Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با مهم ترین خواص بابونه در طب سنتی 

آشنایی با مهم ترین خواص بابونه در طب سنتی

بابونه یک گیاه علفی یک ساله است که احتمالا آن را در امتداد جاده های روستایی دیده اید. گل های بابونه اکثر تلفیقی از رنگ سفید و زرد می باشند. علی رقم اینکه بابونه یک گیاه خودرو می باشد ، افرادی زیادی حاضر هستند تا این گیاه را پرورش بدهند و دلیل این کار هم خواص گوناگون بابونه می باشد. خواص بابونه در طب سنتی نیز همواره مورد توجه بوده است و حکیمان از گذشته تا به امروز از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند. ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با خواص بابونه در طب سنتی آشنا کنیم.

خواص بابونه در طب سنتی

خواص بابونه در طب سنتی

تقویت معده

از مهم ترین خواص بابونه در طب سنتی می توان به تقویت معده اشاره کرد. پزشکان بسیاری این خاصیت بابونه را مهم می شماردند چرا که تقویت معده باعث می شود تا سلامت عمومی بدن تقویت بشود و این بدین معنی است که شما کمتر به بیماری ها دچار می شوید. بابونه می تواند به بهبود هضم کمک کند و همین سبب می شود که از جوشانده این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری های گوارشی مانند نفخ و یبوست استفاده شود.

درمان میگرن

یکی دیگر از خواص بابونه که هم پزشکان آسیایی و هم پزشکان غربی آن را قبول دارند ، درمان میگرن است. همان طور که می دانید سردرد های میگرنی بیشتر به خاطر تنش های عصبی و ناآرامی های روحی رخ می دهند و از طرفی میگرن مهم ترین عارضه عصبی است که دو سوم مردم دنیا به آن مبتلا هستند. بابونه یکی از بهترین مواد برای آرامش و کاهش تنش های عصبی می باشد و این بدان معنی است که می تواند یکی از بهترین مسکن ها برای میگرن باشد. در آمریکا یکی از مهم ترین دارو ها برای درمان میگرن شربت بابونه می باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی موارد استفاده از شیر شتر در طب سنتی

درمان ورم روده

به این خاصیت بابونه در کتب های معتبر پزشکی زیادی اشاره شده است که از مهم ترین آنها می توان به قانون ابوعلی سینا و کتاب جالینوس اشاره کرد. در بابونه آنتی بیوتیک های طبیعی بسیاری وجود دارند که خاصیت ضد التهابی دارند و می توانند به کاهش تورم های داخلی کمک کنند. همچنین بابونه ضد عفونی کننده دستگاه تنفس و از بین برنده ورم های مخاطی و نابود کننده ترشحات چرکی مخاط ها می باشد و به همین دلیل است که استفاده از این گیاه برای درمان ورم روده بسیار مفید است.

درمان باد فتق در طب سنتی با روش‌های خانگی
بیشتر بخوانید

از بین برنده کرم های روده

در گذشته یکی از رایج ترین بیماری های انگلی ، گرم های روده بوده اند. این کرم ها به خاطر عدم رعایت بهداشت و خوردن مواد آلوده وارد بدن می شوند. یکی از بهترین مواد برای از بین بردن کرم های روده جوشانده بابونه می باشد. بدین منظور بهتر است که یک روز هیچ چیزی نخورید و سپس روز بعد صبح زود یک فنجان جوشانده بابونه مصرف کنید. این کار را هر دو ساعت انجام بدهید و بعد مشاهده خواهید کرد تا ظهر تمام کرم های روده شما از بین رفته اند و بعد از اجابت مزاج از بدن شما خارج خواهند شد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص روغن بابونه برای زیبایی پوست و مو + ویدیو

خواص بابونه در طب سنتی

سلامت پوست و مو

احتمالا همه شما با این خاصیت بابونه آشنا هستید چرا که تبلیغ های زیادی در مورد این خاصیت بابونه از تلوزیون پخش می شود. کسانی که موهای نرم و شکننده دارند بهتر است که هر شب از عصاره بابونه بر روی سر خود بمالند و این کار را تا چند هفته ادامه دهند. از عصاره بابونه برای از بین بردن خشکی پوست نیز می توان استفاده کرد. بابونه دارای خاصیت هیدارته می باشد که می تواند منافذ پوستی شما را باز کند و آب را تا اعماق پوست نیز نفوذ بدهد که باعث می شود پوست شما مرطوب شود.

درمان اختلالات قاعدگی

یکی از مشکلاتی که خانوم ها در سنین 35 تا 40 سالگی با آن مواجه می شوند ، اختلالات قاعدگی می باشد. این اختلالات معمولا خود را به صورت پریودی های نامنظم و خون ریزی های بیش از اندازه نشان می دهند. زکریا راضی برای غلبه بر این مشکل استفاده از چای بابونه را پیشنهاد می دهد. ایشان معتقد است که بیشتر این اختلالات بخاطر مشکلات عصبی است و بابونه می تواند با آرام کردن روح و روان شما از این اختلالات جلوگیری کند. امروزه ثابت شده است که این مشکلات بخاطر اختلالات هورمونی بوجود می آیند که تنش های عصبی مهم ترین دلیل اختلالات هورمونی می باشد.

چگونگی عملکرد میوه فیجوا در تقویت دستگاه ایمنی
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص بابونه درمان اختلالات قاعدگی درمان یبوست

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *