی که در دانشکده پزشکی دانشگاه اوزاکا در ژاپن انجام شده است، نشان می دهد که Sho-saiko-to اثر محافظتی بر روی کبد دارد. یک مطالعه نشان داد که این فرمول گیاهی در بیماران مبتلا به سیروز کمک می کند، پیشرفت کارسینوم سلول های کبدی (سرطان کبد) متوقف شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
با خواص گیلاس باربادوس بیشتر آشنا شوید

تقویت عملکرد غده فوق کلیوی: چتر گندمی در ترکیب با لیمو شیرین و جینسنگ به منظور کمک و تحریک عملکرد غده فوق کلیوی استفاده شده است. این امر، برای بیمارانی که سابقه استفاده طولانی مدت از داروهای کورتیکواستروئید را دارند با برای بیماران مبتلا به آدرنال بسیار مفید است. با کمک غدد فوق کلیوی، این گیاه می تواند به هماهنگ سازی بدن و بهبود سطح انرژی با مبارزه با نارسایی این غده کمک کند.

درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی با استفاده از روش های موثر
بیشتر بخوانید

تسکین صرع: یکی دیگر از شگفت انگیزترین و جذابترین یافته ها، پتانسیل چتر گندمی برای کمک به افراد مبتلا به صرع است. صرع اختلالی است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل شده و باعث تشنج می شود. آزمایش های اولیه نشان داده اند که خواص این گیاه ارزشمند، می تواند به بیماران صرعی کمک کند. همچنین خبر خوب اینجاست که این گیاه هیچگونه تداخلی با دیگر دارو های مصرفی ندارد و به همین دلیل شما می توانید با خیال راحت از خواص چتر گندمی استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
انگور فرنگی سیاه و آشنایی با مهمترین خواص و فواید آن

خواص چتر گندمی

مبارزه با سرطان تخمدان: یک تحقیق سال 2015 توسط گروه طب چینی سنتی در بیمارستان عمومی پکن PLA در چین، بررسی خصوصیات ضد سرطان، آپوپتوتیک و آنتی اکسیدانی عصاره ریشه چتر گندمی در برابر سلول های سرطانی تخمدان اپی تلیالی در شرایط آزمایشگاهی پرداخته بود. نتایج نشان داد که این عصاره قادر به به کشتن سلول های سرطانی تخمدان می باشد. خواص ضد سرطان این گیاه به دلیل اختلال ایجاد کردن در متابولیسم سلول های سرطانی است.

درمان افسردگی های ناشی از یائسگی: امروزه بسیاری از افراد برای تسکین اضطراب یا افسردگی از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند. که اکثرشان مهارکننده با بازدارنده انتخابی سروتونین هستند. مصرف این دارو ها همیشه عوارض جانبی دارد، برای همین بهتر است از دارو های طبیعی استفاده کنید. طب سنتی چینی معتقد است که این گیاه یکی از بهترین درمان ها برای افسردگی می باشد. معمولا زنان در دوران یائسگی با عدم تعادل هورمون ها مواجه می شوند که در بیشتر مواد منجر به افسردگی می شود. بیشتر دانشمندان معتقدند که چتر گندمی یکی از بهترین مواد برای تعادل هورمون ها می باشد و از همین رو می توان از آن برای کمک به درمان افسردگی، بهره برد.

تاثیر مزاج بر سردرد میگرنی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان سیروز سرطان تخمدان فواید چتر گندمی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *