Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با خواص خرفه در طب سنتی در درمان بیماری ها 

آشنایی با خواص خرفه در طب سنتی در درمان بیماری ها

این گیاه در دو نوع است . نوعی بزرگتر و نوع دیگر که کوچکتر است . هر دو نوع این گیاه در نواحی معتدل و گرم زمین که مرطوب نیز هستند می رویند . از نوع بزرگتر آن در شهر های گرم سیری به عنوان سبزی خوراکی استفاده می کنند و بسیار رایج است . این گیاه به طور خودرو در باغ های انگور و مزارع صیفی جات می روید . خواص خرفه همواره در دیدگاه اطبای قدیم پر ارزش بوده است و همواره از آن در درمان بیماری ها استفاده می کردند . طبیعت این گیاه سرد و تر می باشد و یکی از معروف ترین نسخه ها در عطاری ها می باشد . در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب  به معرفی خواص خرفه در طب سنتی می پردازیم .

خواص خرفه در طب سنتی

خواص خرفه در طب سنتی

این گیاه کار سلول های کبد و لوله های اداری را تنظیم می کند و برای سر درد هایی که از حرارت باشند نیز نافع است . در اسهال هایی صفراوی خرفه را با قدری پیاز و مقداری کمی روغن می توان حرارت داد و از آن به عنوان خوراکی استفاده کرد . این روغن می تواند اسهال را بند بیاورد . افرادی که لاغر اندام هستند و جثه ریزی می توانند از این گیاه استفاده کنند تا بتوانند جثه ای چاق و فربه کسب کنند . البته باید تذکر بدهیم که افرادی که طبعی گرم دارند می توانند از این خاصیت بهره ببرند . افرادی هم که بیماری کهیر مبتلا هستند می توانند از خواص خرفه بهره لازم را ببرند . بیماران باید عصاره این گیاه را با آرد جو مخلوط کنند و بر روی جوش ها و کهیر هایی که خارش دارند بمالند تا هر چه سریع تر جوش های آن ها از بین برود .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن مریم گلی و مزیت‌های مختلف آن برای سلامتی انسان

رفع تشنگی

یکی دیگر از خواص خرفه در طب سنتی رفع عظش می باشد و برای روزه داران استفاده از عصاره گیاه خرفه در سحر هنگام توصیه شده است . از این گیاه بارها در احادیث و کتب مذهبی یاد شده است و پیامبر استفاده از آن برای روزه داران را واجب دانسته است . در جای دیگر نیز حدیثی از امام صادق وجود دارد که می گوید : ” هیچ سبزی نیکو تر برای تناول کردن از خرفه بر روی زمینی که شما در آن راه می روید نیست .”

نقش نشاسته‌ی ساگو جهت تقویت سلامتی بدن
بیشتر بخوانید

افزایش هوش

شما می توانید از خرفه برای افزایش هوش و تحریک سلول های مغزی استفاده کنید . نام این سبزی در عربی بقله الزهرا می باشد که به معنی سبزی حضرت زهرا می باشد . در احادیث زیادی ذکر شده است که استفاده از خرفه می تواند هوش مومنان را زیاد کند و بر عقل آنها بیفزاید. در سال 2011 تحقیقات ثابت کرده است که مواد موجود در خرفه می تواند سلول های مغزی را تحریک کند که این خود اثباتی بر احادیث می باشد .

قاطع خون ریزی

یکی از مهم ترین خواص خرفه در طب سنتی ، قاطع بودن ان در برابر خون ریزی می باشد . جالینوس طبیب همواره در نسخه های خود از این خاصیت خرفه یاد کرده است و استفاده از آن را برای کسانی که به خون ریزی دچار شده اند توصیه می کند . برای این کار کافی است تا برگ های این گیاه را بکوبیده و از آن خمیری درست کند سپس آن را به عسل و تخم خطمی آغشته کنید و بر روی قسمت هایی که خون ریزی می کنند قرار دهید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
مبارزه با سرطان با مصرف غذا ها و خوراکی های طبیعی

خواص خرفه در طب سنتی

خواص ضد سرطانی

خرفه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان می باشد که می تواند در پیشگیری از سرطان های مختلف نقش داشته باشد . آنتی اکسیدان ماده هایی هستند که می توانند عملکرد منفی رادیکال های آزاد را خنثی کنند . رادیکال های آزاد با اکسیده کردن سلول ها می توانند آن ها را به سلول های سرطانی تبدیل کنند . استفاده از خرفه در غذا هایی مانند سبزی پلو و یا قرمه سبزی می تواند به شما کمک کند تا از ابتلا با سرطان جلوگیری کنید .

خواص گل خوش ، درمان التهاب و سلامت پوست
بیشتر بخوانید

درمان میگرن

یکی دیگر از موادی که در این گیاه مفید وجود دارد ، امگا 3 می باشد . امگا 3 یکی از اسید های چرب مفید و ضروری برای بدن می باشد که حیات بدون آن ممکن نمی باشد . متاسفانه بدن ما نمی تواند این اسید را بسازد و ما تنها می توانیم آن را از منابع خارجی دریافت کنیم . امگا 3 باعث بهبود بسیاری از بیماری ها می شود که از مهم ترین آنها می توان به میگرن اشاره کرد . علاوه بر این امگا 3 در درمان افسردگی و تنش های عصبی نیز نقش مهمی دارد .

ضدعفونی کننده

یکی از اولین پزشکانی که به خواص ضد عفونی کنند خرفه پی برده بوده است ، یما می باشد . وی بر این باور بوده است که استفاده از این گیاه می تواند برای درمان بیماری های عفونی استفاده کند . از آنجا که طبیعت این گیاه سرد می باشد از آن می توان یکی از قوی ترین قابض ها استفاده کرد . همچنین به دلیل وجود مقادیر زیاد ویتامین سی می توان از آن برای ترمیم بافت های آسیب دیده استفاده کرد .

منبع : https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

پیشگیری از سرطان خواص خرفه درمان کهیر

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *