Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی بیشتر با خواص مهم هویج سیاه 

آشنایی بیشتر با خواص مهم هویج سیاه

هویج سیاه یکی از انواع هویج است که بیشتر در کشورهایی مانند هند و چین یافت می‌شود. جالب است بدانید که هویج می‌تواند در رنگ‌های مختلفی مانند نارنجی، سیاه، بنفش و زرد وجود داشته باشد. دانشمندان باور دارند که این موضوع ریشه در ترکیبات خاص موجود در انواع هویج دارد. به عنوان مثال هویج معمولی به دلیل وجود مقادیر بالایی بتا کاروتن به رنگ نارنجی است. اما دلیل این که این گونه هویج به رنگ سیاه می‌باشد، وجود آنتوسیانین در آن می‌باشد. علاوه بر رنگ این گونه، هویج سیاه از نظر طعم و مزه هم با دیگر انواع هویج تفاوت دارد و معمولاً شیرین‌تر می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص هویج سیاه آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

هویج سیاه

خواص هویج سیاه

هویج سیاه سرشار از مواد معدنی و آلی است و از همین رو می‌تواند به شما در طیف گسترده‌ای مشکلات سلامتی و درمان بیماری‌ها کمک کند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این هویج مقادیر قابل توجه ای از آنتوسیانین وجود دارد. این ماده که نوعی آنتی اکسیدان است، در جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد که در این هویج می‌توان انواع ویتامین مانند ویتامین C، ویتامین B و ویتامین A را مشاهده کرد. همچنین جالب است بدانید که هویج‌ها از مهم‌ترین منابع دریافت فیبرهای رژیمی نیز محسوب می‌شوند.

درمان آرتریت روماتوئید

یکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از این هویج درمان کرد، آرتریت روماتوئید می‌باشد. آرتریت به عنوان رایج‌ترین بیماری التهابی شناخته می‌شود به طوری که آمارها نشان می‌دهد بیش از 25 درصد افراد به آن مبتلا می‌شوند. دانشمندان دریافته‌اند که این هویج دارای ترکیب‌های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و به همین دلیل می‌تواند التهاب و آسیب‌های استرس اکسیداتیو را کاهش بدهد. از این دو مورد به عنوان اصلی‌ترین دلایل ابتلا به آرتریت یاد می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
عصاره مانوکا چه خواص و فواید درمانی دارد؟

درمان سرطان

اگر بگوییم سرطان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت است، دروغ نگفته‌ایم چرا که تاکنون بیش از 100 میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. همان گونه که می دانید، دانشمندان ثابت کرده‌اند که جهش‌های سلولی باعث ایجاد توده‌های سرطانی می‌شوند. وقتی در بدن متابولیسم صورت می‌گیرد، مولکول‌هایی آزاد می‌شوند که با نام رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شوند. این مولکول‌ها با اکسیده کردن سلول‌های بدن، آنها را به اندام‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که قادر است به شما در این زمینه کمک کند، آنتی اکسیدان ها هستند چرا که آنها فعالیت رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. از هویج سیاه به عنوان یکی از معادن آنتی اکسیدان یاد می‌شود.

خواص درمنه و بررسی تاثیرات آن بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

تقویت دستگاه گوارش

هویج سیاه

از جمله مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده خانواده هویج‌ها می‌توان به فیبرهای رژیمی اشاره کرد. این فیبرها نقش مؤثری بر روی تقویت دستگاه گوارشی شما دارند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که باکتری‌های مفید روده از فیبرها تغذیه می‌کنند و به همین دلیل است که مصرف فیبر می‌تواند به بهبود دستگاه گوارش کمک کند. یکی دیگر از خواص بی نظیر فیبر این است که می‌تواند لوله‌های گوارشی را مرطوب کند. این موضوع باعث می‌شود تا حرکت مواد غذایی و مدفوع راحت‌تر صورت بگیرد و در نتیجه شانس ابتلا به مشکلاتی مانند یبوست کاهش پیدا کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص خار مریم ، بهبود سلامت کبد و درمان پسوریازیس

جلوگیری از آلزایمر

آلزایمر به عنوان رایج‌ترین بیماری عصبی شناخته می‌شود که متأسفانه در سال‌های اخیر به شدت در حال افزایش می‌باشد. آمارها نشان می‌دهد که امروزه از هر 10 نفر، 5 نفر در کهن سالی به آلزایمر مبتلا می‌شود. شما می‌توانید با مصرف بعضی از مواد غذایی، مانند هویج سیاه، خود را در مقابل این بیماری ایمن کنید. تحقیقات اخیر حاکی از این است که آنتی اکسیدان های این هویج می‌توانند رسوب پلاکت بتا آمیلوئید را در مغز کاهش بدهند. متأسفانه این رسوبات در نهایت قادر هستند تراکم عصبی و بیماری‌های نورودنراتیو مانند بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون را ایجاد کنند.

بهبود بینایی

بدون تردید مهم‌ترین فایده‌ای که به هویج‌ها نسبت می‌دهند، بهبود بینایی می‌باشد. امروزه تقریباً همه می‌دانند که ویتامین A نقش پررنگی در این زمینه دارد و هویج نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع این بیماری شناخته می‌شود. بتا کاروتن به عنوان یک آنتی اکسیدان این توانایی را دارد تا به شما در پیشگیری از مشکلات خطرناکی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک کند. علاوه بر این، این آنتی اکسیدان سرعت پیر شدن سلول‌های چشم را نیز کاهش می‌دهد.

خواص چای بهار نارنج برای معده و اعصاب (ویدیو)
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص سبزیجات درمان آلزایمر درمان سرطان

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *