Subscribe Now
Trending News

مقالات

تغذیه و رژیم غذایی

بدن شما آهن را از گوشت گیاهی به خوبی جذب نمیکند؟ 

بدن شما آهن را از گوشت گیاهی به خوبی جذب نمیکند؟

[ad_1]

خوراکی های کلیدی

  • آهن و روی از جایگزین های گوشت گیاهی ممکن است به خوبی توسط بدن جذب نشود.
  • یک مطالعه جدید نشان می دهد که مقدار بالای فیتات موجود در این جایگزین های گوشت، جذب آهن را مهار می کند.
  • خوردن غذاهای غنی از ویتامین C همراه با منابع آهن می تواند جذب آهن را افزایش دهد.

بر اساس یک مطالعه جدید، گوشت گیاهی ممکن است آنقدر آهن و روی نداشته باشد که برچسب‌های تغذیه نشان می‌دهند. محققان سوئدی گفتند که مقدار فیتات، نوعی «ضد مغذی» موجود در جایگزین‌های گوشت ممکن است از جذب برخی مواد معدنی ضروری در بدن جلوگیری کند.

در حالی که جایگزین‌های گوشت می‌توانند به افراد کمک کنند تا به رژیم گیاه‌خواری روی آورند، اما احتمالاً جزء اصلی رژیم‌های غذایی گیاهی نیستند.

امیلی بولتکرید، 28 ساله، دانش آموزی در شهر جرسی آمریکا که 14 سال است از رژیم گیاهخواری پیروی می کند، گفت: “به عنوان یک گیاه خوار طولانی مدت، گوشت تقلبی بیش از یک خلاء تغذیه ای یک خلاء اجتماعی را پر می کند.”

رژیم‌های گیاه‌خواری و وگان فاقد آهن هِم هستند، نوعی آهن که فقط در حیوانات یافت می‌شود و جذب آن برای بدن آسان‌تر است. با این حال، مقامات بهداشتی می گویند که این امکان برای گیاهخواران وجود دارد که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود از جمله آهن را دریافت کنند.

می‌گوید: «مزایای مصرف بیشتر گیاهی احتمالاً بیشتر از خطر ایجاد مشکل با آن ماده معدنی است.» دبی پتی پین، ام اس، RDN، یک متخصص تغذیه ثبت شده در چارلستون، کارولینای جنوبی، با تخصص در تغذیه وگان و گیاهخواری.

لیست غذاهای مقوی و مغذی برای زیبایی پوست
بیشتر بخوانید

چگونه به بدن خود در جذب بهتر آهن کمک کنیم

نویسندگان بیانیه مطبوعاتی آنها امیدوارند صنعت گوشت گیاهی راه های جدیدی برای افزایش جذب آهن، روی و سایر مواد مغذی پیدا کند. بسیاری از جایگزین‌های گوشتی که در این مطالعه تحقیق شده‌اند، حاوی سطوح بالایی از فیتات هستند که می‌توانند به آهن متصل شده و از جذب آن توسط بدن جلوگیری کنند.

اما فیتات ها تنها ترکیبی نیستند که می توانند جذب آهن را مهار کنند. کلسیم موجود در شیر و تانن موجود در چای و قهوه نیز می توانند فراهمی زیستی آهن را کاهش دهند. به گفته Petitpain، هر کسی که در مورد مصرف آهن خود نگران است، باید از مصرف چای، قهوه یا شیر همراه با وعده های غذایی خود اجتناب کند.

ویتامین C همچنین برای افزایش جذب آهن شناخته شده است. افزودن مرکبات، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی و سایر مواد غنی از ویتامین C به یک وعده غذایی با گوشت گیاهی می تواند به جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک کند. استفان ون ویلیت، دکترا، دانشمند تغذیه در دانشگاه ایالتی یوتا.

نحوه تفسیر محتوای آهن روی برچسب های غذایی

Impossible Foods، یک برند محبوب جایگزین گوشت، ادعا می کند که همبرگرهای آن یک «منبع عالی آهن و حقایق تغذیه ای بیان می کنند که هر وعده 4 اونس حاوی 4.2 میلی گرم آهن یا 25 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است.

در مقایسه، یک 4 اونس استاندارد گوشت چرخ کرده 80/20 حاوی تنها 1.8 میلی گرم آهن یا 10 درصد از ارزش روزانه است.

Impossible Foods توسعه یافته است پروتئین هِم مشتق شده از گیاه که قرار است آهن موجود در گوشت های گیاهی آن را قابل جذب تر کند. اما تحقیقات کافی در مورد نحوه عملکرد جذب آهن در این جایگزین های گوشت وجود ندارد. به گفته ون ویلیت، حتی مطالعه جدید سوئد نیز پاسخ قطعی ارائه نکرد، زیرا فقط نسبت فیتات به آهن را در محصولات آزمایش شده ارزیابی کرد.

رژیم غذایی DASH (دَش): خوردن غذای سالم برای کاهش فشار خون
بیشتر بخوانید

پتی پین گفت که او تمایلی ندارد مردم را تشویق کند که به محتوای آهن روی برچسب تغذیه نگاه کنند، مگر اینکه نیاز به مراقبت از دریافت آهن داشته باشند.

او گفت: “این واقعاً مهم نیست که چه عددی روی برچسب باشد – بستگی به مقدار آن دارد که وارد خون شما شود.”

این چه معنایی برای شما دارد:

مقدار آهن جذب شده از غذا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مواد ضد مغذی و تقویت‌کننده‌هایی که همراه با غذا مصرف می‌شوند. پختن در تابه چدنی و افزودن مواد غنی از ویتامین C می تواند جذب آهن را افزایش دهد.

[ad_2]
منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *