Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

گیاه بابا آدم ،مفید برای بیماری ایدز 

گیاه بابا آدم ،مفید برای بیماری ایدز

گیاه بابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا ۱/۵۵ متر می رسد که به حالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب و سایه در اروپا و آسیا می روید. ساقه گیاه بابا آدم که شبیه پوست مار بوده و  پوشیده از کرکهای خشن و زبر است. برگهای آن بسیار بزرگ و پهن بحالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد.  رنگ برگ های گیاه بابا آدم در قسمت چسبیده به ساقه سبز کم رنگ و هر چه بطرف انتهای برگ نزدیک تر می شویم تیره تر می شود. در ادامه مطلب برای شما عزیزان اطلاعات جالبی از گیاه بابا آدم و خواص آن تهیه کرده ایم.

گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدمریشه گیاه بابا آدم دراز دوکی شکل و مانند هویج به ضخامت انگشت دست بوده و دارای مقدار زیادی کربنات پتاسیم و نیترات پتاسیم است. پوست ریشه بابا آدم قهوه ای، مغز آن سفید و طعم آن کمی شیرین است ولی بوی تهوع آوری دارد.  میوه گیاه بابا آدم پس از رسیدن به صورت فندقی با ۳ یا ۴ سطح به رنگ زرد حنایی ظاهر می شود و در انتهای میوه تارهای زرد رنگی وجود دارد که در موقع عبور گوسفندان و جانوران به پشم های آنها می چسبد و موجب پخش تخم این گیاه به مناطق دیگر می شود. این گیاه در بعضی از نقاط ایران به حالت وحشی می روید و از ریشه این گیاه استفاده طبی به عمل می آید پس از خارج کردن ریشه بابا آدم از خاک آن را بخوبی شسته و به قطعات کوچک سه سانتیمتری تقسیم کرده و در اثر حرارت خورشید یا در کوره های مخصوصی خشک می کنند.

ورزش متناسب با مزاج
بیشتر بخوانید

همراهان عزیز آسان طب: ریشه این گیاه دارای ماده ای بنام اینولین Inulin، روغن فرار، تانن، رزین، قند، آهن، کلسیم و ویتامینC می باشد. دانه بابا آدم دارای روغنی است برنگ زرد و طعم تلخ اسید لینولئیک و اسید اولئیک است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن چریش و مزایای استفاده از آن

خواص و کاربرد درمانی گیاه بابا آدم 

گیاه بابا آدم– گیاه بابا آدم بیشتر با عنوان برطرف‌کننده جوش معروف می‌باشد. از اثرات این گیاه بهبود بیماری‌های پوستی مانند کچلی، کهیر، آبسه، آکنه، پسوریازیس، دمل، کورک، اگزما، گل مژه، زخم‌ها و دیگر جراحات پوستی است. ترکیبات شیمیایی موجود در گیاه بابا آدم مانند،پلی‌استیلن خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد قارچی داشته و ترکیبات موثر موجود در این گیاه به علت اینکه روند پوست‌اندازی را تسریع می‌کند، سموم سطحی بر روی لایه اپیدرم پوست را می‌زداید و باکتری‌زدایی می‌کند. در حقیقت نوعی لایه‌برداری طبیعی و سالم و نیز آب‌رسانی به لایه‌های سطحی پوست را انجام می‌دهد؛ در نتیجه شادابی را برای پوست به ارمغان می‌آورد.

-ریشه این گیاه تصفیه خون و لنف بدن می‌باشد و این عمل را با دو مکانیسم انجام می‌دهد: 1. گرفتگی‌های موجود در سیستم تنفسی را برطرف می‌کند و به دفع دی‌اکسیدکربن کمک می‌نماید. همچنین گرفتگی در سیستم دفع ادرار را برطرف می‌کند و به نوعی ضد سنگ کلیه نیز می‌باشد.

2. این گیاه همچنین به کبد کمک می‌کند تا مواد زائد موجود در خون را تصفیه کند و به کمک کلیه‌ها آن را از بدن دفع نماید.

-ریشه گیاه بابا آدم ادرار آور است و تعریق را افزایش می‌دهد. در حقیقت دفع آب را از بدن می‌افزاید و از احتباس آن در بدن جلوگیری می‌کند.

درمان سیاتیک در طب سنتی با روش های گیاهی و خانگی
بیشتر بخوانید

-گیاه باباآدم دفع‌کننده اسید اوریک از بدن شما می‌باشد، به بیانی دیگر بهبودی بیماران مبتلا به نقرس را تسریع می‌کند.

-از اثرات ثابت‌شده گیاه بابا آدم، خاصیت ضددیابتی آن می‌باشد؛ که اولاً باعث کاهش قند خون (با مصرف 3 فنجان جوشانده برگ گیاه در روز) می‌شود؛ و ثانیاً افرادی که میل زیادی به شکر و شیرینی دارند، با مصرف این گیاه به صورت ناشتا، این تمایلشان کاهش می‌یابد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
معرفی خواص ترخون بر روی سلامت

-گیاه بابا آدم باعث بهبود سیستم گوارشی می‌شود، اثر این گیاه بر دستگاه گوارش، به علت ضدعفونی کردن دستگاه گوارش، برطرف کردن یبوست و تسریع در امر هضم غذا می‌باشد.

-این گیاه به علت دارا بودن مقادیر بالایی از آهن باعث درمان کم‌خونی و رنگ‌پریدگی ناشی از آن می‌شود.

-بر اساس تحقیقات به عمل آمده، استفاده از پماد تهیه‌شده از گیاه بابا آدم قادر است، همانند داروی ضد التهاب ساختگی هیدروکورتیزون، دارای اثرات بهبوددهندگی و تسریع‌کنندگی روند التیام زخم باشد. طب امروزی، گیاه بابا آدم را به عنوان پایین‌آورنده قند خون، ضدسرطان، ضدتب، ضدروماتیسم، ضدنفخ، ضدعفونی‌کننده، مسهل، کاهش‌دهنده کلسترول و چربی خون، محرک ایمنی بدن و دارای خاصیت پروبیوتیک پذیرفته است.

-تحقیقات نشان داده که این گیاه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود ایدز می‌شود. همچنین این گیاه در درمان سرماخوردگی، روماتیسم، سرخک، التهاب، آرتریت، تسکین کمردرد، تب، عفونت‌ها، التهاب و ذات‌الریه نیز موثر است.

طرز استفاده گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم-دم کرده ریشه گیاه بابا آدم: مقدار ۵۰ گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت ۲۰ دقیقه دم کنید.

خواص کلپ ، کاهش وزن و ضد التهاب
بیشتر بخوانید

-جوشانده ریشه گیاه بابا آدم : مقدار ۸۰ گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید بمدت ۱۰ دقیقه به آرامی بجوشد.

– تنطور گیاه بابا آدم: این تنتور را می توان از فروشگاه های گیاهان دارویی یا برخی از داروخانه ها خریداری کنید.

-دم کرده ریشه گیاه بابا آدم و شیرین بیان:۳۰ گرم ریشه باباآدم را با مقدار مساوی آن شیرین بیان در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت نیم ساعت دم کنید . این دم کرده تصفیه کننده خون است . برای این منظور از این دم کرده به مقدار سه فنجان در روز بنوشید.

درباره ی گیاه سانسوریا معروف به زبان مادر شوهر اینجا بیشتر بدانیم.

منبع: https://asanteb.com/

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاه بابا آدم گیاه بابا آدم گیاه بابا آدم چیست گیاه بابا آدم ضد تب گیاه بابا آدم ضد نفخ گیاه بابا آدم مفید برای ایدز

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *