Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص چای ترش ، کاهش کلسترول و بهبود هضم 

خواص چای ترش ، کاهش کلسترول و بهبود هضم

شاید چای ترش نسبت به چای سبز یا چای سیاه شناخته شده نباشد اما باید بدانید که از نظر ارزشی غذایی، چای ترش به مراتب از دو چای دیگر با ارزش تر است. این چای که به مالیر و ایتای نیز مشهور است، از گیاهی به اسم Roselle به دست می آید. این گیاه بومی جامائیکا است و به همین دلیل چای ترش بیشتر در کشور های آمریکای لاتین رایج است. بررسی خواص چای ترش نشان می دهد که این ماده، می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت بدن داشته باشد. ما در این مقاله به صورت اختصاصی به اثرات چای ترش می پردازیم.

خواص شاه بلوط هندی

کنترل فشار خون

گزارش از AHA (انجمن قلب آمریکا) که در نوامبر 2008 منتشر شده است، اعلام می کند که مصرف این چای باعث کاهش فشار خون در بزرگسالان مبتلا به پرفشاری خون می شود. این گزارش همچنین بیان می کند که 1/3 بزرگسالان در ایالات متحده از فشار خون بالا رنج می برند. یک مطالعه دیگر از دانشگاه پزشکی استانبول نیز بیان می کند، خواص چای ترش برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند مفید است. این ویژگی چای ترش را به خواص ضد التهابی آن نسبت داده اند و معتقند شما با مصرف این چای می توانید فشار خون را تا 10 درصد کاهش دهید. شما می توانید با مصرف 3 فنجان چای ترش در طول روز، به این مقدار دست پیدا کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص انبه آفریقایی در طب سنتی

کاهش کلسترول

چای ترش باعث می شود تا سطح کلسترول (بد) LDL  از بدن کاهش پیدا کند، در نتیجه به محافظت در برابر بیماری های قلبی و محافظت از عروق خونی از آسیب کمک می کند. همچنین جالب است بدانید خواص هیپولیپیدمی و هیپوگلیسمیک این چای می تواند برای بیمارانی که از اختلالات قند خون دیابتی رنج می برند سودمند باشد. یک مطالعه تحقیقاتی بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع II نشان می دهد که مصرف چای ترشح باعث کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم می شود که به کنترل این بیماری غیر قابل پیش بینی کمک می کند.

خواص کامفری ، کاهش درد و جلوگیری از سرطان
بیشتر بخوانید

محافظت از کبد

مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی چای ترش  در درمان بیماری های کبدی کمک می کند. کبد یکی از مهم ترین اندام های بدن است که می تواند با پاکسازی سموم و آلودگی های موجود در بدن کمک کند. آنتی اکسیدان ها بدن شما را از بیماری ها محافظت می کنند زیرا آنها رادیکال های آزاد موجود در بافت ها و سلول های بدن را خنثی می کنند. بنابراین با  با اطمینان می توان گفت که نوشیدن چای ترش می تواند طول عمر شما را با حفظ سلامت کلی خوب افزایش دهد.

ضد التهاب و ضد باکتری

مطالعات نشان می دهد که این چای مملو از ویتامین C یا اسید اسکوربیک است. بیشتر دانشمندان اعتقاد دارند که این ویتامین ضروری، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با عوامل بیماری زا کمک کند. این چای همچنین برای داشتن خواص ضد باکتری و ضد التهابی شناخته شده است. بنابراین، خواص چای ترش شما را از ابتلا به سرما و آنفولانزا محافظت می کند. همچنین برای درمان ناراحتی ناشی از تب، به دلیل اثر خنک کننده آن، مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
راههای کاهش کلسترول خون در منزل

خواص شاه بلوط هندی

خواص ضد سرطانی

مطالعاتی که در سال 2015 در دانشگاه پزشکی توکیو انجام شده است نشان می دهد که چای ترش سرشار از موادی ارگانیک به اسم اسید پروبیوتیک است. این اسید نقش بسزایی در کنترل سرطان دارد چرا که از جمله مواد ضد تومور محسوب می شود. یک مطالعه بالینی توسط گروه و موسسه بیوشیمی دانشکده پزشکی و دندانپزشکی چانگ شان در Taichung، تایوان، نشان می دهد که چای ترش رشد سلول های سرطانی را با تحریک آپوپتوز، که معمولا به عنوان مرگ سلولی برنامه ریزی شده است، کاهش می دهد.

آشنایی با تمام خواص چتر گندمی در طب سنتی
بیشتر بخوانید

خواص چای ترش و بهبود هضم

بر اساس آمار ارائه شده توسط موسسه بهداشت و سلامت ایالات متحده امریکا، بیش از 35 درصد آمریکایی ها از مشکلات گوارشی رنج می برند. بسیاری از کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که برای کاهش این مشکلات و بهبود فرایند هضم از چای ترش استفاده کنید چرا که این نوشیدنی باعث تنظیم ادرار و حرکات روده می شود. از آنجا که این ماده دارای خواص دیورتیک است، می توان از آن برای درمان یبوست، کاهش وزن، تقویت سلامت گوارش و جلوگیری از سرطان کولورکتال استفاده کرد.

منبع: https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید چای ترش کاهش کلسترول کنترل فشار خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *