Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

هر آنچه باید از خواص دانگ کوای بدانیم 

هر آنچه باید از خواص دانگ کوای بدانیم

ممکن است شما تا به حال چیزی در مورد دانگ کوای نشنیده باشید ولی این گیاه مدت ها است که به عنوان یک داروی طبی استفاده می شود. در واقع خواص دانگ کوای هزاران سال است که در طب سنتی چین شناخته شده است. این داروی گیاهی دارای لیست طولانی از مزایای سلامتی، از بهبود سلامت استخوان ها تا کاهش علائم یائسگی است. مطالعات نشان می دهد که این گیاه می تواند باعث کاهش افسردگی، کاهش سطح قند خون، کاهش التهاب و افزایش سلامت قلب شما شود. برای اکثر مردم دسترسی به این گیاه کمی سخت است، اما خوشبختانه خواص دانگ کوای به صورت قرص، شربت و عصاره ها وجود دارد.

خواص دانگ کوای

دانگ کوای چیست؟

دانگ کوای یا Angelica sinensis که در جوامع پیشرفته تر با نام جینسنگ زنانه نیز شناخته می شود، یک گیاه دارویی از خانواده Apiaceae می باشد. از دیگر اعضای این خانواده گیاه می توان به جعفری، هویج، کرفس و گشنیز اشاره کرد. دانگ کوای در دماهای خنک تر رشد می کند و معمولا در مناطق کوهستانی چین، ژاپن و کره یافت می شود. این گیاه برای قرن ها یک ماده اولیه در طب چینی بوده است و از لحاظ تاریخی برای از بین بردن افسردگی و درمان یبوست استفاده می شده است. امروزه اغلب برای کمک به تراز هورمون ها و کاهش علائم یائسگی کاربرد دارد.

خواص دانگ کوای

خواص دانگ کوای

تقویت استخوانها: پوکی استخوان یک بیماری است با ضعف و شکنندگی استخوانی تعریف می شود و خطر ابتلا به شکاف و شکستگی را افزایش می دهد. هرچند این شرایط می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد، اما زنان مسن در معرض بیشترین خطر هستند. این به این دلیل است که یائسگی سبب کاهش میزان استروژن، که هورمون مهمی برای تنظیم استخوان سازی و تجزیه سلول های استخوان است، می شود. علاوه بر درمان برخی از علائم آشکار یائسگی، مانند بد خلفی، خواص دانگ کوای می تواند جلوی از دست رفتن قدرت استخوان ها را نیز بگیرد. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که خواص دانگ کوای با تقویت استخوان ها می تواند مانع از پوکی استخوان شود. یک مطالعه دیگر نشان داد که درمان پوکی استخوان با عصاره دانگ کوای، میزان تولید سلول های استخوانی را افزایش می دهد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی مهم ترین خواص توت مار در طب سنتی

کاهش قند خون: قند خون بالا می تواند منجر به نشانه هایی از قبیل ادرار مکرر، تمرکز مشکل، افزایش تشنگی و کاهش وزن شود. مطالعات نشان داده اند که دانگ کوای دارای یک اثر کاهش قند خون است و می تواند به کنترل سطح قند خون طبیعی برای جلوگیری از عوارض جانبی ناشی از آن کمک کند. تحقیقاتی که در مجله Food & Function منتشر شد، نشان می دهد که تزریق عصاره دانگ کوای به موش ها باعث شده است سطح قند خون و مقاومت به انسولین کاهش پیدا کند. انسولین یک هورمون مسئول حمل و نقل قند از طریق جریان خون به سلول است. هنگامی که سطح انسولین برای مدت طولانی افزایش یابد، می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود. این امر باعث می شود بدن شما به طور طبیعی به انسولین پاسخ ندهد و قند خون افزایش پیدا کند.

خواص دانه های چیا ، حفظ سلامت قلب و کنترل دیابت
بیشتر بخوانید

خواص دانگ کوای

ارتقا سلامت قلب: بیماری قلبی عامل اصلی مرگ در ایالات متحده است. بیماری های قلبی عروقی شایع ترین نوع بیماری قلبی است و معمولا با ایجاد پلاک و کلسترول در شریان ها ایجاد می شود و باعث می شود آنها تنگ و سخت شوند. کاهش میزان کلسترول شما یک راه موثر برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حمایت از سلامت قلب است. یک مطالعه ی حیوانی نشان داد که خواص دانگ کوای می تواند کلسترول تام و تری گلیسیرید را کاهش داد. مطالعه دیگری نشان داد که ترکیب این گیاه با هوانگ کی ( گیاه دارویی دیگر ) می تواند سطح کلسترول و LDL را کاهش بدهد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
چگونه از خواص فندق افسونگر برای سلامت پوست استفاده کنیم؟

کاهش التهاب: در زمان آسیب یا عفونت، بدن شما اغلب پاسخ ایمنی را برای کمک به مبارزه با ارگانیسم های خارجی آغاز می کند. التهاب بخشی از این واکنش طبیعی ایمنی است. با این حال، التهاب مزمن در ریشه بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، دیابت و سرطان وجود دارد. برخی مطالعات کشف کرده اند که دانگ کوای دارای خواص قدرتمند است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد. یک آزمایش بالینی منتشر شده در  مورد التهاب نشان داد که خواص دانگ کوای به طور موثر سطح چندین نشانگر التهابی را کاهش می دهد.

کاهش علائم یائسگی: یائسگی کاهش طبیعی در مقدار هورمون تولید شده توسط تخمدان ها به عنوان سن زنان است. این دوره معمولا در اواخر 40 یا 50 سالگی مشاهده می شود. عوارض جانبی یائسگی می تواند شامل گرگرفتگی، عرق شبانه، ریزش مو، تغییرات خلق و افزایش خطر پوکی استخوان باشد. برای تسکین این علائم، بسیاری از زنان از درمان جایگزینی هورمون ها استفاده می کنند، نوعی از درمان که هورمون های مشابه را توسط مصرف قرص های ضد بارداری فراهم می کند. با این حال، این داروها می توانند با مجموعه ای از عوارض جانبی و خطرات آنها همراه باشد. دانگ کوای یک تاریخ طولانی را به عنوان یک جایگزین طبیعی برای کمک به کاهش نشانه های یائسگی دارد. طبق یک مطالعه ایتالیایی، دانگ کوای می تواند یک اثر استروژنی داشته باشد و ممکن است بتواند به تنظیم هورمون ها کمک کند و علائم یائسگی را بدون استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی کاهش دهد.

چای دارجیلینگ و ویژگی‌های درمانی آن
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید دانگ کوای کاهش علائم یائسگی کاهش قند خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *