Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

طب فشاری در فلسفه ی پزشکی چینی 

طب فشاری در فلسفه ی پزشکی چینی

طب فشاری یک مبحث از طب سنتی چین است که برای تسکین درد و بهبود بیماری ها بسیار استفاده می شود. در طب فشاری برای هر درد نقطه ای از بدن را فشار می دهند و مشکل بهبود می یابد. در این مقاله از آسان طب به طب فشاری خواهیم پرداخت.

طب فشاری
طب فشاری

طب فشاری در درمان سنتی چین

درمان سنتی چین (شناخت مریدینها، تحریک، شیوه درمان و…) پایه و اساسی موفقیت در طب فشاری است. افراد وقتی می توانند ماساژ فشاردرمانی را خودشان انجام دهند، که فقط تحت هدایت درست دکتر متخصصی ماساژ چینی یا ماساژور را متوجه این موضوع می کند که تشخیصی بیماری و ماساژ به دست پزشک متخصصی امکانپذیر است.

پس طب فشاری نوعی تکنیک چینیها برای درمان است، که پایه و وسیله ماساژ و فشار ناحیه معین و از قبلی تعیین شدہ در بدترین (نقاط طب سوزنی که همچون رادار برای بدن عمل می کنند) و خشی های جزئی (مریدین ها که مانند کانال آبرسانی کار سیستمهای مهم بدن، رگهای خونی، مسیر لنف، عصب، رشته عضلات خشبی را کنترل می کنند)، می توان بین یین و یانگ (برای مثال سمپاتیک، پاراسمپاتیک، تنفس، بازدم، اساس و مبداً مردانه و زنانه و…) تعادلی و توازن برقرار کرد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با فواید بی‌نظیر آلوی کاکادو در طب سنتی
طب فشاری
طب فشاری

سه روش طب فشاری

۱. طب فشاری به منزله وسیله ای برای تقویت و جلوگیری از بیماری.

2. طب فشاری به مثابه خود یاری. به گفته پزشکی آلمانی: «هیچ کس نمی تواند مشکلات جسمی و نگرانی های زندگی اش را برای مدت طولانی به دیگران انتقال بدهد. همچنین پزشکان لایق همیشه فکر کمک به بیماران هستند. براساسی نوع و سختی بیماری سهم پزشک در تسکین و کمک به درمان بیمار می تواند متغیر باشد.»

خواص نعنا بیابانی ، کاهش تب و جلوگیری از تهوع و استفراغ
بیشتر بخوانید

او درباره خوددرمانی می نویسد: « خوددرمانی به این معنی نیست که هر کسی با آن بهبود مییابد. خود شخصی، باید بکوشد برای معالجه بیماری یک ارگان بدن درباره آن عضو و بیماری اطلاعات پزشکی کسب کند.»

3-طب فشاری در نقش استاد کار. گروه اتریشی برای ماساژ چینی، (به سرپرستی دکتر الکساندر منگ) از ده ها سال قبل با 9 پزشکان و استادان حمام های طبی ماساژهای درجه یک، ماساژ چینی و طبفشاری را تعلیم میدهند. در این کتاب افراد ناوارد هم می توانند اطلاعاتی درباره طب فشاری قدیمی به دست آورند. برای دردهای کهنه حدود ده تا بیست جلسه لازم است و این فقط براساس نتایج تحقیقی پزشکی امکان پذیر است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
تاثیرات مثبت استفاده از روغن گل جعفری
طب فشاری
طب فشاری

چینی ها به تفکر ذیل قوت میدهند: پوست و عضلات در مقابل نفوذ شرایط بیرونی پوست اولین دیوار است. به هنگام ماساژ، خون بهتر به پوست، ماهیچهها و بافت همبند می رسد. براساس نظر پزشکی غربی این یعنی افزایش قدرت دفاعی بدن . یک گردش خون خوب در میان ارگان ها، که از قرار معلوم معنی اش مقاومت پذیری بدن است.

براساسی فلسفه چینیها، مفاصل مرزها و موانع را میسازند و به منزله مکانهای کنترل گردش انرژی و خون در مریدین ها هستند. اگر در حوزه یک مریدین و گردش خون مانعی وجود داشته باشد، در محلی باعث ایجاد درد می شود. سرما و رطوبت می تواند در حکم دلایلی دیگر برای این گونه موانع باشد.

به همین علت مفاصل و دیگر وابسته های آن (مفاصل را ماهیچه ها، زردپی ها، کپسول مفاصل و به ویژه پوست محافظت میکند) در ماساژ چینی، برای رفع درد جایگاه مهمی دارند.

3/5 ( 1 نظر )
برچسب ها

درمان سنتی چین طب چینی طب سنتی چین ماساژ درمانی

مزاج شناسی خلق و خو
بیشتر بخوانید

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *