Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص درمنه و بررسی تاثیرات آن بر روی سلامتی 

خواص درمنه و بررسی تاثیرات آن بر روی سلامتی

درمنه که در گویش های شمالی به آن بوشان یا ترخ نیز گفته می شود، یکی از اعضای خانواده کاسنیان می باشد. این گیاه بیشتر در آسیای صغیر و قسمت هایی از اروپا یافت می شود. بیشتر ملت ها از خواص درمنه در مراسم و مناسک مذهبی استفاده می کنند. یونانی ها اعتقاد دارند که درمنه یکی از گیاهانی است که توسط الهه شکار، یعنی آرتمیس بر روی زمین کاشته شده است و از همین رو درمنه را یکی از گیاهان نگهبان بانوان می نامند. در طب سنتی نیز از این گیاه استفاده می شود، ما در این مطلب شما را با مهم ترین خواص درمنه آشنا می کنیم.

خواص درمنه

کمک به زایمان

یکی از دلایل که این گیاه را نگهبان بانوان می نامند این است که می تواند به یکی از وخیم ترین مشکلات زایمان کمک کند. در بیشتر موارد وقتی که چند هفته به تولد نوزاد باقی مانده است، جنین از طرف سر خود به سمت رحم حرکت کرده و از بدن مادر خود خارج می شود. معمولا از هر 25 زایمان، این اتفاق نمی افتد و نوزاد، یا به سمت پایین حرکت نمی کند یا این که با سر به رحم نزدیک نمی شود. طب چینی باستان با استفاده از یک روش به نام Moxibustion این موقعیت وخیم را برطرف می کند. خب، Moxibustion چه چیزی است؟ در این روش اطبا با استفاده از خواص درمنه و عصاره این گیاه، مناطق خاصی از بدن را سوزن می زنند. این کار باعث آزاد شدن انرژی و بهبود گردش خون می شود. در کمال ناباوری اگر شما منطق  BL67 را که در واقع در نزدیکی انگشت پنجم است، با عصاره درمنه سوزن بزنید، باعث می شوید تا چنین حالت معکوس پیدا کند. این بدان معنا است که نوزاد دوباره از طرف سر خود از شکم مادر خارج می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
با خواص چغندر در طب سنتی بیشتر آشنا شوید

درمان درد های مفصلی

درمنه همراه با تکنیک moxibustion نه تنها برای تحریک جنین در داخل رحم موفق است – همچنین درمان مناسبی برای انواع خاصی از آرتریت به حساب می آید. در یک مطالعه، همان تکنیک چینی باستانی در شرکت کنندگان، با استئوآرتریت مورد آزمایش قرار گرفت. از 110 بیمار، نیمی از درمان های طب باستانی، و نیمی از دارونما ها استفاده کردند. نه بیماران و نه پرسنل، نمی دانستند که کدام بیمار، از کدام روش استفاده کرده است. در پایان درمان، میزان درد در گروه Moxibustion کاهش 53 درصدی داشت و تنها 24 درصد کاهش درد در گروهی که دارونما دریافت کردند، مشاهده شد. عملکرد زانو نیز 51 درصد در گروه moxibustion بهبود یافته و در گروه دارونما فقط 13 درصد افزایش داشت.

نشانه ها و راه های تنظیم خلط سودا در طب سنتی
بیشتر بخوانید

درمان افسردگی خفیف

شما می توانید نشانه های این گیاه را در کتاب مقدس نیز مشاهده کنید. معروف است که  سنت جان باپتیست که کمربندی از برگ های گیاه درمنه ساخته بوده است، دلیل اینکار به احتمال زیاد اجزای آنتی اکسیدان و ترکیبات آروماتیکی گیاه می باشد. در واقع یکی دیگر از اسم های شایع برای درمنه، گیاه سنت جان است. بعضی از دانشمندان اعتقاد دارند که این گیاه می تواند به درمان افسردگی کمک کند. این درمان گیاهی ممکن است به تعادل مواد شیمیایی در مغز کمک کند و در نهایت خلق و خو را بهبود بخشد. در مجموع، نتایج مطالعات در مورد خواص درمنه در درمان افسردگی متفاوت است. بهتر است قبل از استفاده از این روش با دکتر خود مشورت کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص بولدو، سم زدایی بدن و تقویت دستگاه ایمنی

خواص درمنه

حمله به سلول های سرطانی 

مطالعات زیادی در مود خواص ضد سرطانی این گیاه انجام شده است و بیشتر انها نشان می دهند که خواص درمنه می تواند به از بین بردی برخی از سلول های سرطانی کمک کند. دانشمندان موفق به پیدا کردن ارتباطی بین این گیاه و میتوکندری، رتینکولوم اندوپلاسمی و لیزوزوم سلول های سرطانی  شده اند. سلول های سرطانی حاوی سطح بالاتری از آهن هستند همین موضوع باعث می شود که خواص درمنه برای انها سمی باشد. در سال 2000 دانشمندان عصاره این گیاه را در مجاورت سلول های سرطانی قرار دادند و در کمال تعجب مشاهده کردند، رشد سلول ها کاهش، و مرگ سلول افزایش پیدا می کند.

درمان مشکلات پوستی

برای سال ها از خواص این گیاه برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شده است. این گیاه یکی از قوی ترین ضد التهابی ها و ضد باکتری ها می باشد و به همین طریق می تواند به شما در درمان آکنه و اگزما کمک کند. همچنین آنتی اکسیدان های درمنه می توانند از پوست شما در مقابل اشعه نور آفتاب محافظت کرده، و احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهند.

آشنایی با مهم ترین خواص ترنجبین در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان درد های مفصلی فواید درمنه کمک به زایمان

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *