Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

بررسی کامل خواص خوک طلایی در طب سنتی 

بررسی کامل خواص خوک طلایی در طب سنتی

خوک طلایی، که به عنوان ریشه نارنجی، ریشه زرد یا پودر زرد نیز شناخته می شود، یک گیاه چند ساله است که متعلق به خانواده Ranunculaceae می باشد. این گیاه از پراکندگی بسیار کمی برخوردار است، به طوری که شما می توانید آن را تنها در قسمت های از آمریکای شمالی و گرجستان پیدا کنید. از انجا که این گیاه به شدت نسبت به آفات حساس است، امروزه بیشتر به صورت تجاری در مزرعه های ایالات متحده کاشت می شود. نگه داری از این گیاه بسیار پرهزینه است، اما خواص خوک طلایی باعث شده است که مزرعه داران این سختی را تحمل کنند. برای آشنایی بیشتر با خوک طلایی، با ما در ادامه همراه باشید.

خواص خوک طلایی

خواص خوک طلایی

بهبود مشکلات گوارشی: از آنجا که این گیاه تلخ است، می تواند اشتها را تحریک کرده، به هضم کمک کند و ترشح صفرا را افزایش دهد. خوک طلایی شامل بربرین است، که در هزاران سال برای استفاده از داروهای طب سنتی چینی (TCM) و داروهای آیورودا برای درمان اسهال و اسهال عفونی مورد استفاده قرار گرفته است. بربرین نوعی آنتی اکسیدان است که فعالیت ضد میکروبی علیه برخی از پاتوژن ها که باعث اسهال باکتریایی می شوند، دارد. از جمله مهم ترین این باکتری ها می توان به E. coli و V. cholera اشاره کرد. خواص خوک طلایی همچنین می توانند برای افرادی که علائم رشد بیش از اندازه باکتری های روده کوچک (SIBO) را تجربه می کنند مفید باشد. مرسوم ترین روش برای درمان SIBO، محدود به آنتی بیوتیک های خوراکی است که چندان موفق نمی باشد. تحقیقان اخیر دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که استفاده از عصاره خوک طلایی، تاثیری به مراتب قوی تر از این آنتی بیوتیک ها دارد. بعضی از افراد نیز از این گیاه برای تورم معده (گاستریت)، زخم معده، کولیت اولسراتیو، اسهال، یبوست، هموروئید و گاز روده استفاده می کنند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن انار و معرفی برخی از خواص بی‌نظیر آن

آنتی بیوتیک طبیعی و تقویت کننده سیستم ایمنی: از این گیاه اغلب در درمان های گیاهی برای آلرژی ها، سرماخوردگی و آنفولانزا به علت قابلیت های آنتی بیوتیک طبیعی و تقویت ایمنی آن استفاده می شود. یک مطالعه نشان داد که خواص خوک طلایی ممکن است باعث افزایش قدرت گلبولهای سفید خون شود که می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. تحقیقات علمی همچنین نشان می دهد که گیاهان دارویی مانند خوک طلایی و اکیناسه ممکن است با افزایش تولید آنتی ژن اختصاصی، عملکرد ایمنی را افزایش دهند. علاوه بر این، تحقیقات در دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس هیوستون، نشان می دهد که خوک طلایی به عنوان یک محرک ایمنی ممکن است به علت توانایی اش در کاهش پاسخ التهابی،  به طور غیر مستقیم باعث محدودیت علائم بالینی در طی عفونت شود

۶ توصیه برای روزه داری افراد دموی با مزاج گرم و تر
بیشتر بخوانید

مبارزه با سرطان: تحقیقات موسسه Memorial Sloan Kettering Cancer Center، نشان می دهد که بربرین موجود در این گیاه می تواند باعث مرگ سلول های سرطانی و توقف رشد تومور ها شود. یک مطالعه نشان داد که بربرین، رشد سلولهای سرطان پستان را به میزان بیشتری از دکسوروبیسین (دارو شیمی درمانی) مهار می کند. در مطالعه دیگری، آلکالوئیدهای بربرین، به طور متوسط 91٪ مهار تومور را در برابر 6 سلول تومور بدخیم مغزی در موش ها، تولید کردند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
برشماری ویژگی‌های مفید ترب سفید

خواص خوک طلایی

کمک به مشکلات دهان و زبان: به صورت سنتی از این گیاه به صورت دهانشویه برای حفظ سلامت دندان ها، و به صورت آدامس برای درمان زخم های دهانی، استفاده می شده است. استفاده از این گیاه می تواند شما را از شر هر گونه باکتری دهانی خلاص کرده و التهابات را نیز کاهش دهد. شما می توانید هم از آدامس هایی که در داروخانه ها وجود دارند و حاوی خوک طلایی هستند استفاده کنید، یا اینکه به صورت دستی خودتان در منزل دهانشویه درست کنید. بدین منظور مقداری پودر خوک طلایی را در آبجوش ریخته و 20 دقیقه بجوشانید، بعد از اینکه سرد شد، آن را در دهانتان قرقره کنید.

تقویت سلامت قلب: اثرات بربرین، می تواند در درمان آریتمی ها و یا نارسایی قلبی، موثر باشد. به همین دلیل احتمال دارد که این گیاه به طور کلی برای نارسایی احتقانی قلب (CHF) و عملکرد قلب مفید باشد. یک مطالعه 2006 نشان داد که عصاره ریشه خوک طلایی در تنظیم مقادیر LDL (“کلسترول بد”) و کاهش کلسترول پلاسما بسیار موثر است. به طور کلی، یافته های این گیاه را به عنوان یک عامل طبیعی کاهش دهنده LDL، معرفی می کند.

آب تره ، بهبود سلامت قلبی عروقی و بهبود سلامت استخوان
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

1/5 ( 1 نظر )
برچسب ها

بهبود مشکلات گوارشی تقویت سلامت قلب فواید خوک طلایی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *