Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص نعنا بیابانی ، کاهش تب و جلوگیری از تهوع و استفراغ 

خواص نعنا بیابانی ، کاهش تب و جلوگیری از تهوع و استفراغ

نعنایان یکی از بزرگترین خانواده های دو لپه ای ها هستند. چیزی در حدود 500 گونه مختلف نعنا وجود دارد که هر کدام حاوی خصوصیات منحصر به فردی هستند. با اینکه اعضای این خانواده غالبا خودرو هستند، اما کشاورزان زیاد اقدام به کاشت نعنا کرده اند. نعنا بیابانی که بیشتر در قسمت های کویری رشد می کند، یکی از مهم ترین اعضای این خانواده محسوب می شود. کرمان و سمنان از جمله مهم ترین شهر های ایران هستند که شما می توانید در آن این گیاه را مشاهده کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با بیشتر با خواص نعنا بیابانی آشنا کنیم.

خواص نعنا بیابانی

کاهش تب

یکی از مهم ترین خواص نعنا بیابانی کاهش تب است. این گیاه برای سال ها توسط آریایی ها بدین منظور مصرف شده است. تحقیقات نشان می دهد که این گیاه سرشار از ماده ای به اسم مونتول می باشد. مونتول یکی از مهم ترین ضد تب ها بشمار می رود و از آن در ساخت بسیاری از دارو ها استفاده می شود. نوشیدنی چای نعنا باعث می شود تا شما از درون احساس خنکی کنید و از همین رو تب کاهش پیدا کند. در سال 2000 تحقیقانی بر روی 50 مرد و زن، که به تب دچار شده بودند انجام شد. محققان به تمام افراد از عصاره این گیاه تزریق کردند. نتایج به دست آمده شگفت انگیز بود. 80 درصد مصرف کنندگان در همان ساعت اول، تا 10 درجه تبشان کاهش پیدا کرد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی تاثیرات مفید خیزران بر روی سلامتی بدن

بهبود هضم

همان طور که می دانید امروزه یکی از مهم ترین روش ها برای جلوگیری از ناراحتی های معده، استفاده از قرص های نعنا بعد از مصرف غذا می باشد. خواص نعنا بیابانی یکی از مهم ترین موادی است که می تواند سلامت هضم و گوارش را برای شما به ارمغان بیاورد. شواهد باستان شناسی در واقع نشان می دهد نعناع بیش از 10 هزار سال به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می شده است. استفاده از نوشیدنی های این ماده باعث جلوگیری از تجمع گاز در معده و نفخ می شود.

خواص سداب ، جلوگیری از رشد قارچی و بهبود هضم
بیشتر بخوانید

جلوگیری از تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ به خودی خود بیماری محسوب نمی شوند بلکه یکی از رایج ترین نشانه های سایر بیماری ها هستند. جلوگیری از این دو حالت کار چندان سختی نیست، کافی است تا همواره از مواد طبیعی تندی مانند نعنا استفاده کنید. این ویژگی ها نعنا بیابانی به دلیل داشتن خواص ضد اسپاسم می باشد. امروزه بیشتر شرکت های هواپیمایی از عصاره این گیاه برای جلوگیری از تهوع و استفراغ در پرواز های خود استفاده می کنند. این گیاه همچنین باعث کاهش دل درد و اضطراب ناشی از بیماری های حرکتی می شود.

درمان مشکلات تنفسی

یکی از رایج ترین استفاده های نعنا، درمان بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی و برونشیت می باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این گیاه دارای خواص ضد اسپاسم می باشد. این ویژگی باعث می شود تا شما بتوانید سرفه های مزمن خود را درمان کنید. دمنوش های سنتی نعنا با آرام کردن ماهیچه های گلو و قفسه سینه، علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین می برد. تاکنون آزمایش های زیادی در این مورد انجام شده که نتایج اکثر آنها امیدوار کننده بوده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
معرفی خواص اسپند در طب سنتی و تاثیرات آن بر سلامتی

خواص نعنا بیابانی

خواص نعنا بیابانی و پوست

به طوری کلی، خانواده نعنایان از جمله مهم ترین مواد حاوی خواص ضد باکتری به حساب می آیند. این موضوع باعث می شود تا استفاده از این گیاه برای جلوگیری از بیماری های پوستی مانند آکنه، مفید باشد. علاوه بر این نعنا ضد التهاب است. شما می توانید با مالیدن عصاره نعنا بر روی پوست خود از آسیب های ناشی از اشعه خورشید جلوگیری کنید. بخاطر همین خواص ضد باکتریایی، شما می توانید از این گیاه برای جلوگیریاز عفونت های زخم ها، استفاده کنید.

آشنایی با مزایای مهم مصرف آب چغندر
بیشتر بخوانید

تقویت دستگاه ایمنی

همان طور که پیش تر گفتیم، این ماده یک ضد باکتری بسیار قوی است، این موضوع می تواند به شما در جلوگیزی از بیماری هایی مانند تب و سرفه کمک کند. بدین منظور کافی است تا روزانه یک وعده چای نعنا بنوشید. این موضوع شانس بیمار شدن شما را به شدت کاهش می دهد. همچنین در این گیاه موادی مانند ویتامین B، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها و کلسیم وجود دارد که به بدن کمک می کند تا مواد مغذی را برای مبارزه با بیماری ها و انجام کارهای لازم برای حفظ آن در یک راه سالم به کار گیرند.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

بهبود هضم فواید نعنا بیابانی کاهش تب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *