Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

ساپادیل ، مبارزه با انگل‌ها و جلوگیری از سرطان‌ها 

ساپادیل ، مبارزه با انگل‌ها و جلوگیری از سرطان‌ها

ساپادیل که در بعضی از منابع به آن واناونا نیز گفته می‌شود، نام گونه‌ای درخت بومی مکزیک است که میوه‌ای به همین نام دارد. کشورهای حوضه دریای کارائیب، کلمبیا و اکوادور از جمله دیگر مناطقی هستند که شما می‌توانید در آنها این میوه را مشاهده کنید. این درختان بسیار حساس هستند و به همین دلیل نمی‌توان آنها را در هر جایی پرورش داد. این موضوع باعث شده تا منابع ساپادیل محدود، و قیمتش بالا باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این میوه، طعم خاصش می‌باشد. مزه این میوه مانند مزه توت فرنگی و آناناس است که به آن طعم لیمو ترش افزوده شده‌ باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این میوه آشنا کنیم.

ساپادیل

خواص ساپادیل

این میوه سرشاز از مواد مغذی است و از همین رو می‌تواند بر روی جنبه‌های مختلفی از سلامتی تاثیر بگذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش غذایی این ماده، از میوه‌هایی نظری موز، سیب، آناناس و گلابی نیز بیشتر است. شاید یکی از عمده دلایلی که باعث شده این میوه چندان در دنیا شناخته شده نباشد، منابع محدود آن باشد. اما در سال‌های اخیر در کشورهای آسیای جنوب شرفی توانسته‌اند تا با استفاده از شرایط گلخانه‌ای، این میوه را پرورش دهند که می‌تواند خبر بسیار خوب و امیدوار کننده‌ای باشد.

مبارزه با انگل‌ها

یکی از مهم‌ترین استفاده‌هایی که از این میوه صورت می‌گیرد، درمان و کنترل بیماری‌های انگلی می‌باشد. این ویژگی برای سال‌ها توسط دریانوردان دریای کارائیب استفاده می شده است. بیماری‌های انگلی در قرون گذشته از جمله دلایل مرگ و میر در جوامع محسوب می شدند و از همین رو پیدا کردن ماده‌ای که خاصیت ضد انگلی داشته باشد، امز بسیار حیاتی بوده است. شما می‌توانید از این خاصیت ساپادیل به صورت موضعی و خوراکی استفاده کنید. امروزه یکی از رایج‌ترین درمان‌ها برای بیماری پای ورزشکار و قارچ بین انگشتی، کرم‌های حاوی ساپادیل می‌باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آب تره ، بهبود سلامت قلبی عروقی و بهبود سلامت استخوان

ویژگی‌های ضد‌التهابی

یکی از مهم‌ترین بیماری‌های التهابی که این روزها در حال افزایش است، آرتریت می‌باشد. آمارها نشان می‌دهد که 60 درصد افراد در سالمندی آتریت را تجربه می‌کنند. متاسفانه هنوز درمان قطعی برای این بیماری یافت نشده است به همین دلیل بهترین کار این است که احتمال ابتلا به چنین بیماری‌هایی را کاهش بدهیم. دکتر استیون برندج اعتقاد دارد که استفاده از رژیم‌های غذایی ضد التهابی بهترین راهکار برای جلوگیری از آرتریت است. از جمله چنین مواد غذایی می توان به ساپادیل اشاره کرد. ترکیبات ضد التهابی موجود در این میوه علاوه بر آرتریت برای درمان نقرس و بهبود زخم‌های التهابی نیز مفید است.

چرا باید از چای موز استفاده کنیم؟
بیشتر بخوانید

درمان بی‌خوابی

با پیشرفت تکنولوژی و رایج شدن شهرنشینی، مشکلات زیادی افزایش پیدا کردند. یکی از این مشکلات اختلالات خواب است. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که نداشتن خواب کافی می‌تواند بر روی بسیاری از جنبه‌های سلامتی تاثیر بگذارد. بر اساس آمارهایی که در سال 2015 توسط گروه تحقیقاتی BigDream منتشر شد، بیش از 65 درصد آمریکایی ها از بی‌خوابی رنج می‌برند. متاسفانه بیشتر این افراد برای درمان بی‌خوابی خود از قرص‌های آرام بخش استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید استفاده از چنین قرص‌هایی عوارض جانبی خطرناکی دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای غلبه بر بی‌خوابی مصرف مواد طبیعی است. مواد موجود در این میوه می‌توانند به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک کنند. این موضوع می‌تواند برای شما خوابی راحت و سنگین به ارمغان بیاورد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
مصرف میوه پاپایا چه تاثیراتی بر روی بدن دارد؟

ساپادیل

جلوگیری از سرطان

از دیگر فواید این میوه می‌توان به داشتن ویژگی‌های آنتی اکسیدانی اشاره کرد که ناشی از موادی مانند استئولوگین‌ها، کینولون‌ها و آلکالوئیدها است. این مواد به طور مستقیم با پیشگیری از سرطان و کاهش اندازه تومور ارتباط دارند. تحقیقات گسترده ای بر روی ترکیبات ارگانیک این میوه انجام شده است و نتایج نشان می‌دهد که این مواد می‌توانند به صورت موثری به جلوگیری از سرطان کمک کنند. آنتی اکسیدان‌ها مهم‌ترین عامل برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌باشند چرا که می‌توانند از اکسیده شدن سلول‌های سالم جلوگیری کنند.

تقویت قدرت ایمنی بدن

حفاظت سیستم ایمنی یکی از مهم‌ترین اجزای رژیم غذایی سالم و سالمتی است. اضافه کردن این میوه، چه به صورت دسر، نوشیدنی یا خام، می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. بررسی‌ها حاکی از این است که ساپادیل غنی از ویتامین C می باشد. این موضوع می‌تواند باعث تقویت قدرت ایمنی بدن شود چرا که این ویتامین تولید گلبول‌های سفید را تحریک می‌کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی این میوه به خنثی سازی رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

معرفی خواص بی‌نظیر روغن شاهدانه بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص میوه ها درمان بیماری کاهش استرس

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *