Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص کلم کیل ، کاهش فشار خون و بهبود هضم 

خواص کلم کیل ، کاهش فشار خون و بهبود هضم

کلم ها یکی از مهم ترین سبزیجات مصرفی هستند که جایگاه ویژه ای در سبد غذایی ما دارند. شاید مهم ترین اعضای این خانواده، بروکلی، گل کلم و کرفس باشد. کمتر کسی در مورد کلم کیل اطلاع دارد اما این گیاه از تظر ارزشی غذایی، مهم ترین عضو خانواده کلم ها می باشد. از مهم ترین کشور های صادر کننده کلم کیل می توان به آمریکا و برزیل اشاره کرد. با این حال این گیاه در بیشتر کشور های دنیا کاشت می شود. کیل از جمله گیاهان مقاوم است به طوری که حتی می توان آن را در زمستان نیز پرورش داد. با ما همراه باشید تا با خواص کلم کیل آشنا شوید.

خواص کلم کیل

سلامت پوست

از مهم ترین خواص کلم کیل می توان به حفظ سلامت پوست اشاره کرد. پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن، معمولا در خطر بیشترین آلودگی ها قرار دارد و از همین رو حفظ سلامتی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مطالعات نشان می دهد که کلم کیل سرشاز از آنتی اکسیدان هایی به اسم لوتئین و زاکسنتین است. این مواد می توانند بر روی پوست تاثیر داشته باشند. این آنتی اکسیدان ها ها قادر به خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن و کاهش سطوح استرس اکسیداتیو، از جمله روی پوست می باشند. این خاصیت کلم کیل با کاهش چین و چروک و نقاط سن و همچنین ضایعات و زخم، باعث می شود نا شما جوانتر به نظر برسید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم‌ترین خواص چای اسمانتوس در طب سنتی

کاهش وزن

درست مانند دیگر اعصای خانواده کلم ها، کیل نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند. با مصرف تنها یک فنجان از این ماده شما می توانید افزایش قابل توجهی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها بدون به خطر انداختن اهداف کالری خود را دریافت کنید. اگر شما با کاهش وزن مبارزه می کنید، کلم می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و روند چربی سوزی را سرعت بخشد. از آن گذشته گیاهان سبز برگ سرشار از فیبر هستند. فیبر ها نه تنها به گوارش کمک می کنند، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش می دهند.

روش هایی برای درمان آبسه دندان در طب سنتی
بیشتر بخوانید

کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک بیماری مزمن و خطرناک است که می تواند منجر به سکته قلبی و حتی مرگ شود. متاسفانه این بیماری هیچگونه نشانه ای ندارد و از همین رو دانشمندان بدان قاتل خاموش می گویند. تحقیقات نشان می دهد که در کلم کیل مقدار قابل توجه ای پتاسیم وجود دارد. پتاسیم به عنوان یک وازودیلاتور قادر به کاهش تنش در رگ ها و عروق خونی است که فشار خون را پایین آورده و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

بهبود هضم

مشکلات گوارشی این روز ها به دلیل استفاده از مواد غذایی ناسالم در حال افزایش هستند. استفاده از خوردنی های طبیعی مانند کلم کیل می تواند به صورت چشمگیری این بیماری های گوارشی را کاهش دهد. اگر شما یبوست دارید، محتوای بالای فیبر این گیاه می تواند به تسهیل حرکت مدفوع در لوله های گوارشی کمک کند. اگر از نفخ رنج می برید، خواص کلم کیل باعث کاهش گاز می شوند. مصرف کیل می تواند حرکات روده زا نیز تنظیم کند که این کار موجب بهبود فرایند گوارش می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
معرفی خواص ترخون بر روی سلامت

خواص کلم کیل

خواص کلم کیل و کاهش التهاب

طبیعت ضد التهابی کلم کیل برگرفته از سطح بالایی از ویتامین K و اسیدهای چرب امگا 3 است. التهاب ریشه در ابتلا به بسیاری از بیماری ها دارد و از همین رو مصرف غذاهای ضد التهابی می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد. یکی از مهم ترین بیماری هایی که می توان با استفاده از خواص کلم کیل درمان کرد آرتریت است. آرتیت شایع ترین مشکل مفصلی است که بیش از 50 درصد سالمندان آن را تجربه می کنند. شما می توانید با مصرف این گیاه علائم آرتریت را به شدت کاهش بدهید.

نجم آبی ، بهبود فعالیت متابلویک و تقویت سلامت استخوان
بیشتر بخوانید

جلوگیری از مشکلات قلبی

کلم کیل یکی از موادی است که می تواند باعث حفظ سلامت قلب شما شود. این گیاه به دلیل داشتن اسید چرب امگا 3، مانند اسید آلفا لینولنیک می تواند باعث کاهش سطح کلسترول بد LDL شده و به همین طریق سطح کلسترول خوب HDL را افزایش دهد. این امر نقش مهمی بر روی کارکرد قلب دارد چرا که کاهش کلسترول بد با کاهش رسوب پلاک در شریان ها همراه است. این موضوع می تواند احتمال ابتلا به مشکلاتی مانند سکته قلبی را پایین بیاورد.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

بهبود هضم فواید کلم کیل کاهش التهاب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *