Subscribe Now
Trending News

مقالات

انتخاب سردبیر

هر آنچه باید از خواص جینسنگ آمریکایی بدانیم 

هر آنچه باید از خواص جینسنگ آمریکایی بدانیم

یکی از باستانی‌ترین گیاهان دارویی که استفاده از آنها به هزاران سال پیش بر می‌گردد، جینسنگ است. 11 گونه مختلف از این گیاه وجود دارد که همه آنها علفی، پایا، یک ساله و همیشه سبز هستند. جینسنگ آمریکایی همانطور که از اسمش مشحص است، بیشتر در قاره آمریکا یافت می‌شود. بومی‌های این منطقه مانند آزتک‌ها و مایاها در طب سنتی خود نسخه‌های دارویی زیادی را با استفاده از این گیاه یا عصاره‌اش تهیه می‌کنند. عده‌ای اعتقاد دارند که گونه آمریکایی ارزشمندترین عضو خانواده جینسنگ‌ها می‌باشد. تنها در ایالات متحده آمریکا سالانه 150 میلیون تن جینسنگ تولید می‌شود. 80 درصد از این مقدار به ساخت داروها و مکمل‌ها اختصاص پیدا می‌کند. ما در این مقاله شما را با خواص جینسنگ آمریکایی آشنا می‌کنیم.

 

جینسنگ آمریکایی

خواص جینسنگ آمریکایی

همانطور که اشاره کردیم جینسنگ یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی است. ریشه آن به عنوان دارویی اساطیری، بیش از هزاران سال است که در میان مردم کشورهای چین، کره، تایلند، ویتنام، منچوری و نیز در بین سرخپوستان آمریکایی مورد مصرف قرار می‌گیرد. دانشمندان در طی آزمایش‌های خود فهمیده‌اند که در ریشه این گیاه نوعی گلیکوزید استروئیدی به نام جینسنوزاید وجود دارد. بیشتر ویژگی‌های دارویی این گیاه به دلیل همین ماده می‌باشد. اگر چه بشر بیش از 4 هزار سال است که با این گیاه آشنا شده و از خاصیت‌های آن بهره می‌گیرد اما اروپاییان برای اولین بار توسط گیاه‌شناسی به نام کولینسون (Collinson) در سال 1750 با این گیاه آشنا شدند.

ویژگی‌های آنتی اکسیدانی

برخی از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که عصاره‌های جینسنگ آمریکایی و ترکیبات گینسنوزید می‌توانند التهاب را مهار و ظرفیت آنتی اکسیدانی را در سلول‌ها افزایش دهند. به عنوان مثال، یک مطالعه دو مرحله‌ای و بالینی نشان داد که عصاره جینسنگ قادر است التهاب را کاهش داده و فعالیت آنتی اکسیدان را بهبود بخشد. این موضوع برای کسانی که به اگزما دچار هستند یک خبر خوب می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها اجازه نمی دهند تا رادیکال‌های آزاد باعث بوجود آمدن آسیب‌های استرس اکسیداتیو در بدن شما شوند. 

ادامه مطلب -> کلیک کنید
لیست ویژگی‌های بی‌‎نظیر روغن گل یاس

بهبود عملکرد مغز

استفاده از عصاره این گیاه می‌تواند به بهبود حافظه، رفتار و خلق و خوی شما کمک کند. برخی از مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان می‌دهد که اجزای جینسنگ مانند جینسنوزید‌ها و ترکیبات K می‌توانند مغز را از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. در سال 2010 آزمایشی انجام شد که در طی آن به 30 فرد سالم روزانه 200 گرم عصاره جینسنگ آمریکایی تزریق می‌شد. در پایان، بیشتر آنها اعتقاد داشتند که از نظر روحی بهبود پیدا کرده‌اند. پژوهشگران ژاپنی اعتقاد دارند که شما با مصرف جینسنگ می‌توانید از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کنید.

هر آنچه که باید از خواص زیره سیاه بدانیم
بیشتر بخوانید

درمان اختلال نعوظ

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های جنسی که آقایان از آن رنج می‌برند، اختلال نعوظ است. استفاده از جینسنگ برای درمان اختلال نعوظ سابقه‌ای چند هزار ساله دارد. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیبات موجود در این گیاه از رگ‌های خونی و بافت‌های آلت تناسلی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند و باعث بازسازی عملکرد طبیعی آنها می‌شوند. علاوه بر این پزشکان آمریکایی اعتقاد دارند که مصرف این ماده سطح اکسید نیتریک را افزایش می‌دهد. این ماده نه تنها به آرامش عضلات آلت تناسلی کمک می‌کند، بلکه باعث بهبود گردش خون در آن نیز می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
هر آنچه باید از خواص گلاب در طب سنتی بدانید

جینسنگ آمریکایی

تقویت دستگاه ایمنی بدن

یک دیگر از دلایلی که شما باید از این گیاه استفاده کنید، تقویت دستگاه ایمنی بدن است. بیشتر آزمایشات بر روی کاهش دوران نقاهت بعد از جراحی‌ها و شرایط درمان سرطان تمرکز دارد. در یک مطالعه، به بیش از 39 نفر که عمل جراحی معده برای درمان سرطان را پشت سر گذاشته بودند، عصاره جینسنگ تزریق شد. افرادی که از این گیاه استفاده کرده بودند، بسیار یک ماه زودتر از سایرین به شرایط طبیعی خود بازگشتند. همچنین دکتر استیون برندج، پرفسور دانشگاه پزشکی سن دیگو اعتقاد دارد عصاره جینسنگ می‌تواند تاثیر واکسیناسیون علیه بیماری‌ها مانند آنفولانزا را افزایش دهد.

افزایش انرژی و مبارزه با خستگی

یکی دیگر از قدیمی‌ترین فواید جینسنگ آمریکایی، افزایش انرژی است. تا به حال مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده است که بیشتر آنها نشان می‌دهند برخی از اجزای جینسنگ مانند پلی ساکارید‌ها و oligopeptides، با استرس اکسیداتیو پایین و تولید انرژی بالا در سلول‌ها، باعث کاهش خستگی می‌شوند. به همین دلیل است که این روزها از عصاره این گیاه در ساخت بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی‌زای طبیعی استفاده می‌شود. افزایش انرژی بر روی بسیاری از بخش‌های سلامت بدن شما تاثیر دارد و می‌تواند از ابتلا به طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها کمک کند.

درمان یبوست با طب سنتی با چندین روش عملی و کارساز
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

افزایش انرژی خواص گیاهان دارویی درمان بیماری ها

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *