Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص کامفری ، کاهش درد و جلوگیری از سرطان 

خواص کامفری ، کاهش درد و جلوگیری از سرطان

کامفری نام یک گونه وسیع گیاهی به اسم Symphytum است. کامفری که یک گیاه گلدار چند ساله می باشد، بیشتر در کشور های اروپای شمالی یافت می شود. معمولا گل های این گیاه رنگ های متفاوتی مانند بنفش و سفید دارند. برای استفاده از خواص کامفری باید بسیار محتاط بود چرا که بعضی از گونه های این گیاه به شدت سمی هستند و اگر در دوز مجاز مصرف نشوند، حتی می توانند باعث مرگ شوند. به همین دلیل است که بیشتر متخصصان طب گیاهی توصیه می کنند تنها به صورت موضعی از خواص کامفری استفاده کنید. 

خواص کامفری

درمان زخم ها

کامفری یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که وایکینگ ها از آن برای درمان زخم های خود استفاده می کردند. وقتی شما از این گیاه به صورت موضعی بر روی پوست خود استفاده کنید، می تواند از شر راش ها و التهابات خلاص شوید. مقدار بالای آنتی اکسیدان ها، و همچنین ویتامین C، در این گیاه، آن را به یک پماد عالی برای سرعت بخشیدن به درمان زخم ها تبدیل کرده است. آنتی اکسیدان ها باعث جلوگیری از مرگ سلولی شده و مواد خارجی را حذف می کنند و این در حالی است که ویتامین C در تولید کلاژن که یک ماده اساسی در بهبود بافت ها است، نقش دارد.

کاهش درد

اگر از هر گونه درد مزمن در بدن خود رنج می برید یا اینکه دوران نقاهت بعد از عمل جراحی را سپری می کنید، استفاده از نرم کننده ها و لوسیون های کامفری در این مناطق به سرعت می تواند درد را کاهش دهد. این گیاه می تواند به شما در انعقاد خون کمک کند. جالب است بدانید که سربازان رومی، همیشه در توشه خود مقداری عصاره کامفری داشتند تا از آن برای کاهش درد و توقف خونریزی استفاده کنند. این ویژگی های کامفری به دلیل ترکیبات ارگانیک و آنتی اکسیدان ها می باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان زگیل در طب سنتی با روش های ساده و مفید

فعالیت ضد التهابی

این گیاه یکی از قوی ترین ضد التهاب ها محسوب می شود. تحقیقات جامعی که در سال 2010 در دانشگاه پزشکی ناکامورا، در ژاپن انجام شد نشان می دهد که در کامفری موادی مانند ساپونین و تانن وجود دارد که مسئول خواص ضد التهابی این گیاه هستند. اگر از آرتروز، نقرس یا سایر اختلالات التهابی رنج می برید، استفاده از خواص کامفری می تواند بسیار مفید باشد. شما می توانید به راحتی کرم ها و لوسیون های حاوی این گیاه را از داروخانه ها تهیه کنید. همین خواص ضد التهابی باعث شده است تا کشاورزان زیادی اقدام به کاشت کامفری کرده و آن را به شرکت های داروسازی بفروشند.

خواص ترب کوهی و تاثیراتش بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

پیشگیری از سرطان

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این گیاه سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است و این بدان معنی می باشد که کامفری می تواند به شما در پیشگیری از سرطان کمک کند. پوست ما، به عنوان وسیبع ترین اندام خارجی، در معرض بیشترین خطر قرار دارد، اشعه نور خورشید یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به سرطان پوست می باشد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد، مواد خطرناک متابولیسم سلولی را دنبال کرده و آنها را از سیستم حذف می کنند و مانع از ایجاد مرگ سلولی و تشکیل بافت های سرطانی می شوند. در سال های اخیر آزمایشات زیادی بر روی این گیاه صورت گرفته است و دانشمندان امید دارند تا از عصاره این گیاه بتوانند یه داروی ضد سرطان موثر به دست بیاورند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
مبارزه با سرطان با مصرف غذا ها و خوراکی های طبیعی

خواص کامفری

خواص کامفری و پوست

استفاده موضعی از عصاره این گیاه می تواند برای هر مشکلی پوستی، از اگزما و آکنه گرفته تا نیش حشرات، مفید باشد. ترکیبی از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهاب باعث می شود این گیاه، یک ترکیب مناسب برای انواع مختلف پوست، از پسوریازیس تا آکنه باشد. امروزه شما می توانید این گیاه را در بسیاری از کرم ها و لوسیون های بهداشتی مشاهده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که قبلا ذکر شد، ویتامین C یک جزء مهمی از کامفری است و نقش اصلی اسید آسکوربیک در بدن، تحریک تولید گلبول های سفید خون که اولین خط دفاع از سیستم ایمنی بدن می باشد، است. با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، حتی با استفاده موضعی از این گیاه، شما می توانید شرایطی مثل زردی و کمبود ویتامین و اتیولوژی را بهبود ببخشید. در سال 2010 آزمایشی در موسسه تحقیقاتی بلاکو سوئد انجام شد که نشان می داد کامفری می تواند تعداد گلبول های سفید را دو برابر کند.

نجم آبی ، بهبود فعالیت متابلویک و تقویت سلامت استخوان
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

پیشگیری از سرطان فواید کامفری کاهش درد

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *