Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

گیاه مورینگا و بررسی تعدادی از فواید بی‌نظیر آن بر جسم انسان 

گیاه مورینگا و بررسی تعدادی از فواید بی‌نظیر آن بر جسم انسان

گیاهان دارویی بسیار زیادی در سراسر جهان برای درمان انواع بیماری‌ها وجود دارد و اینبار قصد داریم اینبار تا فواید گیاه مورینگا را برایتان مورد بررسی قرار بدهیم.

گیاه مورینگا و بررسی آن

علاقه‌مندان به مجله پزشکی آسان طب؛ قرن‌های بسیاری از این گیاه به علت خواص دارویی و مزایای بهداشتی آن استفاده شده است. خواصی همچون ضد قارچی، ضد ویروسی، ضد افسردگی و ضد التهابی از مهم‌ترین آنهاست.

گیاه مورینگا

گیاه مورینگا یکی از درخت‌های بومی کشور هند بوده اما در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی نیز قابل رشد یافتن است. این گیاه دارای انواع پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. اما باید دقت داشته باشید که گیاه موینگا دارای عوارض جانبی شناخته شده‌ای نیز بوده و حتما قبل از مصرف باید با پزشک مربوطه مشورت انجام گیرد.

ترکیبات سالم گیاه مورینگا همانند ویتامین A، ویتامین B1، B2، B3، B6، ویتامین C، کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، فسفر و فلز روی می‌باشند و یکی دیگر از مزیت‌های مهم آن ضد چربی بودن آن است و جالب است بدانید که کلسترول مضر ندارد.

تمامی دانشمندان و پزشکان معتقدند که گیاه مورینگا دارای مزایای فراوانی بوده و استفاده از آن به سلامتی و زیبایی انسان و همچنین پیشگیری از بیماری‌ها کمک فراوانی می‌کند.

محافظت و تغذیه پوست و مو

روغن مورینگا برای حفاظت از مو در بابر رادیکال‌های آزاد بسیار مفید بوده و آن را پاک و سالم نگه خواهد داشت. مورینگا حاوی پروتئین‌های فراوانی بوده و این بدان معنا است که از سلول‌های پوست در برابر آسیب‌های بیرونی محافظت می‌نماید. گیاه مورینگا بر درمان عفونت‌ها و زخم‌های پوستی نیز بسیار موثر است.

آشنایی با خواص بی‌نظیر ذرت خوشه‌ای در طب سنتی
بیشتر بخوانید

درمان بیماری ادم

ادم یک نوع بیماری دردناک بوده که به صورت مایع در بافت‌های خاص بدن ایجاد می‌شود. خواص ضد التهابی مورینگا ممکن است بتواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص شبدر قرمز در طب سنتی

گیاه مورینگا

حفاظت از کبد

گیاه مورینگا از کبد انسان در برابر مضرات داروهای ضد چروک محافظت می‌نماید.

پیشگیری و درمان سرطان

جالب است بدانید که گیاه مورینگا حاوی خواصی است که از بیماری سرطان جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین دارای موادی است که از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری به عمل می‌آورد.

درمان معده

عصاره مورینگا ممکن است به درمان برخی از اختلالات معده همانند یبوست، گاستریت و کولیت اولسراتیو کمک کند و همچنین به علت دارا بودن خواص آنتی بیوتیکی و ضد باکتری در مهار رشد پاتوژن‌های مختلف کمک می‌کند. توجه داشته باشید که ویتامین B به هضم غذا بسیار کمک خواهد کرد.

مبارزه با بیماری‌های ضد باکتری

با توجه به خواص عدیده آنتی باکتریال این گیاه، در درمان و پیشگیری عفونت‌های قارچی و میکروبی بسیار موثر خواهد بود.

ساخت استخوان‌های سالم

استخوان‌های بدن در حقیقت ستون‌های بدن هستند، کلسیم و فسفر دو عنصر مهم در تشکیل استخوان‌بندی قوی به حساب آمده و گیاه مورینگا به دلیل دارا بودن این دو عنصر نقش بسزایی را در تشکیل استخوان‌بندی بدن انسان خواهد داشت.

گیاه مورینگا

درمان اختلالات خلقی

گیاه مورینگا در درمان بیماری‌های روحی همچون افسردگی، اضطراب و خستگی بسیار موثر است.

حفاظت از سیستم قلبی و عروقی

آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در عصاره مورینگا ممکن است به جلوگیری از آسیب‌های قلبی کمک کند.

تقطیر البول در طب سنتی و روش های درمان آن
بیشتر بخوانید

کمک به بهبود زخم

عصاره گیاه مورینگا به خوبی ثابت کرده است که می‌تواند در درمان زخم‌ها نقش مهمی را ایفا نماید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی موارد استفاده از شیر شتر در طب سنتی

درمان دیابت

عصاره مورینگا کمک می‌کند تا میزان گلوکز خون، قند و پروتئین را در ادرار کاهش دهد و این باعث افزایش سطح هموگلوبین و محتوای پروتئین کلی آنها خواهد شد.

درمان آسم

گیاه مورینگا باعث کاهش برخی از حملات آسم شده و در برابر انقباضات برونشینی محافظت نماید. توجه داشته باشید که این گیاه به عملکرد بهتر ریه و تنفس کمک خواهد کرد.

محافظت در برابر اختلالات کلیوی

عصاره مورینگا می‌تواند نقش بسزایی را در زدودن سموم مانده در کلیه ایفا نماید.

گیاه مورینگا

بهبود سلامت چشم

مورینگا می‌تواند انسداد عروق شبکیه را متوقف نماید، مانع غشاهای مویرگی و همچنین مانع از اختلال شبکیه گردد.

درمان کم خونی

عصاره گیاه مورینگا به بدن کمک می‌کند تا بتواند آهن بیشتری را جذب نماید و این موضوع سبب از بین رفتن کم خونی‌های احتمالی خواهد شد.

در نظر داشته باشید که مورینگا همانند هر داروی دیگری دارای عوارض جانبی نیز است و برای مصرف توسط زنان باردار توصیه نمی‌گردد. استفاده از این محصول باید در یک اندازه مناسبی صورت بگیرد.

همواره دقت داشته باشید که گیاه مورینگا را با داروهای لووتیروکسین، داروهای مربوط به کبد، دیابت و فشار خون بالا استفاده نکنید. جالب است بدانید که مصرف عصاره مورینگا به دلیل داشتن ویتامین B، می‌تواند به کنترل و همچنین کاهش وزن افراد کمک فراوانی نماید.

نکته‌ای که باید به آن دقت فراوانی داشته باشید نحوه تهیه گیاه از مراکز مجاز و کاملا تایید شده است زیرا نظارت جهانی بر روی آن وجود ندارد و باید به شرکت‌های تولید‌کننده آن کاملا آشنایی داشته باشید.

آشنایی با 8 خاصیت شگفت انگیز هماور طبی
بیشتر بخوانید

آیا تاکنون از این گیاه استفاده کرده‌اید؟

Source: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

moringa عوارض مورینگا مورینگا و فواید آن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *