Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

با خواص پنجه شیطان بر روی سلامتی بیشتر آشنا شوید 

با خواص پنجه شیطان بر روی سلامتی بیشتر آشنا شوید

بسیاری به دلیل عوارض جانبی مسکن هایی شیماییT در مورد استفاده از آنها تجدید نظر کرده اند و بیشتر رو به استفاده از گیاهان دارویی آورده اند. پنجه شیطان یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان آرتریت است. اما این تنها راهی نیست که خواص پنجه شیطان به بدن کمک می کند. مانند زردچوبه، پنجه شیطان به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند. مانند ریشه آمریکای جنوبی، پنجه شیطان برای از بین بردن علائم آرتروز و مشکلات گوارشی استفاده می شود. همچنین در بعضی از تحقیقات در کنار برملائین به عنوان راهی برای از بین بردن درد مفاصل، به ویژه در ارتباط با آرتریت استفاده می شود. حتی اگر شما نمی خواهد درد های خود را تسکین بدهید، می توانید با دیگر خواص پنجه شیطان که به تازگی دانشمندان کشف کرده اند آشنا شوید.

خواص پنجه شیطان

خواص پنجه شیطان

درمان آرتروز: بیشترین تحقیقات در مورد مزایای استفاده از پنجه شیطان، توانایی آن در کاهش علائم استئوآرتریت است. طبق یک مطالعه ژاپنی در سال 2010، پنجه شیطان (به ویژه ترکیب هارپاگوساید) موجب کاهش قابل توجه التهاب آرتریتی در یک گروه از موش ها شد. به طور کلی، پنجه شیطان توسط بسیاری از متخصصان پزشکی به عنوان یک “درمان حمایتی از روماتیسم دژنراتیو ” پذیرفته شده است. بیماری های روماتیسمی، شامل تشخیص هایی مانند استئوآرتریت (از سایش و اشک)، آرتریت روماتوئید (یک بیماری خودایمنی)، لوپوس، اسپاستیلیت انکیلوز و سندرم Sjogren است. همه این اختلالات با التهاب مزمن؛ درد های مفصلی، ماهیچه ای و بافتی خود را نشان می دهند. هنگامی که در بیماران مبتلا به اختلالات روماتیسنی مختلف از این گیاه استفاده شده، خواص پنجه شیطان به نظر می رسد به میزان قابل توجهی درد در دست، مچ دست، آرنج، شانه، لگن، زانو و عقب را کاهش می دهد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
نوشیدنی کفیر چیست و چه خواصی دارد؟

کاهش وزن: جالب توجه است، این ریشه ضد التهابی ممکن است راه جدیدی برای از دست دادن وزن باشد. یک مطالعه دانشگاهی که در ایرلند انجام شد خواص پنجه شیطان می تواند کمک کند که گریلین (یعنی “هورمون گرسنگی”) را متوقف یا آهسته کند. با کاهش فشارهای گرسنگی، افرادی که مسائل پرخوری دارند ممکن است اشتهای خود را در سطح نزدیک به متوسط قرار دهند و از کاهش وزن خود کمک بگیرند. راه دیگری که پنجه شیطان می تواند به کاهش وزن کمک کند، جلوگیری از تصلب شریان ناشی از چاقی است.

گیاه کنجک و 6 مورد از خواص مفید آن بر سلامتی انسان
بیشتر بخوانید

خواص پنجه شیطان

مسکن طبیعی: مزایای کاهش درد این گیاه تنها به آرتروز خلاص نمی شود. اگر چه این به خوبی درک نمی شود، اما پنجه شیطان التهاب و درد التهابی را در شرایط مختلف، از جمله درد حاد را با عوارض جانبی ناچیز، کاهش می دهد. در یک مطالعه حیوانی، درد نوروپاتیک (درد تیرگی یا سوزش ناشی از برخی از انواع آسیب عصبی) و درد پس از عمل، بعد از 21 روز درمان با عصاره پنجه شیطان کاهش می یابد. برخی از منابع همچنین توصیه می کنند که با استفاده از پنجه شیطان می توان درد های سیاتیکی را نیز کاهش داد.

درمان لنفوم: در حالی که این تحقیق هنوز خام است، شواهد شگفت آوری وجود دارد که پنجه شیطان ممکن است به نوعی به لنفوم فولیکولی کمک کند. در یک واحد سرطانی در یک بیمارستان در بریتیش کلمبیا، یک پزشک متوجه شد که لنفوم یک بیمار پس از 10 ماه بهبود یافته است آن هم بدون شیمی درمانی. بیمار به دکتر گفت که او دو مکمل را مصرف کرده است، از جمله پنجه شیطان. پس از شنیدن این درمان طبیعی، یکی دیگر از بیمارانی که در گروه حمایتی قرار داشت، از پنجه شیطان استفاده کرد و پس 11 ماه علائم بهبود در او مشاهده شد. تا امروز تحقیقات در مورد این خاصیت پنیجه شیطان در جریان است. بیشتر دانشمندان به نتایج این تحقیقات خوش بین هستند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
گیاه بابا آدم ،مفید برای بیماری ایدز

خواص پنجه شیطان

مبارزه با التهاب مزمن: یکی از دلایل اینکه پنجه شیطان ارزشمند می باشد، توانایی آن در کاهش التهاب است که ریشه در بسیاری از بیماری ها دارد. تحقیقات کنونی نشان می دهد که خواص پنجه شیطان می تواند به مهار فاکتور ناباروری تومور آلفا (TNF-alpha)، یک سیتوکین (پروتئین سلولی-سیگنالینگ) که در التهاب طبیعی اتفاق می افتد و در سیستم ایمنی بدن تنظیم می شود، کمک می کند. این مهم است زیرا وقتی TNF-alpha بیش از حد فعال شود ممکن است التهاب مزمن رخ دهد و منجر به انواع بیماری ها شود. در واقع، مهار TNF-alpha یک موضوع مهم در پیشگیری از بیماری های التهابی مانند بیماری های روماتیسمی، پسوریازیس، آرتریت روده ای و بیماری التهابی روده است.

هر آنچه که باید از خواص فلفل سیاه بدانیم
بیشتر بخوانید

سرشاز از آنتی اکسیدان: یکی دیگر از راه هایی که خواص پنجه شیطان می تواند به مهار بسیاری از بیماری ها کمک کند، آنتی اکسیدان ها است. به گفته موسسه بیوشیمی و میکروب شناسی در دوسلدورف، آلمان، پنجه شیطان “به ویژه در آنتی اکسیدان های محلول در آب” غنی است. در واقع، برخی از تحقیقات نشان می دهد که برخی از مزایای ضد التهابی پنجه شیطان ممکن است در نتیجه این آنتی اکسیدان ها باشند.

مبنع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان آرتروز درمان آرتریت فواید پنجه شیطان

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *