Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص جینکو بیلوبا ، کاهش وزوز گوش و تقویت بینایی 

خواص جینکو بیلوبا ، کاهش وزوز گوش و تقویت بینایی

جینکو بیلوبا نوعی درخت است که به خانواده کهن داران تعلق دارد. این درخت ها جزو قدیمی ترین ارگان های زنده در کره زمین محسوب می شوند. بسیاری از دانشمندان این درخت را فسیل زنده می نامند. همان طور که از اسم این گونه ها ( کهن داران ) مشخص است، آنها قدیمی ترین درخت های روی زمین اند. کهن‌ دار در خاک های عمیق با زهکش خوب و لومی شنی و حاصلخیز رشد مناسبی دارد. جینکو به منظور استفاده از خواص دارویی بذر و به خصوص برگ پرورش می‌یابد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص جینکو بیلوبا بیشتر آشنا کنیم.

خواص جینکو بیلوبا

کاهش وزوز گوش

وزوز گوش صدایی است که مدام در گوش ها شنیده می شود بدون اینکه هیچگونه منبع خارچی وجود داشته باشد. بیشتر کسانی که این مشکل را تجربه کرده اند اعتقاد دارند که این صدا مانند صدای زنگ ساعت است. خواص جینکو بیلوبا می توانند به شما در از بین بردن این مشکل کمک کند، اگر از آن به اندازه کافی استفاده کنید. این صدای زنگ به دلایل طیف گسترده ای از مشکلات اساسی رخ می دهد که از مهم ترین آنها می توان به اختلالات گردش خون اشاره کرد. عصاره این گیاه شامل آنتی اکسیدان ها است و باعث افزایش گردش خون می شود. ترپنوید و فلاونوئیدهای موجود در این عصاره از اعصاب، عضلات قلب و عروق خونی در مقابل آسیب های رادیکال های آزاد کمک می کنند. همین امر باعث می شود تا شما دیگر صدای وزوزی در گوش خود احساس نکنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص افدرا در طب سنتی

جلوگیری ار آلزایمر و زوال عقل

خواص جینکو بیلوبا می تواند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های اختلالات شناختی مانند آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کند. بعد از مصرف عصاره این گیاه پیشرفت های قابل توجهی در توانایی و فعالیت شناختی مشاهده می شود  که عمدتا به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در جینکو، از جمله ترپنوید و فلاونوئیدها است. این ترکیب ها فعالیت عصبی را تحریک می کنند و مسیرهای شناختی را از پلاک آمیلوئید تازه و روشن پاک می کنند. آنها همچنین در کاهش علائم اختلالات بیش فعالی (ADHD) در کودکان موثر هستند.

آشنایی با تاثیرات شگفت انگیز چای بادیان رومی بر روی بدن
بیشتر بخوانید

تنظیم جریان خون

تحقیقات نشان داده است که خواص جینکو بیلوبا قادر به افزایش انعقاد خون و تحریک جریان خون به اندام های بدن، از جمله پوست و اندام های ضروری است. این کار به طور کلی منجر به افزایش اکسیژن رسانی و در نتیجه افزایش انرژی می شود. این گردش خون برای کسانی که به بیماری کاهش دما مبتلا هستند نیز کمک می کنند چرا که خون رسانی باعث می شود تا اندام های شما دمای خود را حفظ کنند.

درمان تصلب بافت چندگانه یا ام اس

افرادی که به این بیماری دچار شده اند می دانند که مواد زیادی وجود ندارد که بتواند به آنها کمک کند. خوشبختانه عصاره جینکو بیلوبا در این زمینه می تواند تاثیر شگرفی بگذارد. ام اس، نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن اعصاب مغز و نخاع آسیب می بینند و به سبب آن اختلالات حرکتی بسیار بوجود می آید. در سال 2012 و در طی یک آزمایش به 22 نفر که به این بیماری مبتلا شده بودند، از عصاره این گیاه تزریق شد. نتایج نشان می داد که همه شرکت کنندگان بعد از مصرف این دارو، دچار بهبود شده اند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان سینوزیت در طب سنتی با روش های خانگی

خواص جینکو بیلوبا

خواص جینکو بیلوبا و بهبود بینایی

یکی دیگر از شایع ترین استفاده هایی که از عصاره این گیاه می شود، بهبود وضعیت بینایی است. آنتی اکسیدان هایی که در این گیاه وجود دارد برای سلامت چشم بسیار مفید هستند به طوری که سلول های چشم را از آسیب های رادیکال های آزاد حفظ می کند. این موضوع می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید شود. معمولا از مکمل های جینکو برای درمان اختلالاتی مانند گلوکوم نیز استفاده می شود.

با خواص پنجه شیطان بر روی سلامتی بیشتر آشنا شوید
بیشتر بخوانید

جلوگیری از سرطان

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این گیاه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است. این آنتی اکسیدان ها شامل مواردی مانند ترپونید ها، فلاونوئیدها و ترکیبات پلی فنیک می شوند که می توانند به صورت گسنرده ای شما را از آسیب های رادیکل های آزاد مصون نگه دارند. این گیاه با طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها می تواند کل بدن را از بیماری های مزمن، به ویژه بیماری های سرطان و قلب محافظت کند، زیرا رادیکال های آزاد، دیواره های رگ های خونی در سیستم قلبی عروقی را تضعیف می کنند.

منبع: https://asanteb.com

3/5 ( 1 نظر )
برچسب ها

تنظیم جریان خون درمان تصلب بافت چندگانه فواید جینکو بیلوبا

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *