Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

چای هلو و تاثیرات آن بر روی سلامت بدن 

چای هلو و تاثیرات آن بر روی سلامت بدن

همان طور که می دانید هلو یکی از نام آشناترین میوه‌های دنیا است که از درختی به اسم Prunus Persica به عمل می‌آید. هلو طعم بسیار لذیذ و شیرینی دارد به طوری که از آن در ساخت شیرین کننده‌های طبیعی استفاده می‌شود. اگر از شما بپرسند چه محصولاتی را می‌توان با این میوه تهیه کرد، احتمالاً جواب می‌دهید: مربا، آبمیوه و نکتار. اما جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین محصولات این میوه که در طب سنتی فواید زیادی دارد، چای هلو می‌باشد. این چای برای اولین بار توسط چینی‌ها ابداع شد و سپس با مرور زمان به دیگر قسمت‌های دنیا منتقل شد. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی چای هلو بیشتر اطلاعات کسب کند، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چای هلو

خواص چای هلو

برای تولید این چای فقط از میوه هلو استفاده نمی‌شود بلکه جالب است بدانید مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده این چای بی نظیر، برگ‌های خشک شده و ساقه درخت هلو می‌باشند. البته می‌توان برای تغییر دادن آن، کمی چای سیاه نیز اضافه کرد. کارشناسان تغذیه باور دارند که در چای هلو مواد مغذی و مفیدی مانند ویتامین A، C، E، K، و ویتامین‌های مختلف B، البته در مقادیر کم، و همچنین پتاسیم، فسفر، منگنز و منیزیم وجود دارد. مهم‌تر از همه، مقادیر زیادی از آنتوسیانین ها و ترکیبات فنلی در چای هلو وجود دارد که بسیاری از مزایای سلامتی را که می‌تواند ارائه دهد، هدایت می‌کند.

تقویت سلامت پوست

پوست وسیع‌ترین اندام شما است که در معرض بیشترین خطرات و آلودگی‌ها قرار دارد و به همین دلیل بهتر است تا جای ممکن با استفاده از توصیه‌های مناسب و مواد طبیعی، از این عضو بدن محافظت کنید. مصرف چای هلو چه به صورت خوراکی و چه موضعی، این توانایی را دارد تا با استفاده از ویژگی‌های آنتی اکسیدانی خود، از پیر شدن سلول‌های پوستی شما جلوگیری کرده و در نتیجه پیری زودرس را به تأخیر بیندازد. علاوه بر این، میزان ویتامین C موجود در آن نیز در ساخت کلاژن، که یک بخش اصلی در سلامت پوست است، نقش دارد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی خواص بی نظیر روغن زیره سبز

تقویت دستگاه ایمنی بدن

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که بر روی ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد، تعداد گلبول‌های سفید است. همان طور که می دانید این گلبول‌ها در جست و جوی میکروب‌ها و عوامل بیماری زا هستند و آنها را از بین می‌برند. جالب است بدانید که ویتامین C در ساخت این گلبول‌ها تأثیر دارد و به همین دلیل مصرفش می‌تواند سیستم دفاعی بدن شما را تقویت کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در این چای نیز با خنثی کردن تأثیر رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب‌های استرس اکسیداتیو، به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند.

بررسی لیست خواص بی‌نظیر موز سبز بر روی بدن
بیشتر بخوانید

بهبود سلامت قلب

چای هلو

یکی دیگر از اندام‌های بدن که می‌توان با مصرف این چای سلامتش را تقویت کرد، قلب می‌باشد. در این چای عناصر مختلفی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها پتاسیم است. این عنصر می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. فشار خون بالا از جمله بیماری‌های خطرناک قلبی است که در بسیاری از موارد می‌تواند منجر به مرگ شود. پتاسیم این توانایی را دارد که رگ‌های خونی را گشاد کند. این بدان معنی است که خون با فشار کمتری از رگ‌ها منتقل شده و در نتیجه سلامت قلب تضمین می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص جعفری فرنگی، تقویت دستگاه ایمنی و کاهش کلسترول

سلامت استخوان و دندان

از دیگر عنصرهای موجود در این نوشیدنی می‌توان به کلسیم اشاره کرد. در سال‌های اخیر دانشمندان ثابت کرده‌اند که دندان‌ها و استخوان برای استحکام و سلامت خود به این عنصر نیاز دارند. کلسیم در ساخت مینای دندان نقش دارد و در استخوان‌ها نیز می‌تواند احتمال ابتلا به مشکلاتی مانند پوکی استخوان را کاهش بدهد. متأسفانه آمارها نشان می‌دهند که این بیماری در قرن بیست و یکم در حال شایع شدن است به طوری که از هر 5 نفر، دو نفر به آن مبتلا می‌شوند.

کاهش وزن

اگر شما هم از اضافه وزن خود رنج می‌برید و دوست ندارید برای خلاص شدن آن از مواد شیمیایی و قرص‌های لاغری استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم مصرف این نوشیدنی را در دستور کار خود قرار دهید. در سال 2008 دانشمندی سوئدی به اسم استیون لارنسون، در طی تحقیقات خود متوجه شد در چای هلو ترکیباتی وجود دارد که می‌توانند به صورت موثری میزان متابولیسم بدن را افزایش بدهند. این موضوع باعث می‌شود تا چربی سوزی با سرعت بیشتری در بدن شما انجام شده و در نتیجه وزن بیشتری از دست بدهید.

هر آنچه باید از خواص درمانی میوه معجزه بدانید
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص میوه ها سلامت قلب کاهش وزن ویژه آسان طب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *