Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با تمام خواص آناتو در طب سنتی 

آشنایی با تمام خواص آناتو در طب سنتی

آناتو یکی از عجیب ترین میوه های دنیا است که از درخت achiote به دست می آید. این درخت ها بیشتر در جنگل های بارانی آمازون یافت می شوند که همین موضوع دسترسی به آناتو را کمی دشوار کرده است. در بسیاری از کشور ها به این درخت، گیاه رژ لب نیز گفته می شود. وقتی شما آناتو را که شکلی خرچنگ گونه دارد را باز کنید، هسته های کوچک و قرمز رنگی را مشاهده می کنید. این هسته دارای رنگ قرمز زیبایی هستند که شما می توانید از آن به عنوان رژ لب استفاده کنید. امروزه تحقیقات زیادی بر روی خواص آناتو صورت گرفته است که ما در این مقاله شما را با نتایج آنها آشنا می کنیم.

خواص آناتو

ضد میکروبی

آناتو، به علت آنتی اکسیدان های قوی آن، دارای خواص ضد میکروبی است و می تواند پاتوژن های مختلف و باکتری های بدن را از بین ببرد. همچنین در برابر بیماری های مختلفی که از طریق غذا وارد بدن می شوند، بسیار موثر است. دانشمندان ژاپنی در طی تحقیقات خود متوجه شده اند که عصاره خواص آناتو قادر به از بین بردن 540 گونه مختلف عامل بیماری زا می باشد و از همین رو آناتو ذر صنعت دارو سازی مهم است.

بهبود هضم

سطح بالای فیبر موجود در دانه های آناتو و همچنین برگ های خوراکی گیاه Achiote برای هضم خوب است. خواص آناتو باعث می شود عبور غذا از طریق روده و جذب مواد مغذی بهبود پیدا کند. فیبر همچنین باعث کاهش کلسترول و کنترل دیابت می شود، زیرا می تواند به بهینه سازی سطح انسولین و قند خون کمک کند. امروزه از آناتو در برنامه های غذایی مدیریت دیابت استفاده می شود. پزشکان معتقدند که شما می توانید با مصرف منظم آناتو به عنوان یک میان وعده، احتمال ابتلا به دیابت را تا 70 درصد کاهش دهید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
دانه‌های تاج خروس و آشنایی با فواید درمانی آنها

تقویت استخوانها

اگر می خواهید چگالی معدنی استخوان خود را مکمل کنید و در هنگام کهن سالی قدرت و دوام داشته باشید، بهتر است از آناتو استفاده کنید چرا که مقدار قابل توجهی کلسیم در این میوه وجود دارد. به همین دلیل است که خواص آناتو برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان مفید است.

آشنایی با خواص گل ماهور در طب سنتی
بیشتر بخوانید

جلوگیری از نقایص زایمان

یکی از مهم ترین خواص آناتو جلوگیری از نقص های زایمان می باشد. تحقیقات دانشمندان برزیلی در موسسه سالاوادور اتبا نشان می دهد که در این میوه مقدار قابل توجهی از فولات (اسید فولیک) وجود دارد. فولات دارای خواص بسیار متنوعی است که شاید مهم ترین آنها پیشگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان تازه متولد شده باشد. زنان باردار تشویق می شوند که سطوح اسید فولیک خود را برای جلوگیری از این نوع بیماری ها افزایش دهند. آناتو می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای خانم های باردار باشد.

سلامت چشم

مقدار بالای کاروتینوئید موجود در آناتو، به عنوان آنتی اکسیدان ها در سیستم چشم شما عمل می کند و مانع از ایجاد آب مروارید می شود، در حالی که همچنین دژنراسیون ماکولا  را از بین می برد. دژنراسیون ماکولا شایعترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
همه چیز درباره طب سنتی را بدانید

خواص آناتو

مراقبت از پوست

یکی دیگر از خواص آناتو کمک به سلامت پوست می باشد. در سالیان اخیر گران ترین کرم های پوست از عصاره این گیاه ساخته می شوند. یک کرم 20 گرمی، حاوی عصاره آناتو قیمتی 150 دلاری دارد. توکوتریرنول ها های موجود در این میوه مانند آنتی اکسیدان ها عمل می کنند و از همین رو می توانند سلامت پوست شما را تضمین کنند. اگر شما به دنبال راه حل ضد پیری برای پوست خود هستید، خمیری که از دانه های آناتو ساخته شده است، باعث کاهش نشانه های چین و چروک، لکه های قرمز و سایر نقایص می شود.

خوراکی‌ های سازگار و ناسازگار بلغمی مزاج‌ها
بیشتر بخوانید

ترمیم زخم ها

اگر شما از سوختگی یا زخم بر روی پوست رنج می برید یا این که هر نوع خارش پوستی باعث آزارتان می شود، خمیر دانه آناتتو می تواند به سرعت فرآیند ترمیم را بهبود ببخشد. خواص آناتو  ظاهر زخم را کاهش می دهد، همچنین طبیعت ضد میکروبی طبیعی آن می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند.

تسکین مشکلات معدوی

از آناتو اغلب برای آرام کردن معده ملتهب استفاده می شود. بومی های آمریکای جنوبی از خواص این میوه برای درمان مشکلاتی مانند نفخ، رفلاکس معده و یبوست بهره می برند. خواص ضد التهابی این گیاه، مهم ترین دلیل برای بهبود این شرایط می باشد.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

ترمیم زخم ها سلامت چشم فواید آناتو

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *