Subscribe Now
Trending News

مقالات

گوارش، کبد و صفرا

سرطان مقعد : علائم و عوارض 

سرطان مقعد : علائم و عوارض

[ad_1]

برخی از علائم و نشانه‌های سرطان مقعد غیراختصاصی هستند و مشابه سایر بیماری‌های کمتر جدی هستند. به همین دلیل، مهم است که علائم مربوط به مقعد و/یا تغییرات در حرکات روده توسط پزشک بررسی شود.

سرطان مقعد در مقایسه با سایر انواع سرطان نادر است. تخمین زده می شود که 0.2 درصد از افراد در طول زندگی خود به سرطان مقعد مبتلا می شوند. با این حال، این نرخ هر سال حدود 2 درصد افزایش یافته است.

مقعد در انتهای دستگاه گوارش قرار دارد. این مجموعه ای از عضلات است که یک حلقه را تشکیل می دهند و حدود 4 تا 5 سانتی متر (حدود 1.5 تا 2 اینچ) است. دهانه ای است که مدفوع (مدفوع) از بدن خارج می شود.

درباره علائمی که ممکن است در سرطان مقعد رخ دهد و اینکه چرا برخی از گروه ها در معرض خطر بیشتری هستند، بیشتر بدانید.

علائم مکرر

علائم متعددی برای سرطان مقعد وجود دارد. برخی از آنها ممکن است زودتر از سایرین در سیر بیماری رخ دهند. علائم ممکن است به محل دقیق سرطان و اینکه آیا تومور شروع به رشد کرده است، بستگی دارد. همچنین درست است که در حدود 20 درصد موارد سرطان مقعد، هیچ علامتی وجود ندارد.

بسیاری از علائم سرطان مقعد شبیه به سایر بیماری ها هستند، بنابراین مهم است که تصور نکنید که علائم روده ناشی از یک مشکل کمتر جدی است. به عنوان مثال، هموروئید بسیار شایع است و همچنین می تواند باعث خونریزی مقعدی و توده در داخل یا اطراف مقعد شود.

با این حال، فقط یک پزشک می تواند به این ناحیه نگاه کند و علت خونریزی یا برآمدگی را بیابد. ممکن است لازم باشد یک معاینه دیجیتالی رکتوم انجام شود، جایی که یک انگشت دستکش در داخل مقعد قرار می گیرد تا پزشک تشخیص دهد.

همچنین ممکن است از تست پاپ اسمیر مقعدی برای تایید یا رد سرطان مقعد استفاده شود. به همین دلیل است که علائم جدید در ناحیه مقعد یا با حرکات روده باید با پزشک مشورت شود.

۹ علامت بیماری های گوارشی ، شکمی
بیشتر بخوانید

برخی از شایع ترین علائم سرطان مقعد عبارتند از:

  • درد شکم، نفخ، یا گرفتگی
  • خونریزی از رکتوم
  • خون روی دستمال توالت بعد از اجابت مزاج
  • برآمدگی یا برآمدگی (یک توده) در ناحیه مقعد
  • درد در ناحیه مقعد

سایر علائم سرطان مقعد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • احساس پری در ناحیه مقعد
  • تغییرات در حرکات روده
  • ترشح مایعات دیگر از مقعد
  • خارش در داخل یا اطراف راست روده
  • از دست دادن کنترل روده (بی اختیاری)
  • مدفوع باریک
  • غدد لنفاوی متورم در کشاله ران یا ناحیه مقعد

علائم سرطان مقعد

علائم نادر

سرطان مقعد ممکن است علائم دیگری ایجاد کند که کمتر شایع هستند. برخی از علائم کمتر شایعی که گزارش شده اند عبارتند از:را

  • تب
  • کاهش وزن ناخواسته

عوارض / نشانه های زیر گروه

سرطان مقعد یکی از نادرترین انواع سرطان است. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که گروه های خاصی از افراد ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان مقعد باشند. برخی از افراد نیز در معرض خطر بالاتری هستند که در مراحل بعدی بیماری تشخیص داده شوند و پیش آگهی کلی بدتری داشته باشند.

به همین دلیل، کسانی که ممکن است در معرض خطر بیشتری باشند باید سرطان مقعد را با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در میان بگذارند. ممکن است آستانه پایین تری برای گزارش علائمی وجود داشته باشد که ممکن است مربوط به سرطان مقعد و مراجعه به پزشک برای معاینه فیزیکی باشد.

وضعیت HIV مثبت

افرادی که مبتلا به HIV تشخیص داده شده اند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به انواع خاصی از سرطان هستند. سرطان مقعد در افرادی که HIV مثبت هستند شایع تر است و این میزان در ایالات متحده افزایش یافته است.را.

نژاد و جنسیت

به طور کلی، با در نظر گرفتن همه نژادها، سرطان مقعد در زنان کمی بیشتر از مردان رخ می دهد. با این حال، زنان سفیدپوست، زنان غیر اسپانیایی و مردان سیاه‌پوست همگی دارای میزان سرطان مقعد هستند که بالاتر از نرخی است که افراد از هر نژاد و جنس را شامل می‌شود.را.

وضعیت اجتماعی و اقتصادی

تشخیص و درمان سرطان مقعد ارتباط تنگاتنگی با وضعیت اجتماعی و اقتصادی دارد. خاطرنشان شده است که وضعیت بیمه، نژاد، درآمد، شغل و وضعیت شراکت از عوامل مهم در تشخیص به موقع و درمان موثر هستند.

تشخیص پانکراتیت حاد
بیشتر بخوانید

یک مطالعه اشاره کرد که بیمارانی که Medicaid داشتند، در مقایسه با بیماران دارای بیمه خصوصی، نتایج ضعیف‌تری از جمله عود و مرگ و میر بیشتر داشتند. علاوه بر این، بیماران اقلیت های نژادی و قومی نیز در مقایسه با بیماران در اکثریت نژادی زمان کمتری برای عود و مرگ و میر بالاتری داشتند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

در ابتدا، علائم سرطان مقعد ممکن است نگران کننده به نظر نرسد. برای برخی، ممکن است اصلاً هیچ علامتی وجود نداشته باشد. با این حال، تشخیص زودهنگام سرطان مقعد بسیار مهم است. هر چه زودتر تشخیص داده شود، شانس بیشتری برای داشتن یک نتیجه خوب وجود دارد.

داشتن علائم و نشانه هایی که حاکی از وجود مشکل در ناحیه مقعد است دلیلی برای مراجعه به پزشک است. این شامل خونریزی از رکتوم یا خون روی دستمال توالت پس از پاک کردن، درد شکم، و تغییر در دفعات و قوام حرکات روده است.

برای برخی از گروه ها، غربالگری سرطان مقعد ممکن است توصیه شود. آزمایش های غربالگری حتی زمانی که هیچ علامتی وجود ندارد، انجام می شود، به خصوص برای فردی که خطر ابتلا به این نوع سرطان را افزایش می دهد. مطالعه کافی برای ارائه یک توصیه گسترده برای غربالگری سرطان مقعد انجام نشده است.

این نوع سرطان نادر است و به همین دلیل برخی از جنبه ها مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این حال، برخی از کارشناسان ممکن است غربالگری را هر سال یا هر دو یا سه سال یکبار برای بیمارانی که در معرض خطر هستند توصیه کنند.

اختلال بلع در نوزادان
بیشتر بخوانید

گروه هایی که ممکن است از نظر سرطان مقعد غربالگری شوند ممکن است عبارتند از:

برخی از متخصصان همچنین غربالگری را برای افراد دارای سابقه زگیل مقعدی و زنان بالای 45 سال که HPV-16 مثبت دارند، توصیه می کنند.

سخن پایانی

یکی از مشکلات رایج در تشخیص سرطان مقعد، تاخیر در جستجوی مراقبت است. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد.

اولین و واضح‌ترین مورد این است که علائم مربوط به هضم و روده ما به سختی قابل بحث است. برخی از افراد از صحبت در مورد مشکلات حمام، حتی با متخصصان مراقبت های بهداشتی، خجالت می کشند. همچنین ممکن است در برخی فرهنگ ها انگی در مورد هضم وجود داشته باشد که تشخیص را دشوارتر می کند.

با این حال، مانند سایر سرطان‌ها، تشخیص زودهنگام سرطان مقعد برای داشتن نتیجه بهتر مهم است. سرطان مقعد نیز ممکن است در شرایط اضطراری بیشتر از انواع دیگر سرطان ها یافت شود. این امر در میان بیماران مسن تر و در گروه های اجتماعی و اقتصادی خاص شایع تر است.

معکوس کردن این روند به معنای کمک به مردم، به ویژه آنهایی که در گروه هایی که در معرض خطر بیشتری هستند و در واقع ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، کمک می کند تا با توجه به سلامت دستگاه گوارش راحت تر شوند.

[ad_2]

منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *