Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

بررسی خواص بی‌نظیر روغن کالاندولا 

بررسی خواص بی‌نظیر روغن کالاندولا

کالاندولا نوعی گیاه یک ساله است که به خانواده همیشه بهاریان تعلق دارد. گیاه شناسان باور دارند که این گیاه بومی کشورهای اروپایی است اما امروز شما می‌توانید آن را در بیشتر قسمت‌های دنیا مشاهده کنید. مهم‌ترین دلیل شهرت این گیاه، گل‌های زیبا آن که زرد و نارنجی هستند، می‌باشد. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که با استفاده از این گیاه تهیه می‌شود، روغن کالاندولا است که دارای فواید متنوعی می‌باشد. از این روغن می‌توان برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و مشکلات استفاده کرد. اگر دوست دارید با خواص و ویژگی‌های درمانی این گیاه بیشتر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن کالاندولا

خواص روغن کالاندولا

همان گونه که اشاره شد این روغن دارای خواص و فواید درمانی زیادی است. در بسیاری از فرهنگ‌های اروپایی این روغن یک داروی مهم محسوب می‌شود. مشاهدات نشان می‌دهد که اقوام متنوعی مانند گالیک‌ها، سلتیک‌ها، نورمن‌ها و حتی وایکینگ‌ها از این روغن استفاده می‌کرده‌اند. در سال 2011 تحقیقات دو مرحله‌ای توسط دانشمندان انگلیسی دانشگاه شفیلد بر روی این گیاه صورت گرفته که نتایج نشان می‌دهد بیشتر ویژگی‌های شگفت انگیز آن ناشی از وجود فلاونوئیدها و کارتنوئیدها می‌باشد. در حال حاضر چندین داروی مهم و پرمصرف با استفاده از عصاره این گیاه ساخته می‌شود.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

یکی از مهم‌ترین خواصی که به استفاده از روغن کالاندولا نسبت می‌دهند، تقویت دستگاه ایمنی می‌باشد. ترکیباتی که در این گیاه وجود دارند قادر هستند شما را در مقابل بسیاری از پاتوژن‌های بیماری زا در امان نگاه دارند. علاوه بر این، در این روغن خواص آنتی اکسیدانی وجود دارد که این موضوع نیز می‌تواند به پیشگیری از آسیب‌های استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد کمک کند. به همین دلیل است که از روغن این گیاه برای قرن‌ها به منظور نگهداری و تمیز کردن زخم‌های پوستی، برش‌ها، خراش‌ها و گزش‌های حشرات استفاده می‌شده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
برشماری ویژگی‌های مفید ترب سفید

کاهش التهاب

بسیاری از دانشمندان و پزشکان باور دارند که یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به ایجاد بیماری‌های مزمن می‌شود، التهاب است. از جمله مهم‌ترین بیماری‌های التهابی رایج می‌توان به مواردی مانند آرتریت، نقرس و پسوریازیس اشاره کرد. متأسفانه تاکنون درمان مؤثری برای درمان این بیماری‌ها کشف نشده و به همین دلیل بهتر است که از ابتلا به چنین مشکلاتی پیشگیری کرد. بدین منظور بهتر است از موادی که دارای خواص ضد التهابی هستند استفاده کرد. این روغن می‌تواند به عنوان یک منبع عالی از ویژگی‌های ضد التهابی عمل کند. حتی کسانی که به این بیماری‌ها دچار هستند نیز می‌توانند با مصرف این روغن منجر به بهبود شرایط خود شوند.

آشنایی با مهم‌ترین خواص چای اسمانتوس در طب سنتی
بیشتر بخوانید

تقویت سلامت پوست

روغن کالاندولا

پوست از جمله حیاتی‌ترین اندام‌های بدن است که حفظ تقویت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن در معرض آلودگی‌ها و سموم مختلف قرار می‌گیرد و به همین دلیل به تقویت و مراقبت بیشتری نیاز دارد. در این روغن آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی وجود دارند که قادر هستند به شما در این زمینه کمک کنند. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند آسیب‌های استرس اکسیداتیو به سلول‌های پوستی شما را خنثی کنند. این امر باعث می‌شود تا مشکلاتی مانند لکه‌های سن، چین و چروک و سرطان پوست کاهش پیدا کرده و پیری زودرس به تعویق بیفتد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی کامل خواص رزماری در طب سنتی

درمان اختلالات معده

یکی دیگر از اندام‌هایی که استفاده از این روغن می‌تواند به بهبود عملکرد و تقویت سلامت آن کمک کند، معده می‌باشد. آمارها نشان می‌دهد که در طول سال از هر 10 نفر، 6 نفر به مشکلات معده دچار می‌شود. همان طور که در بالا نیز گفتیم، استفاده از این روغن می‌تواند بسیاری از پاتوژن‌‎های بیماری زا را از بین ببرد. این امر باعث می‌شود تا مصرف روغن کالاندولا از بیماری‌هایی مانند مسمومیت غذایی جلوگیری کند. بدین منظور شما می‌توانید چند قطره از این روغن را به سالاد خود اضافه کنید. گرفتگی، نفخ شکم و یبوست از دیگر بیماری‌های گوارشی هستند که این روغن قادر به درمان آنها است.

تسکین راش پوشک

اگر شما هم بچه کوچک دارید و برای او پوشک می‌خرید حتماً می دانید که گاهی اوقات این پوشک‌ها می‌توانند به سطح پوست فرزند شما آسیب وارد کنند. راش پوشک یا ادرار سوختگی معمولاً خود را به صورت قرمزی یا التهاب پوست نشان می‌دهد. برای تسکین و التیام این موضوع می‌توانید از روغن کاندولا استفاده کنید چرا که این روغن سرشار از خواص آرامش بخش و ضد التهابی می‌باشد. کاندولا یکی از معدود روغن‌هایی گیاهی است که شما می‌توانید از آن برای درمان راش پوشک استفاده کنید.

آشنایی با برخی از خواص بی‌نظیر بارهنگ کتانی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی سلامت پوست کاهش التهاب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *