Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص سرو کوهی ، جلوگیری از سپسیس و افزایش ادرار 

خواص سرو کوهی ، جلوگیری از سپسیس و افزایش ادرار

سرو کوهی یکی از با ارزش ترین گونه های درختی است که نقش بسیار مهمی بر روی سلامت محیط زیست و اکو سیستم دارد. این درخت که در ایران با نام هایی همچون ارس و اردوج نیز شناخته می شود، ارتفاعی 10 تا 25 متری دارد. سرو های کوهی عموما درختانی دیرزیست هستند و از همین رو در بیشتر کشور های دنیا قطع کردن آنها ممنوع است. عصاره این گیاه خواص ارزشمندی دارد که می تواند برای طیف گسترده ای از بیماری ها و مشکلات مفید باشد. آزمایشات زیادی بر روی خواص سرو کوهی انجام گرفته است که ما در این مقاله شما را با نتایج مهم ترین انها آشنا می کنیم.

خواص سرو کوهی

جلوگیری از سپسیس

روغن اسانس درخت سرو کوهی در گذشته یک ضد عفونی کننده شناخته شده بوده است و از همین رو سربازانی که در جنگ زخمی شده بودند و ورزشکاران، برای درمان و التیام زخم های خود از آن استفاده می کردند. سپسیس یکی از بیماری های رایج عفونتی است که بدن معمولا در زمان پاسخ به زخم ها، بافت ها و اندام های خودی را هدف قرار می دهد. خواص سرو کوهی می توانند به صورت چشمگیری از سپسیس جلوگیری کند. جالب است بدانید که در گذشته برای کاهش صدمات وارده به مادر و فرزند، در زایمان های سنگین، از عصاره این گیاه استفاده می شده است.

مبارزه با آرتروز

آرتروز یکی از رایج ترین بیماری های مفصلی است که در تمام قسمت های دنیا دیده می شود. به این بیماری، ورم مفاصل و استخوان‌ها و آماس مفصلی‌ استخوانی هم گفته می‌شود. عصاره این گیاه می تواند باعث بهبود جریان خون شود. سرو کوهی همچنین در حذف سموم مانند اسید اوریک از بدن کمک می کند. هر دوی این ویژگی ها به مبارزه با بیماری هایی مانند روماتیسم، آرتروز، نقرس و نارسایی های کلیه کمک می کنند چرا که همه آنها مربوط به گردش خون نامناسب و انباشت سم در بدن است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص به لیمو و طرز تهیه چای به لیمو + 2 ویدیو

ضد نفخ

این خاصیت سرو کوهی به خارج کردن گاز ها از معده کمک می کند. گاز، زمانی که در روده وارد شده و به سمت بالا حرکت می کند، می تواند بسیار خطرناک باشد، و گاهی اوقات حتی منجر به مرگ می شود. زمانی که این گازها به سمت بالا می روند خطراتی مانند: خفگی، درد قفسه سینه، اختلال در گوارش، فشار خون بالا و بیماری های قلبی را ایجاد می کنند. عصاره این گیاه به صورت موثر باعث می شود تا گازها در بدن انباشته نشده و از سمت پایین دفع شوند. روغن سرو کوهی برای کسانی که از مشکلات گاز مزمن رنج می برند بسیار خوب است.

معرفی حنظل در طب سنتی و خواص آن برای بدن
بیشتر بخوانید

خواص سرو کوهی و تصفیه خون

عصاره این گیاه می تواند سموم را از بدن دفع کند و به همین دلیل می تواند منجر به تصفیه خون از آلودگی ها شود. از این خاصیت سرو کوهی، چینی ها و هندی ها برای قرن ها استفاده می کردند و این در حالی است که دانشمندان اروپایی در سال 1995 به این موضوع دست پیدا کرده اند. خواص سرو کوهی به حذف اسید اوریک، فلزات سنگین، آلاینده ها و ترکیبات خاص و هورمون های تولید شده توسط بدن کمک می کند. این امر باعث می شود تا فشار کمتری به کبد شما وارد شده و در نتیجه این عضو مفید، کارایی بیشتری داشته باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مزایای بی نظیر روغن نراد بالسام

خواص سرو کوهی

افزایش ادرار

اسانس سرو کوهی یک دیورتیک بوده که این به معنی افزایش ادرار است. این ویژگی باعث افزایش دفعات و حجم ادرار می شود. بنابرین کسانی که به دلیل نارسایی های جزئی یا مزمن کلیوی، از تجمع آب در بدن رنج می برند، بهتر است از این گیاه استفاده کنند. این موضوع می تواند به کاهش وزن نیز منجر شود چرا که شما هر بار ادرار می کنید، برخی از چربی های خود را از بین می برید. در سال 2011 در دانشگاه پزشکی توکیو تحقیقاتی یک ساله در این مورد انچام شد که درستی این ادعا را ثایت می کند.

افزایش عرق

عصاره سرو کوهی یک معرق است که می تواند منجر به افزایش چشمگیر سطح عرق شود. این موضوع برای کسانی که سنگ کلیه دارند خبر بسیار خوبی است چرا که این افراد، نیاز دارند تا به سرعت آب و سدیم بدن خود را از طریق ادرار تخلیه کنند. تعریق کردن، یکی دیگر از راه هایی است که می تواند به دفع چنین موادی کمک کند. همچنین عرق، پوست و حفره های پوست و استخوان را پاک می کند که مانع از آکنه و سایر بیماری های پوستی می شود.

روش هایی برای درمان آبسه دندان در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

تصفیه خون جلوگیری از سپسیس فواید سرو کوهی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *